NRPS hengst Zodiak weer in de fokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

NRPS hengst Zodiak weer in de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 17:57

Afbeelding

Zodiak heeft in zijn eerste dekseizoenen bij het NRPS merries aangevoerd gekregen, waar hij verbeterend op bleek te werken. Hij werd dan ook vlot op afstammelingen goedgekeurd. Echter sinds deze nakomelingen sportrijp zijn, blijken de meeste ook nog te beschikken over bovengemiddeld veel springtalent, prestatiedrang en een echte wedstrijdmentaliteit.
De merrie Springtime (mv. Purpur ox) bijvoorbeeld was in 1997 Levadekampioen Z-springen met Arjan Brouwer, heeft in 1998 en 1999 met succes (1999: teambrons en 5e ind.) aan het EK pony's deelgenomen met de broers Van Bijsteren, en won april j.l. in Oostenrijk de Grote Prijs van Wiener Neustadt met de elfjarige Wouter Vos.

De KNHS-Indoorkampioenschappen van maart j.l. vormden voor Zodiak een voorlopig hoogtepunt in zijn fokcarrière. Er hadden zich vijf nakomelingen gekwalificeerd: drie D-pony's, een E-pony en een rijpaard. De E-pony Yosha van Denise Camps werd kampioen M2-DE dressuur bij de pony's. In de klasse Z-D springen behaalde de Overijssels kampioen Zorba du Vi met Eric ten Cate zonder een enkele fout te maken de derde plaats in het eindklassement.
Verder eindigden twee bekende springpony's van Zodiak, Mississippi W/V met Maurits Vetker en Jumping Hero met Bjorn Egberink in de top van het klassement van het ZZ cat. D. Een weekend na het indoorkampioenschap won Mississippi met Maurits Vetker in Roggel de Roelofsen Raalte Trophy zware tour.
Aan het ZZ-springen van de paarden nam Zingaro met Sander van Laar deel.

Andere bekende, succesvolle nakomelingen van Zodiak:

Baloubet du Rouet, springpony cat. D (fam. Vetker)

Zodin, Keurmerrie, dressuurpony cat. E (fam. Versluis), o.a. Nationaal kampioen 1998 van de driejarige en oudere E-pony's bij het NRPS.

Zorran, dressuurpony cat. E (Mariëtte v/d Zande)

Zadock, dressuur/springen cat. E (Ivonne Lindeboom)

Rosanna, springpony cat. D (Janneke Huibers, België)

Zebrano (mv. Boyco), hengst goedgekeurd AES, springpony cat. D (Bram Sleiderink)

Zodiak:

voor het eerst goedgekeurd NRPS: 1990
verrichtingsonderzoek 1990: G
goedgekeurd op afstammelingen
nationaal 1.35 m. springen
1998: export naar Noorwegen
internationaal springen met Young Rider amazone
mei 2003: terugkeer naar Nederland en opnieuw goedgekeurd NRPS

Zie ook: http://www.nrps.nl/nieuws/zodiak.html


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:39

WOW wat een lekkerding zeg.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:34

iid een mooi paard kwam hem tegen op de folder die bij het NRPS blad zat. Zonde van dat vreselijk lelijke hoofdstel om dat mooie hoofd.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:18

Merilyn schreef:
iid een mooi paard kwam hem tegen op de folder die bij het NRPS blad zat. Zonde van dat vreselijk lelijke hoofdstel om dat mooie hoofd.


Ik vind het eerlijk gezegt wel een mooi hoofdstuk. Maarja smaken verschillen he.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:52

inderdaad, vreselijk zonde van dat hoofstel om dat chique koppie.
Ik heb ook de folder gekregen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:14

Mijn zusje kwam ook al aan met dat foldertje: 'Kijk eens wat een lekker ding!' Ik had in de Paardenkrant al gelezen dat hij terug was in NL. Zodiak heeft idd z'n sporen al wel nagelaten in de NRPS-prestatiefokkerij, als je die rij nakomelingen zo ziet! Cool

Dat hoofdstel viel mij ook al op. Ik vind het echt een ontzettend mooi paard, maar dat hoofdstel... Die hangende frontriem en die mexicaanse neusriem, erg jammer, want zo komt z'n mooie koppie niet goed uit.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:19

Ik vond dat hoofdstel echt afschuwelijk Bloos Maar ben blij voor het NRPS dat hij weer terug is
Vind het een superdier, maar absoluut geen kandidaat voor mijn merrie

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:38

ik ben ook blij dat ie er weer is
Wat ene prachtige hengst is dat!!!
Ik kreeg t foldertje ook van de week....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:43

jaaaaaaa die staat bij ons op de hensgtenhouderij. heb hem voordat die verkocht werd heel vaak gelongeerd en af en toe gereden wat een super dier is dat zeg Lovers ik ben ook blij dat die weer terug is alhoewel ik hem nog niet gezien heb. ik ben allang blij dat die niet gecastereerd is wat er eigenlijk wel te ronde ging.

maar vergeet niet dat hij het zelf ook al ver heeft gebracht in de sport onder janet geessink in het zz.

Love the life that you live, live the life that you love

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:33

Ik vind hem ook helemaal geweldig en ken ook een nakomeling van hem. Een ruin uit een moeder van El khafif. En super mooi dat hij is!!! Deze doet het idd ook super in de spring sport. Ik geloof dat hij dressuur ietsje minder leuk vind....

Bijrijdpaard Wizardsplace's Original (Disconto x Bredero) M1

Imke_ziezo

Berichten: 1
Geregistreerd: 08-02-08

Re: NRPS hengst Zodiak weer in de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:20

Eeeeus dat is de vader van myn pony! Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: NRPS hengst Zodiak weer in de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:06

Heel oud topic en daarom een slotje.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers