Mijn overleden hengst Insulation (v. Balzflug)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Mijn overleden hengst Insulation (v. Balzflug)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 19:17

Vandaag is het precies twee jaar geleden dat mijn vriendje Insulation (Balzflug x Formateur x Cadmus xx) is ingeslapen.
Ik wilde graag nog wat foto´s neerzetten van hem als een soort van eerbetoon. Hij heeft altijd super zijn best gedaan maar helaas was zijn carriere met mij maar kort. Ik blijf hem altijd dankbaar voor wat hij voor mij gedaan en betekend heeft.

Ik herken in Lotje (ook een Balzflug) heel veel trekjes van hem en dat is af en toe ook best ontroerend. Soms lijkt het in het rijden net of ik weer op Insy zit, ze voelen en reageren veel hetzelfde.

Ik kan nog steeds niet alleen met een lach terugkijken op hem. Die traan blijft erbij. Soms als ik naar een foto kijk barst ik weer spontaan in tranen uit. Zijn halster en alle spulletjes die van hem waren blijven heilig. Ik hoop dat het toch nog wat wegslijt en dat ik lachend aan hem kan terugdenken.

Bedankt voor alles Insy....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:22

speachless.........Ik hoop ook voor je dat je op een dag terugkijkt en je realiseert dat het geen pijn meer doet.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:24

Oh jeh Verdrietig sterkte man!

Het is een leuk beestje.. Hoe oud issie geworden?

Sterkte he!!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:28

Mooie foto's,
sterkte emt het verwerken van eht overlijden van Insy,
ooit zal het je lukken, ooit zal je emt een lach naar alles terugkijken. Sterkte..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:40

als ik goed kan tellen is hij 10 jaar geworden!
ik rijd momenteel ook een Balzflug (ruin) van 10. Moet er niet aan denken dat ik hem nu kwijt raak, morgen heb ik namelijk mijn en zijn eerste wedstrijd.

Heel veel sterkte met het verwerken. En zoals amy ookal zei: ooit zal je met een lach aan hem terug denken.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:43

Ik weet wat je voelt... volgende week, 24 mei is het precies een jaar geleden dat mijn lieve Queenie is ingeslapen. En ook ik kijk daar nog niet met een lach op terug.. Heb haar halster toen van mijn baas gekregen in een heel mooi bloemstuk, de bloemen zijn nu ook dood natuurlijk, maar het halster blijft altijd!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:47

Die naam komt me bekend voor, wat heb je er ooit mee gereden?

Heel veel sterkte in ieder geval....

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 19:52

Ik heb er Junioren en ZZ-licht mee gereden. Heb maar 2 x junioren gereden omdat ik 18 was geworden. Reed zo´n 64%.
Daarna ZZ-licht gestart en bijna alles gewonnen, incl. de selecties voor Nijmegen. Percentages ruim boven de 65 %. Nijmegen heb ik helaas nooit mogen rijden. Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:24

Het heeft je ook niet meegezeten met je Balzflug-en zeg, wat is het toch een kanjer! Sterkte meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:31

Kan me heel goed voorstellen dat zo iets lang pijn blijft doen en hoop dat de tijd dat je alleen met een lach aan hem terug kan denken snel komt.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:32

Wat een prachtpaard was dat zeg....ongelofelijk mooi.

Sterkte nog ermee, klinkt heel herkenbaar Verdrietig maar de pijn wordt echt minder scherp.. bij ons is het nou 3 jaar geleden en ik kan nu wel met een lach terugkijken, ook al is die traan er toch wel dichtbij als ik een videoband van hem zie... maar de scherpte is er na 3 jaar een beetje af.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:33

Wat een geweldig mooi paard.
Ik kan me voorstellen hoe je jezelf voelt meis Ach gut

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:20

Zonde zeg! Wat een prachtig paard!!! Heeft zeker veel bekijks in de paardenhemel Knipoog Ik hoop inderdaad dat je over een tijd met een lach aan hem terug denkt....

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:13

Jee meid echt een SUPER prachtig paard!! Wees maar trots dat je er zo een in je bezit heb mogen hebben!! Des te moeilijker het is als zo'n topper er dan niet meer is...

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:44

sterkte!!!!!!!!!!!!! hij is echt een pracht van een paard!!!!!!!!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:20

Het was echt een waanzinnig paardje, heel veel sterkte nog met je verlies. Ik hoop dat je wel van hem hebt kunnen genieten. En het is denk ik juist leuk om zijn karaktereigenschappen terug te zien in een halfzusje. Denk je toch nog vaak aan hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:28

Ik heb Insy helaas nooit live mogen kennen maar ik heb wel van veel mensen gehoord dat het een adembenemend mooi en vooral erg goed paard was.
Ik hoop dat in de loop van de tijd die traan verdwijnd en dat die lach overblijft bij de gedachten aan Insy.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:55

ahh wat zielig! echt een superzmooi paard. t was echt een mooi paardje. waarom is hij eigenlijk ingeslapen als ik vragen mag?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 01:24

Wat een prachtbeest, ik kan geloven dat het pijn doet als je de foto's bekijkt. Mijn paard is nu pas drie jaar dood en ik denk ook nog elke dag aan haar.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:30

Heey suus, insy was echt een prachtbeest en ik weet hoeveel hij voor je heeft mogen betekenen, ik hoop echt dat je ooit weer met een lach naar insy kunt terug kijken, maar je traan is meer dan begrijpelijk. Nijmegen heb je toen niet gehaald met hem maar denk eens aan alles wat je wel met hem hebt gehaald. Ik heb hem helaas nooit in het echt gezien maar ook op de video en foto's was het een geweldig paard en een geweldige combinatie. Veel sterkte ermee, ik hoop dat je in votje straks je nieuwe insy kunt vinden.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:15

Wat een prachtig paard was dat zeg!
Echt zonde!
Heel erg veel sterkte!

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:22

Wat een prachtig beest!
Vreselijk voor je dat je hem moet missen.
Waarom is hij ingeslapen?

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 13:21

Allemaal harstikke bedankt voor de lieve reacties!!

Hij is ingeslapen vanwege een botcyste, een soort van steeds groter wordend gaatje in het bot. Hij was licht onregelmatig maar het had in de loop van de tijd steeds erger geworden, het zou dus nooit beter worden. Het is best moeilijk om een op het oog zo gezond paard in te moeten laten slapen, je ziet er verder niks aan, hij is niet doodziek.
Kwam maar heel weinig voor volgens de veearts.... Scheve mond Daar had ik veel aan....
Reden onbekend, kan zomaar elk paard overkomen.......en dus die van mij.... Scheve mond

Ik mis hem nog elke dag, omdat het mijn vriendje was maar ook omdat hij een heel belangrijk deel van mijn leven was namelijk mijn dressuurtoekomst.....en dat is voor mij gewoon heel belangrijk. Ik hoop dat Votje het fakkeltje over kan nemen over een paar jaar.

Nog bedankt!! Lovers

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:27

Jullie waren ook een leuke combinatie, dat kan je wel zien op de foto's.
Echt heel erg jammer, ik kan me het goed voorstellen.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:58

Dat was een mooi beestje zeg! Wat zonde dat hij er niet meer is!
Het is nooit leuk om je maatje te moeten verliezen...