Kopzorgen, letterlijk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kopzorgen, letterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 18:23

Ik wil jullie niet lastig vallen met het zoveelste migraine bericht, maarja, soms weet je niet waar je heen moet... Heb het bericht inmiddels wel ook op het hoofdpijn forum http://www.kopzorgen.nl/phpBB/index.php ... 93d8d601dc gezet

Ik ben zo vanaf mijn 12e "migraine patient"
Rond mijn 16e werd het erger, toen ik aan de pil begon. Inmiddels verschillende pillen gehad (modicon, stediril30, trinodiol en heb nu femodeen) Lang hebben we gedacht dat hier de oorzaak lag, tot ik vorige zomer 3 maanden met de pil stopte (ook geen andere vorm van hormonen genomen) maar dat haalde allemaal niks uit.
Ik heb zogenaamde "klassieke" migraine, met aura dus.
Al 4 jaar vlieg ik van de ene werkgever naar de andere, en krijg steeds weer de zak omdat ik teveel ziek ben (zo 1 a 2x in de maand)
Heb werkelijk van alles geprobeert: Migrafin, Maxalt, Immigran, Migurocaps, flinke dosis (4x 400mg) ibuprofen. Maar het werkt allemaal niet. Ik heb nu wel zetpillen, maar die zijn dusdanig zwaar dat ik gelijk in coma lig en 12 uur later pas weer (stoned, maar zonder migraine) wakker word. Ze hebben rontgenfoto's van mijn hoofd gemaakt (toen ik 12 was stond ik met mijn hoofd tegen de muur te bonken, met de 1e aanval, dat mijn moeder bang was dat ik een tumor o.i.d. zou hebben) ik heb een scan gehad (CAT? MRI? In zo'n buis) Ik heb een dieet gehad (geen zuivel, noten, etc etc etc) Maar wederom, niets hielp
Ik zit nu op een lekker stekkie, ben cassiere bij de C1000 en ik zit hier echt prima. Mijn werkgever is ook tevreden over me, liet hij weten toen in maart mijn contract met een half jaar verlengt werd. Maar, ik was wel veel ziek, en daarom kreeg ik geen vaste aanstelling. Als er geen verbetering zou komen, zou het contract niet nogmaals verlengd worden
Omdat ik vroeger behandelt ben voor een lui oog, en veel last had van vermoeide ogen, besloot ik naar de opticien te stappen. Hier kwam uit dat ik met mijn linker oog 30% en met mijn rechteroog 90% zie. Het advies was een bril, en sinds maart ga ik 4 oogig door het leven. Ik heb meer rust in mijn ogen, dat merk ik wel, maar de migraine is nog steeds gebleven. En dan komt de stress. Ik wil niet weer van baan veranderen, ik heb alles hier in de regio al gehad. Ik loop met mijn ziel onder mijn arm op zo'n moment, en weet niet waar ik heen moet.
Op het moment van een aanval is mijn bed en wat hoop de enige remedie, maar ik ben niet in staat om te werken. Ik kan mijn werkgever begrijpen, hij kan zo niet op me rekenen, maar wat heb ik eraan?
Als ik me ziek meld krijg ik te horen: Tja, dan heb ik een groot probleem...
Jongens, ik doe het toch niet express? Ik ga toch niet voor mijn lol thuis zitten?
Ik heb een druk leven, werk over het algemeen 4 dagen, en heb daarnaast nog 3 pony's lopen, die ook hun verzorging nodig hebben. Hiervoor heb ik al een verzorgster, zodat ik 2 dagen niet hoef, ondanks dat dit juist mijn ontspanning is.
Ik probeer op tijd naar bed te gaan (uur of 11, eerder red ik niet) eet minimaal 3x in de week echt gezond (stukje vlees met aardappels en groente), vermijd cola en chocolade zoveel mogelijk, drink thee ipv koffie (ok, thee is ook niet super, maar je moet wat)
Ik rook wel, is ook niet goed, weet ik. Ik ben een paar jaar geleden een poos gestopt, maar de migraine bleef, dus waarom zou ik nog een poging wagen? Die alleen maar weer stress oplevert?
Ik ben 22, ben gelukkig getrouwd, in een eigen huisje. Ik heb veel meer dan de meeste meiden van mijn leeftijd, maar de zorgen blijven, de angst voor een aanval, de angst om weer mijn baan te verliezen...
Zodra ik een aanval krijg kan ik alleen maar janken, janken om de onzekerheid, het onbegrip, niet eens zozeer om de pijn.
Ik weet het gewoon echt niet meer.......



Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:55

Jeetje Stef, ik weet even niks te zeggen. Ik heb zelf ook migraine maar niet zo erg als jij. Als ik me een keer ziek meld krijg ik dezelfde reactie als jij, en meteen erachteraan "kijk om 16.00u nog even hoe het gaat (begin om 17.00u normaal gesproken) en bel nog even. Migraine is niet zomaar even over.
Gelukkig heb ik het niet zo vaak als jij, maar ik denk dat ik me er dan ook zorgen over zou maken.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 12:00

tnx, morgen ga ik magnesium tabletten halen, lees er positieve reacties op.
Verder, tja, ik moet leren leven op een manier van, elke aanval kan de laatste zijn. Was dat maar zo makkelijk

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:37

Misschien moet je eens naar een natuurgeneeskundige gaan, heeft bij mij erg goed geholpen (ook migraine).

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:41

Ik kan je verhaal helemaal begrijpen.Ik heb het zelf ook gehad.Had gelukkig jeugd migraine en ben er bijna voor 100% overheen gegroeid.
Ik kan me best voorstellen dat je baas het beu wordt.Maar zou je niet eens naar de bedrijfarts (of gak ofzo iets) kunnen gaan en daar je mogelijkheden kunnen bekijken.
Van hier in de omgeving weet ik dat er een instantie is die met mensen werken met ziektes,handicap ed.Misschien is dat een idee.Die mensen werken gewoon in 1 bedrijf of worden uitbesteed.En daar wordt niet moeilijk gedaan als je ziek bent,want je moet juist iets hebben om daar te mogen werken.
Het is maar een idee hoor en hoop dat je er wat aan hebt.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:46

ik heb vroeger ook veel last van hoofdpijn gehad
waren ook mensen die zeiden dat ik last had van migraine
maar ik had last van mijn rug en nek, zonder dat ik dat zelf voelde
in het zwembad is er een keer een meisje op mijn hoofd gesprongen waar door ik erg last van mijn rug kreeg
dus maar naar de dokter
bleek ik een scoliose te hebben, een soort s in mijn rug
en mijn nek was veel te strak
dus ik veel naar de fysio geweest, heeft mijn rug wat rechter gezet, en mijn nek losgemaakt
en de hoofdpijnen waren over!
ik had nooit last van mijn nek of rug, pas toen dat meisje op mij gesprongen was kreeg ik er last van
maar die hoofdpijnen kwamen wel uit mijn nek en rug

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:16

Heb je je al eens laten testen voor overgevoeligheid op bepaalde stoffen in etenswaren? Tegen advies van de huisarts in een test laten doen bij een soort van voedingsdeskundige, bleek dat 'ie overgevoelig was voor allerlei soorten noten (waar kennelijk een bepaalde stof in hoge concentratie inzit Verward ). Streng dieet, en dat heeft 'm goed geholpen!

Ik bedoel maar te zeggen: accepteer het niet en blijf naar de oorzaak zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:26

Ik sluit me aan bij Ymkje, ik denk dat je bij je reguliere huisarts zo ondertussen letterlijk en figuurlijk uitgedokterd bent. Waarom niet het alternatieve circuit proberen? Laat je eens NEI' en bijvoorbeeld. (een natuurgenezer weet wat dat is en kan je daarbij helpen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, DotBot, Googlebot, nuscaniels en 21 bezoekers