Afgelopen zaterdag gemeet met Marieke.... en.... Hope geaait

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 14:17

Jaja het is er dan toch nog van gekomen!

Eigenlijk hadden een afspraak staan voor afgelopen donderdag maar aangezien Marieke er plots een Cart afspraak van haar werk tussenkreeg hebben we het eventjes om moeten zetten, achteraf maar goed ook want het weer was dus echt prut!

Terwijl ik zaterdag de plantjes op de zaak aan het watergeven was (en lekker bijbokken natuurlijk!) was toevallig ook Mariek online en die stelde voor om 's middags even langs te komen! In eerste instantie had zij de bedoeling om met High Point (meestal dus "Hype" Cool genoemd) serieus aan het werk te gaan maar er was weinig voor nodig om haar te verleiden tot een buitenrit!

Snel dus op huis aan gegaan om Ozep uit de wei te halen en de modder er af te krabben, vervolgens hem vast zijn zadel opgelegd, beenbeschermers om en hup op weg naar Marieke!

Het was nog eventjes een klus om de stal te vinden aangezien op de door mij uitgestippelde route een opengebroken weg lag... Verward
Maar de schade viel reuze mee, ik was namelijk slechts 3 minuten te laat! Dat is voor mij dus een absoluut record!

Daar aangekomen werd ik gelijk gespot door Marieke alleen ik had dus geen idee waar dat "ge-hallo" vandaan kwam Haha!, ze stond dus om het hoekje van de stallen Frusty Pling !

Eventjes snel een voorstel rondje gemaakt om Hype (schitterend dier!) en Coppers (wat een poepie...) te bewonderen (wat zijn die Quartertjes klein als je er naast staat!!!), kon ik ook nog mooi even een oud-stalgenootje spreken die ik al 5 jaar niet meer had gezien. Helaas was Hope niet aanwezig, zij was namelijk met haar bazinnetje op vakantie en dus kon ik de legende niet met eigen ogen aanschouwen Huilen
Wat me opviel was dat de Quarterhengsten er allemaal zo relaxed bijliepen,
er stonden er bijv een aantal in de molen, waarnaast in de paddock een merrietje strak naast de omheining van de molen stond, maar ze gaven geen kik Verward
Weer wat anders als die druktemakers die ik altijd in handen heb gehad!

Marieke hoefde Hype alleen nog maar eventjes op te zadelen dus na een kwartiertje konden we al wegrijden, van te voren was ik al gewaarschuwd dat we een viaduct over moesten en zoals ik al voorspeld had liep Ozep zonder te blikken of te blozen, gewoon op kop het viaduct over! Party!!
Ik zelf kneep hem dus wel want ik heb gigantische hoogtevrees!
Ozep ging fris van start en vooral het eerste halfuurtje heb ik hem een beetje moeten temperen, Hype is natuurlijk het tempo van de Quarters gewent en daar moest Ozeop even aan wennen. Maar ook nu weer paste hij zich super aan en "al snel" sukkelden Hype en Zep op hun gemakje door het bos. Wat is het daar prachtig zeg! Ik mag thuis niet klagen maar dat zich op zo'n klein afstandje zo'n wijd uitgestrekt natuurgebied bevond wist ik dus niet!
Lekker brede paden, nagenoeg geen plassen en een heerlijk zonnetje op ons bol! Wat wil je nog meer, of zoals Marieke al zei: "Mensen die niet paardrijden weten niet wat ze missen!"

De rust werd onderweg nog wel wreed verstoord! Op de manege een eind verderop werden nog de ponykampen gehouden en al snel kwamen we een kudde van zo'n 30 pony's tegen, een jongen die in de voorhoede reed (niet voor niets volgens mij, ik denk dat die nogal in de gaten gehouden moest worden Haha! ) zag gelijk dat het hier DE Marieke van Pony Express betrof en dat was dus in de wijde omtrek te horen! Ongelooflijk dat hun pony's en onze paarden zo relaxed bleven onder zijn geschreeuw en gegil, gelukkig verstomde het lawaai al weer snel in de verte en konden we op ons dooie akkertje ons galopje afmaken waar we net aan begonnen waren...

De rust was van korte duur want op de terug weg stofen ze ons op zo'n 50 meter afstand in volle galop nog een keer voorbij en zelfs toen had dat joch al weer in de gaten dat DE Marieke weer voorbij kwam en wederom barste zijn gebulder los! *LOL*

Na anderhalf uur was de bosrit ten einde gekomen, Ozep was dit soort werk dus duidelijk niet gewend want hij was nog behoorlijk bezweet! Verward Nog eventjes het viaduct overgestoken, wederom voor mij een hele prestatie maar Ozep bleef er lekker cool onder!
Nadat we weer op stal waren terug gekomen en de paarden hadden naverzorgt hebben we nog eventjes wat gedronken.

En toen....
Het was niet te geloven.... Mijn droom leek werkelijkheid te worden!!! Er kwam een trailer het terrein opgereden!!!
Het was, het was... HOPE!!!!!

Maar nu eventjes zonder gekkigheid,
Op weg naar de auto's hebben Marieke en ik nog eventjes een stop bij Hope gemaakt, die moe maar voldaan van haar vakantie was thuis gekomen!
Ook al zo'n lief paard (maar ook weer zo klein..! Kusje )

Kortom een leuke dag en heerlijk gereden, het was voor herhaling vatbaar!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:23

wat een leuk verslag zeg! Gaaf dat je met Marieke hebt gereden!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:25

hahaha Kinderen en daar ben je al zo DOL op he *LOL* . En dat nog wel 30 van die ettertjes Schijnheilig Schijnheilig .

Leuk hoor die Ozep is ook zoooo braaf niet te geloven voor zijn leeftijd. Lovers

Gelukkig ben ik niet jaloers verder hoor Bloos .

High Point is dat die Palomino Kleurige ? Die is errug mooi Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:52

Highpoint:


Afbeelding
en de tekst die marieke bij deze foto's had gezet op bokt:
Ik ga jullie vol trots foto's van Highpoint laten zien! Highpoint is een 12 jaar oude ruin die ik 2 1/2 jaar geleden heb gekocht van Wout Jan van der Schans. Hij was een internationale spring paard wiens kansen waren verkeken. Het was een heel moeilijk paard, maar wij konden het wel goed met elkaar vinden. Hij zou verkocht worden naar Italie en dan weet je niet waar zo'n beestje dan terecht komt, dus heb ik hem gekocht. Ik spring wel met hem, maar echt alleen maar voor de lol. Ik heb geen tijd om wedstrijden te rijden op dit moment

_________________
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
maar als ze komen te sterven valt er niks te erven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-08-13 16:53 ]</font>
{EDIT}foto vierspan stv even weg gehaald{/EDIT}

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-13 23:42 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:55

haha ik haal ook al die paarden door elkaar Verward .

Errug gaaf hoor blij dat hij goed terecht is gekomen Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:56

Nu ben je weer op de hoogte Pris Haha!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 18:57

Klinkt als een leuke buitenrit!! Afgezien van die 30 ettertjes }> *LOL* Maar leuk dat je alle 'beroemde' paardjes van ponyexpress hebt gezien en Marieke natuurlijk Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:51

Hahaha wat heb je het verhaal heerlijk geschreven! Ik zie weer die groep gillende kinderen voorbij galoperen!! Hahaha. Anyways, het was een heerlijke rit en erg gezellig. Ik kan het verhaal niet beter schrijven. Ik vind het zo grappig dat je nooit hebt geweten dat er zo'n heerlijk bos bij jou om het hoekie ligt. Gaan we vaker doen zo'n rit!

Trouwens even voor de andere, je had Ozep over het viaduct moeten zien gaan!! Het is nog al wat hoor dat verkeer van de A28 die onder je door raast, hij verkromp geen spier! Op de terrug weg werden we zelfs stappend ingehaald door twee andere paarden van onze stal. We slofte echt terrug naar huis! Heeeel relaxed! Heeel errug lekker! Wat zijn paarden toch een rijkdom.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:58

Trouwens Mytens, die eerste foto is Highpoint niet Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:24

Gaaf hoor Sjuimpje!!! Weer een meeting achter de rug... Cool dat je Ozep zo braaf was. Nu blijven oefenen, dan komt het echt wel goed, dan wordt hij super verkeersmak. En ja, mensen zonder paarden weten niet wat ze missen. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen. Liefs Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 23:38

Tof zeg sjuimpje!!!!!!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 23:44

Wat hebben jullie toch met die Palomino...
Hahahahaha, ik heb al eerder verteld dat dat Jack op stal staat bij mijn man.
Toevallig heb ik wat foto's van Jack van op de onderlinge wedstrijd.., van mijn man erop zonder zadel *LOL* dollar race

Toppie joh, de boktmeeting klinkt erg leuk!!

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 19:24 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 04:39

cool hoor suus!!!!!!!! Knipoog Knipoog
wb hope........ik zeg nog niets......jullie lezen het vanzelf wel.............ahhhhhhh

soms is het beter om te zwijgen


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 11:54

Orri heb jij foto´s ??

Ik vondhem zooooo super cool en super mooi. Kwijl

Plaatsen die foto´s PLEASE ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 12:12

x
Laatst bijgewerkt door janna op 31-03-22 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 15:48

Dat staat dus gelijk vast hè!

In september een rij-meeting bij Janna! Haha!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 17:18

Huh is dat hem niet? die foto heb ik van bokt en ie heb jij geplaatst Verward

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 17:21

high is zo Lovers ik vind hem echt geweldig en heeeel lief! ik heb hem irl mogen bewonderen Cool nu ben ik groninger/welsh/quarter/high-ven! *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 17:24

Mytens,
Orri heeft een foto weggehaald, dat zal dan wel de foto zijn die Marieke bedoelde Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 18:09

Er staat toch mytens voor of ben ik gek?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 17:10

Citaat:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-08-13 16:53 ]
</font>
{EDIT}foto vierspan stv even weg gehaald{/EDIT}

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-13 23:42 ]</font>


Dit staat onder jouw berichtje: je hebt dus eerst zelf wat gewijzigd en later heeft orri die foto van een vierspan weggehaald, waar die vandaan kwam weet ik ook niet?

Dus conclusie: zo gek als een deur Haha! Clown Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:58

hahaha ja Mytens, dit is Highpoint, maar er stond nog een foto en dat was Hype niet.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 16:21

Huh vaag???????????????? Verward

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers