Vaak verhuizen..kan dat kwaad??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Vaak verhuizen..kan dat kwaad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:23

Nou heeft een meisje bij ons gister een merrie gebracht om op het land te staan.En nu wil ze misschien al binnen 2 weken naar een andere stal.Nou is mijn vraag of dat kwaad kan zo snel achter elkaar.Paardje is net een jaar oud.Heeft net haar oude vriendjes moeten verlaten en gaat zich dus "hechten"aan onze paarden.Krijgt ze dan geestelijk geen klap Als ze dan weer haar "vriendjes"moet verlaten???
Ik zelf dacht van wel maar zij is er niet van overtuigd.
Wie weet voor mij het antwoord??

Alvast bedankt.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:26

Zover ik weet is te vaak verhuizen voor een paard niet goed.
Zo moet een paar sowiezo al een paar maanden wennen aan zijn nieuwe stal, omgeving, andere paarden etc.
Dus als hij/zij dat elke keer opnieuw moet doen en té vaak achterelkaar is dat dus best wel een geestelijke klap.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:28

ja dat dacht ik ook,maar zij twijfelde aan mijn redeniring.Nou is het zo dat ze dan na 2 maanden of zo wel weer gaat verhuizen maar dat lijkt mij beter dan na 2 weken.Waarop zij zei van ja maar dan hecht ze zich te veel aan jullie paarden.Daar zit wel wat in maar dat is ze ook al na 2 weken althans lijkt mij.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:37

Wij slepen onze paarden overal mee naartoe, op vakantie, shows, demo's, clinics etc etc. Die hebben dus ook totaal geen moeite met verhuizingen. Liggen vanaf dag 1 al rustig een uurtje per dag languit in de box te pitten, op hun normale slaapuurtje. Nooit last van stress of onrustig gedoe.
Ik denk dat het goed is om paarden makkelijk te maken (indien het karakter het toelaat). Alleen maar handig in geval van meerdaagse concoursen, vakanties, EN verhuizingen Haha!

(Sommige paarden hebben idd wel last van verhuisstress, maar je moet ze ook een beetje 'harden' vind ik hoor)

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:46

ben het eens met sonja
een paard denkt niet zoveel als dat veel mensen denken dat ze denken
sommige paarden kunnen erg heimwee krijgen, maar de meeste paarden passen zich wel snel weer aan

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:49

Nee ik snap ook wel dat paarden minder denken dan dat wij denken maar dat beesje stond gister al te trillen op haar benen.Ik zou dan op mijn beurt zeggen laat dat beesje lekker een paar maandjes staan en zodra ze aan dat meisje is gewent en aan het feit dat ze verhuisd is dan op naar de volgende stal waar ze voorgoed blijft staan.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:54

het ligt ook aan het paard, verder ga ik met sonja mee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2 en 105 bezoekers