Op de waterslang staan: expres of per ongeluk??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Op de waterslang staan: expres of per ongeluk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 18:30

Mijn paarden gaan altijd tijdens het wassen op de slang staan. Extreme duivel Dat is leuk, denk ik. Er komt dan namelijk geen water meer uit en het lijkt erop dat ze dat maar al te goed door hebben. Normaal gesproken gaan ze ook altijd op een commando een stapje om, als ze op de slang staan dus niet.
Ik denk dus dat ze het echt expres doen. Mijn instructrice moest er om lachen en zei dat ze dat helemaal niet door hebben.... Knipoog
Wat denken jullie, en hebben jullie paarden ook van die 'grappige' geintjes??


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:33

Alle paarden die ik tot nu toe heb gehad deden dit ook! Die slang was ook altijd aan alle kanten lek van de hoefijzers haha! Soms lijkt het inderdaad echt of ze het expres doen...

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:36

idd. ik verdenk ze er ook van !!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:37

Ik verdenks ze er idd ernstig van dat sommige paarden dat snoeigoed in de gaten hebben, Dat hebben ze dan trouwens ook met mijn voeten.....

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:38

Ik denk ook dat ze het weten!! Ze gaan er echt ge´mikt´op staan!!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 18:39

Ja, ook al kijken ze er niet eens naar, die slang weten ze altijd goed te vinden!!!! haha... soms kan ik er nog wel om lachen!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:42

Op mijn vorige stal hadden ze hier een hele mooie oplossing voor: De eigenaar had een metalen buis hoog aan de muur bevestigd welke kon draaien en ongeveer 1 paard lengte had. De slang ging door die buis heen en kwam tot net op de grond!

Op die manier konden wij overal bij, maar het paard niet! Sommige vonden het in het begin wel een beetje eng zo'n boog boven langs, maar alle paarden wenden er snel aan.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 18:47

Ja, ik ken het.. maar dat systeem vinden we bij ons nou ook weer niet nodig. We hebben maar vier paarden, en geen vaste wasplek.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:48

Volgens mij weten ze het wel degelijk.
Altijd als ik Laiser afstuit of hem was weet hij precies wat hij moet doen om het te stoppen. Hij blijft netzo lang draaien en doen totdat hij op de slang staat.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 18:56

Zouden paarden het echt niet leuk vinden om afgespoten te worden? toch heb ik wel het idee dat ze het lekker vinden.... heel raar, die paarden..


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:16

Die van mij gaan er echt meer op staan uit onbenulligheid hoor, niet echt express.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:01

Ik heb ooit een pony verzorgt die een hekel had aan een meisje. Zij had haar namelijk met enige dwang *LOL* geleerd te galopperen. Altijd als zij inde buurt was ging de pony op haar tenen staan, ALTIJD! Bij mij nooit en bij anderen ook niet maar bij haar wel. Dat was echt wel bewust.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:03

Rocky doet het niet expres, hij zet ook niet meteen een pasje opzij als hij erop staat, maar dat doet ie wel vaker niet Tong uitsteken

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:42

Volgens mij doet mijn bijrijdpaard het expres als die de slang al ziet! die tilt z'n hoeven ook nooit op.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:26

Ik verdenk er mijn schimmeltje ook van...... volgens mij heeft hij mieters goed in de gaten wat er gebeurt als hij pontificaal op de slang gaat staan.
't Is dat ie niet kan lachen, anders deed ie het ook nog Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:56

Oscar schreef:
Ik verdenk er mijn schimmeltje ook van...... volgens mij heeft hij mieters goed in de gaten wat er gebeurt als hij pontificaal op de slang gaat staan.
't Is dat ie niet kan lachen, anders deed ie het ook nog Knipoog

Laiser kijkt ook met z'n blik van
nenenenene
lekker puh
dikke mik ermee ik ga niet opzij Tong uitsteken }>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:06

Ik geloof niet dat-ie het expres doet, maar ik verdenk Ret er soms wel van, want het is echt elke keer raak. Extreme duivel

En het is echt niet dat-ie een hekel heeft aan water, hij staat ook altijd vreselijk met z'n lip te zwabberen als je met de slang aankomt (hij drinkt graag uit de slang, liever dan uit een emmer). Maar om de een of andere reden moet ik de hele tijd 'ga om!' roepen of zelfs een handje helpen als ik 'm op de afspuitplaats heb. Haha!

Ik ga toch eens aan de stalhouder voorstellen om de slang bovenlangs te laten lopen. Is ook een stuk veiliger. Ik heb het al op meer stallen gezien (en gebruikt). Nadeel is wel dat paarden er soms wat heftig op kunnen reageren ('help, wat doet dat bewegende ding boven mij?') maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:09

ik gooi daarom altijd de slang over mijn paarden een, geen problemen meer Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 21:43

Cowgirl schreef:
ik gooi daarom altijd de slang over mijn paarden een, geen problemen meer Haha!


Ga ik ook proberen!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:59

Jordy heeft echt een heel scala aan trucjes met de slang...
Erop gaan staan is er zeker ook één van, en als ik dan zeg dat hij om moet, kijkt hij me aan met zo'n blik van 'wie? ik?' Verward
En als het niet lukt om op de slang te gaan staan, dan bijt je er toch gewoon in? Als je dat hard genoeg doet komt er ook geen water meer uit en is op een gegeven moment de slang zelfs kapot!
Hoofd onder de slang door en dan optillen is ook leuk, is het baasje gelijk zeiknat (korte slang). }>
De voorkant afspuiten lukt bijna niet omdat hij constant uit de slang wil drinken. Dat uit de slang drinken heeft trouwens voor heel wat lachstuipen gezorgd bij mij en stalgenoten, hij is er namelijk achter dat het baasje niet per sé de slang vast hoeft te houden, hij houdt hem zelf vast *LOL*

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:05

Joris kan ook zelf de slang vasthouden, maar gaat dan draaien met zijn hoofd zodat ik nat wordt Boos! En dan zeggen nee nee dat doen paarden niet bewust...Duh. Lips are sealed

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:40

Het kan best dat sommige paarden er niet expres op gaan staan maar mijn haf gaat er altijd echt expres opstaan! En dan ook zo dat er helemaal geen water meer uitkomt sinds kort, vroeger ging ik dan gewoon door met spuiten omdat er dan nog wat water uit kwam maar nu kan dat niet meer.
En hij gaat er dan vaak ook precies weer af als ik mijn hoofd bij de slang heb om zijn been weg te doen zodat ik lekker nat word Boos!
Eigenlijk best slim paardje heb ik toch... Lachen

Siësti van de Rythpluim

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:34

Ik weet zeker dat ze het expres doen! 100 punten voor je paard hahaha.
Zo heb je ook paarden die bij bepaalde mensen altijd op de voet gaan staan of ze uit de weg schouderen...Das zeker 100 (voet) en 50 punten waard Knipoog

HappyDay

Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:38

Hahaha:))
Carlos deed het ook een paar weken geleden, heel sneaky, ik merkte het niet en ik dacht: He?! Er komt geen water meer uit de slang, toen zag ik dat meneer even zijn achterhoef op de slang geplaatst had. *LOL*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:46

Tos kan slangdansen inplaats van koorddansen Knipoog

Op stal waar ik nu sta zijn de spuitplaatsen heel handig met een slang-ouder, dus geen slang over de grond, maar zo'n systeem boven je hoofd...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Sanet en 35 bezoekers