Slechter zien door zonnebank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Slechter zien door zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 07:50

Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar het lijkt wel of ik opeens iets slechter ben gaan zien.... Ik heb er alleen last van als ik erop let, maar ik weet niet of dat komt doordat ik er teveel mee bezig ben of dat ik het echt gewoon wazig zie Verward

En ik weet van mezelf dat ik heel vaak denk dat ik wat heb Haha! (typische student die in de zorg zit)

Maar ik vroeg me nu dus af of je van de zonnebank slechtere ogen kan krijgen. Ik heb afgelopen maanden misschien 6x onder de zonnebank gelegen, zonder brilletje... nu ben ik er dus een stuk voorzichtiger mee...


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:14

Van wat er mis is met zonnebanken weet ik ook het fijne niet, maar dat ze voor mensen beneden de 16 jaar verboden zijn zal ongetwijfeld een reden hebben.
Hopelijk herstellen je ogen zich weer!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:20

Ik heb vaak wel dat ik tot een half uur na het zonnebanken iets vager zie. Maar volgens mij heb ik daar niks blijvends aan over gehouden tot nu toe!

Wel hou ik altijd mijn ogen dicht, en kan ik aan mijn lensen merken dat je ogen er erg van uitdrogen. Ze laten na het zonnen gelijk merken dat ze er zijn!


Grtjs!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:30

Botervlieg schreef:
Van wat er mis is met zonnebanken weet ik ook het fijne niet, maar dat ze voor mensen beneden de 16 jaar verboden zijn zal ongetwijfeld een reden hebben.
Hopelijk herstellen je ogen zich weer!


Oeh wist ik niet...
ik ga er ook gewoon onder Verward

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:53

Je moet je ogen wel dicht hebben onder een zonnebank, want de UVstraling kan je ogen weldegelijk beschadigen.
Dat brilletje wordt er niet voor niets bij geleverd. ik draag het zelf noooit, maar zorg er wel voor dat ik nooit direct die lampen in kijk. Heb zelf nooit klachten aan mijn ogen ervan gehad, maar het kan wel.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:31

Tiffany"]
[quote="Botervlieg schreef:
Van wat er mis is met zonnebanken weet ik ook het fijne niet, maar dat ze voor mensen beneden de 16 jaar verboden zijn zal ongetwijfeld een reden hebben.
Hopelijk herstellen je ogen zich weer!


Oeh wist ik niet...
ik ga er ook gewoon onder Verward
[/quote]

Tis echt zo, al zeker vijf jaar.
Denk er nog eens over? Je moet immers nog zo lang mee (als je wilt)?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:51

Ik ga er ook al jaren onder, vanaf mijn 13e ofzo! Wist niet dat dat zo slecht was...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:19

Hadden jullie ouders moeten/kunnen weten, pv3 !!!!!!!! Boos!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:54

Ik word binnenkort geholpen aan mijn ogen vanwege het WAZIG zien. De oogarts vertelde mij dat dit waarschijnlijk door de zonnenbank kwam (draag geen bril) en dat ik nu een vorm van STAAR heb.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:02

Dat het slecht is voor je ogen,is al jaren bekend.Dat brilletje is er niet voor niets Cool het zit alleen zo rot.Er waren hier in de buurt mensen die een heel jong kindje hadden .Toen ze gingen trouwen dachten ze dat het wel leuk zou zijn als het kindje ook lekker bruin was.Ze hebben het toen een zonnebankkuurtje gegeven met als gevolg dat het kindje nu blind is

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 12:08

FlairS schreef:
Dat het slecht is voor je ogen,is al jaren bekend.Dat brilletje is er niet voor niets Cool het zit alleen zo rot.Er waren hier in de buurt mensen die een heel jong kindje hadden .Toen ze gingen trouwen dachten ze dat het wel leuk zou zijn als het kindje ook lekker bruin was.Ze hebben het toen een zonnebankkuurtje gegeven met als gevolg dat het kindje nu blind is


Dat meen je niet!!!!!!!! wat vreselijk......

Ik ga in ieder geval voorlopig niet meer onder de zonnebank, ik heb echt het idee dat het daarvan komt. Vind het nu een beetje eng worden...

Stom dat ik dat brilletje niet op had gedaan, maar jah, als ik ooit weer onder dat ding ga doe ik het zeker weten wel!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:10

Botervlieg schreef:

Tis echt zo, al zeker vijf jaar.
Denk er nog eens over? Je moet immers nog zo lang mee (als je wilt)?


Mag je me vertellen waar dat staat. We hebben een zonnebank thuis en ik kan echt nergens in de papieren vinden dat er een minimum leeftijd aan zonnebanken zit. Daarnaast zit er idd een brilletje bij, die is niet voor niks!!! Okay het zit niet fijn, maar ik heb em altijd op! Je ogen dicht houden heeft echt geen zin! Of je moet een half uur lang echt heel strak dichtknijpen, maar dat ligt ook niet prettig of wel dan?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:14

Goh, kzou niet weten waar je dit NU kunt vinden (Consumentenbond misschien?, Staatscourant, oogarts, huidarts?), maar toen de (overheids)maatregel werd afgekondigd was die destijds stevig in de publiciteit.

Mogelijk is de waarschuwing in productinformatie niet verplicht gesteld en dan kun je je vast wel voorstellen waarom een zonnebankenfabrikant dat vrijwillig niet doet?

Van ogen strak dichtknijpen zou je maar een rare witte-kreukel 'make-up' krijgen, niet? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:30

regine"]
[quote="Botervlieg schreef:

Tis echt zo, al zeker vijf jaar.
Denk er nog eens over? Je moet immers nog zo lang mee (als je wilt)?


Mag je me vertellen waar dat staat. We hebben een zonnebank thuis en ik kan echt nergens in de papieren vinden dat er een minimum leeftijd aan zonnebanken zit. Daarnaast zit er idd een brilletje bij, die is niet voor niks!!! Okay het zit niet fijn, maar ik heb em altijd op! Je ogen dicht houden heeft echt geen zin! Of je moet een half uur lang echt heel strak dichtknijpen, maar dat ligt ook niet prettig of wel dan?
[/quote]

Dat ogen dicht houden vind ik helemaal niet zo erg. iK lig meestal half te slapen eronder, en ik hou gewoon mijn ogen dicht. Heb er nooit problemen mee gehad!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:52

Ik heb het brilletje ALTIJD op..............zonder brilletjes is het naar mijn idee nogte fel en wordt het indd niet voorniks geleverd.......

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:51

Manda, dan koop je toch gewoon zo 'n mooie ronde bril?

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:39

Dan lijk je na het zonnebanken een turtle volgens mij !!! Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:45

Ik heb altijd zo'n heel klein brilletje op en je ziet er echt niks van. Ik heb eens rondgezocht over die leefdtijdgrens maar kan dr echt niks over vinden. Slaat ook nergens op, maar goed dat is dan mijn mening.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rensjee, teunis001 en 144 bezoekers