Wat brengt pensionstal op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Wat brengt pensionstal op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 08:35

Ik wil graag weten wat je netto verdient aan een pensionstal:

We hebben 9 stallen (nu nog 1 eigen paard) dus 8 te verhuren.

Ik heb te bieden: 3x3 paardenstallen, onheinde afspuitplaats buiten, 20x40 rijbak, weide. Ik ben van plan voor de pensionklanten te voeren en de paarden buiten en binnen te zetten.
Bij ons in de regio wordt overal € 200,- gevraagd, en omdat ik niet wil concurreren met m'n huidige stal en de buurman wil ik ook zoiets vragen.

Dus mijn vraag: Wat kost een paard aan voer en zaagsel/stro per maand, dus wat zou het ons per stal opbrengen??

Liefs Ilse

Ik hoop op reacties! Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:31

Oei, da's moeilijk. Wij hebben zelf ook pensionstalling en ik betaal zelf 55 euro aan hooi en stro per maand en ongeveer 30 euro aan brok per maand . Maar dan moet ik wel zeggen dat wij erg goedkoop hooi en stro in kunnen kopen en dat je er met alleen deze kosten niet ebnt om uit te rekenen wat je overhoudt, want er komen weleens meer dingen bij kijken die vervangen moeten worden of erbijop komen....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:32

Vergeet ook niet dat je belasting enz. Moet afdragen he?? Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:36

Heel moeilijk te zeggen. Ik heb pas eens uitgerekend hoe het zit met de paarden omdat ik overzicht in de kosten wilde hebben. Wij hebben 3 paarden/pony's en ik heb uitegerekend wat deze per maand kosten voor mij. Het verschil per paard viel mij erg op. Jumper kost mij bv. per maand 103,50, Kiri daarentegen maar 69,00 en onze (D)pony Insley maar 17,25 euro... Daar zit dus veel verschil in.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:40

Paarden zijn gewoon duur om te houden, zeker als je je ruwvoer en strooisel moet inkopen.
Vaak houd je maar een klein bedrag over per paard per maand aan pensionopbrengst. Je gaat niet zelf uitmesten, dus je hebt er dan weinig werk van, maar ondertussen...Ik zou al die mensen niet om de deur willen hebben voor die paar centen. Dat is niet niks namelijk, de hele dag door aanloop van derden, en niet iedereen zal je even aardig/sympathiek vinden, en lang neit iedereen is correct van betalen.... Je moet het maar willen...Met 9 verhuurde boxen is het uiteindelijk wel een leuk zakcentje, maar een maandloon zal je er niet aan verdienen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:48

Je kan een standaard pakket aanbieden, bv, de stalling, 1kg brok per dag, 1 baal stro en 1 baal hooi per week. Willen ze dan extra, dan moeten ze dat zelf bijkopen.

Je kan ook gewoon puur de kale stalling aanbieden, dus zonder voer, stro, ruwvoer, etc en dan goedkoper gaan zitten met het stalgeld.

Een kennis van mij heeft een pensionstal en die vraagt 180 euro voor een paard en 160 voor een pony. dan hebben ze de beschikking over een binnenbak van 20x40 een buitenbak van 20x40, een afspuitruimte met koud en warm water, er wordt dagelijks uitgemest en gevoerd door de eigenaar van de stal!!
Dus om heel eerlijk te zijn vind ik 200 wat aan de hoge kant

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:53

Da's waar Donja, maar in Harderwijk is men andere prijzen gewend dan bij ons in het hoge noorden...
Je wilt niet weten wat ze voor pensionstalling betalen midden in de randstad...daarbij vergelijken is Harderwijk zelfs nog een rotkoopje...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:03

Wij betalen 170euro all-in. Ik weet van de stalbaas dat ie er wat aan overhoudt voor onderhoud aan de stallen, weiland en zo, maar veel meer dan dat is het niet. Er zijn geen kosten voor hypotheek en zo, anders moet je dat ook meenemen.
De kosten zul je met een dergelijk bedrag wel eruit hebben, overhouden zul je niet echt doen, hooguit een leuk zakcentje.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:07

Idd onderschat het niet. Wij betalen alles wat betrekking heeft tot de stal en de paarden van de stalhuur. Idd heb je vaak mensen over de vloer en je hebt weleens onenigheid en betaalproblemen. Nu moet ik zeggen dat het hier best redelijk gaat, maar het gaat niet vanzelf.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:16

Hey ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb pas een huis te koop zien staan,met 40 paardenstallen voor de verhuur.
Die brachten per jaar 40 000 euro op . Of dat netto of bruto was weet ik eigenlijk niet.

groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:00

Ik betaal zelf E225,- aan stalling. Daarvoor heb ik: overdekte rijhal 20-55, rijbaan 20-40, rijbaan 30-50, geen manege/vereenigingslessen. Gratis gebruik van warm/koud water, trainingsmolen, weidegang afgezet met lint en event solarium. 3 keer p.dag brok/haver, paardenkuil.
Ik heb zelf ooit zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat ik voor mijn paard ca. E125,- per maand kwijt was aan brok, hooi en stro. Wanneer je allemaal recreatie paarden hebt staan die weidegang hebben kom je lager uit met je voer/stro-kosten.
Vergeet zelf niet dat je geld moet tellen voor water, electriciteit, personeelskosten, reparatie kosten voor aan je perceel en belasting. Per saldo zal er niet veel over blijven.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:53

ga er vanuit dat je gemiddeld 100,- per paard kwijt bent, dan heb je dus 100,- winst. het ene paard heeft meer verbruik dan het andere.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:13

Anke schreef:
ga er vanuit dat je gemiddeld 100,- per paard kwijt bent, dan heb je dus 100,- winst. het ene paard heeft meer verbruik dan het andere.


Die 100,- winst per paard is dan waarschijnlijk jouw loon voor de arbeid die je verricht, dus ook niet echt winst Haha! . Bij 8 stallen 800,- per maand voor 24 uur per dag klaar staan voor je klanten, da's een hongerloontje. Tenzij je part-time je stal runt en je nog een keertje omdraait als er midden in de nacht een koliek geval is op je stal Extreme duivel Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 21:43

Ok, het land en de stal worden van onszelf, en de 'winst' komt gewoon bij het loon van m'n ouders op, en daar wordt vanzelfsprekend ook onderhoud van gepleegd.
Een totaalpakket aanbieden is wel handig, maar al dat extra is een giga administratie.
Misschien een goed idee om een bepaalde prijs te bepalen en dan via een rekensommetje de huurprijs bepalen. bijvoorbeeld: 2x 1kg brok per dag betekend 2 kg brok per dag, dan kijken wat een zak brok kost en gewoon een prijs per kilo afspreken. En dan hetzelfde bij hooi en stro.
Zo is het eerlijk en kun je voor jezelf voor de moeite een standaard winst erin doorberekenen van bijv. € 50,-..
Is dat een idee??

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:48

Bij ons (in de randstad) is pensionstalling geloof ik iets van 365 per maand,m nou dan ben ik blij dat ik neem halfpension heb en dus maar 187 betaal *LOL*

Lynn B+18 - L1+13


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:51

erg weinig Knipoog

Z1+4

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:53

Ik betaal straks 165 euro per maand.. Daar heb ik de beschikking over een kleine paddock, in de zomer 24/7 weiland, in de winter minimaal 4 uur naar buiten. Een box van 3 bij 3,5 en een afspuitplaats.. Voor mij voldoende!! Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:11

maar je moet toch ook aan je mest denken? ik weet niet hoor, maar hier met 8 paarden is de mesthoop, die aardig groot is in de winter snel vol. In de zomer wordt het gewoon over het land gereden, dus dat is niet echt zo'n probleem.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:43

In de randstad betaal je rond de euro 200 voor een goede buitenbak, weidegang, paddock, longeerbak en goede stallen incl. biks en hooi. Voor stalling met binnenbak moet je wel rekenen op minstens euro 300.

Voor mij in ieder geval veel te duur, ik ben tevreden met een goede buitenbak en in de winter dan maar af en toe longeren in de regen of op de wei als het vriest. Gemiddeld ongeveer 4 weken per winter kan je niet rijden. Bij mij weegt dat wel op tegen al die weken dat het wel lukt.

Ik moet door mijn werk altijd 's-avonds en dan zijn al die binnenbakken toch bezet. Ik denk dat Harderwijk wel wat goedkoper is dan Dordrecht. Je verdient wel wat aan stallen verhuren, maar je kan er niet van leven, en je moet je accommodatie delen met een aantal mensen en heb daardoor minder vrijheid.

Veel paardenmensen zijn heel erg lastig, daar moet je ook tegen kunnen.

Als ik het geld goed kon gebruiken zou ik het doen, anders zou ik het liever voor mezelf houden

Passie voor paarden blijft een levenlang!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:24

Ik denk in ieder geval veel gezeur Haha!
paardenmensen zijn lastig en het is nooit goed. De vraag is of je dat er voor over hebt. I kzou de boxen kaal verhuren, eventueel wel met voeren van klaar gezet voer. Voer moeten ze dan zelf regelen, hooi en stro per baal alten betalen bovenop de kale stalhuur.
Succes

Fiesta, freiberger, what else?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:36

Bij mij gaat de betaling zo:
De rekening is opgebouwd uit:

- huurprijs stal incl. stro en uitmesten +facaliteiten: 146 euro
- 1 kg onderhoudbrok per dag, per maand: 7.90
- hooi 23, 44 per maand

Ze kijkt gewoon per paard wat ie nodig heeft en daar betaal je dan apart voor. Wel zo eerlijk. De een heeft meer nodig dan de andere.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:04

vergeet niet dat je voor een pensionstalling een milieuvergunning nodig hebt. Je kunt natuurlijk gewoon beginnen en kijken waar het schip strandt maar of dat verstandig is....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:08

Nanda schreef:
vergeet niet dat je voor een pensionstalling een milieuvergunning nodig hebt. Je kunt natuurlijk gewoon beginnen en kijken waar het schip strandt maar of dat verstandig is....


Een milieuvergunning is niet zozeer afhankelijk van het hebben van een bedrijf (pensionstalling of niet). Het aantal paarden of pony's is daarin maatgevend. Dus bijvoorbeeld...In Enschede mag je 6 -7 paarden en 8 - 9 pony's zonder milieuvergunning houden. Bovendien mag dan de mesthoop niet groter zijn dan 10 kubieke meter en moet deze wel zijn voorzien van een ondoorlaatbare bodemplaat. Een pensionstalling die binnen het aantal paarden blijft heeft dus geen milieuvergunning nodig. Een hobbyhouder met 14 shetlanders wel!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:20

Het klopt dat er gemeenten zijn die "beleid" hebben opgesteld voor het houden van paarden. (Wanneer wel en wanneer geen milieuvergunning). Er zijn echter ook een hoop gemeenten die geen "beleid" hebben opgesteld voor het houden van paarden. Dan gelden dus de "algemene landelijke regels" Algemeen is het hobbymatig (dus niet bedrijfsmatig)houden tot 5 paarden niet vergunningplichtig.
Het lijkt me dan ook verstandig dit bij je gemeente na te vragen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:21

Wij betalen voor de kale box-huur € 65,- . Daar komt nog bij zaagsel, hooi, stro en krachtvoer (müsli, brokken)
Ik betaal voor een zak müsli €18,- (genoeg voor 1,5 mnd. = ca. €12,- p.m.) en voor een baal hooi €1,50 (per paard ca. 20 balen p.m.=€30,- + €5,- voor stro). aan zaagsel ben ik ca. €18,- p.m. kwijt.
Bij elkaar opgeteld is het per paard/per mnd. dus zo´n € 130,-.
Mesten e.d. doen we zelf. We hebben een bak van 20 x 60, een round-pen, voldoende paddocks/ weides , spuitplaats en (wat zeker in de winter!!) belangrijkl is: een gelegenheid waar je warm kan zitten en koffie/thee o.i.d. kan maken, tot onze beschikking

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux en 125 bezoekers