Steeds willen krabben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 10:20

Hoi

Mijn paardje heeft een nogal vervelende gewoonte. Volgens mij heeft ze jeuk aan haar neus. Ze vindt het bvb zalig als je met een "harde" borstel tegen haar neus en bovenlip wrijft. Soms als je haar van de weide haalt, gaat ze zelf even met haar neus en bovenlip over het grint van de parking wrijven.
Als je aan het rijden bent en je stapt even, blijft ze staan en gaat haar hoofd heftig wrijven aan haar benen. Soms wringt ze zich dusdanig in bochten dat ze helemaal door haar voorbenen buigt (als een circuspaard). Als je ze tijdens het rijden niet toelaat om af en toe te krabben, gooit ze soms in draf plots een been omhoog alsof ze zich zo wil krabben. Op sommige dagen schudt ze bij het rijden erg veel met haar hoofd, op andere niet.
Ik heb ook de indruk dat het iets met stof te maken heeft, aangezien ze heel veel proest (hoest nooit).
Het paard is 4 jaar en ca 1 jaar onder zadel. Tanden zijn onlangs nagekeken, ander bit geeft geen verandering. Ze heeft wel veel wit op haar neus. Ik heb eens een paar dagen een product tegen schuren aan manen en staart op haar neus gedaan en had de indruk dat dat hielp.
Een lang verhaal dus maar misschien zijn er onder jullie die dergelijke symptomen herkennen en er een remedie voor weten.

groetjes en bedankt

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 10:25

Hallo Anja,

Ze heeft haar neusje toch niet verbrand door de zon. Omdat je zegt dat ze nogal veel wit aan haar neus heeft, kan het wel zijn dat ze haar neus verbrand heeft en zoals bij ons wil dat nog wel eens jeuken.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 10:34

Wel ik denk dat het mischien een beetje verbrand is maar het is in het voorjaar begonnen en toen stond ze nog niet zo veel buiten. Of misschien toch van de eerste zon wat verbrand ?Gisteren waren er een paar korstjes en zag het wat donkerroze maar meestal is er aan de neus niks te zien.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 14:47

x

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kalea en 91 bezoekers