Fulltime werken en een hond, hoe te combineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Fulltime werken en een hond, hoe te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 01:53

Tja.. zoals wellicht bekend.. heb ik dus een hond...
En ben ik tevens werkeloos... maar... als ik straks weer ga werken (fulltime, dus 40 uren per week) vraag ik me af wat met de hond te doen.
Ik woon dus alleen en heb geen oppas.
Mijn vraag... hoe pakken jullie (diegenen die ook geen oppas hebben voor de hond) dit aan met een 40 urige werkweek?

HELP!!!!!!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 01:58

Ik heb (helaas) zelf geen hond. Ik ken wel heel veel mensen die er wel eentje hebben én 40 uur per week werken. De meesten laten die hond dus gewoon de hele dag thuis. Bij sommige honden kan dat ook gewoon. Een andere optie is in de middag je hond laten uitlaten door zo'n service. Dan komt ie iedere dag zo'n 2 uur in het bos ofzo. Ik zou dat wel een optie vinden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 05:21

Aanrader! (Mits je een betrouwbare vindt)
Een betaalde/vrijwillige oppas valt ook te overwegen (idem).
Een hond hele dagen alleen thuislaten vind ik niet aardig.

Je boft als je een (zeldzame) werkgever treft die het goed vindt als je hem meebrengt (vragen kan altijd, toch?)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 05:54

Ik krijg de kriebels van zo'n uitlaat service.
ik neem aan dat deze mensen de sleutel van je huis krijgen willen ze bij je hondje kunnen om te gaan wandelen?Sta er dan ook effe bij stil dat ze ook gelijk bij alle andere dingen in je huis kunnen.Niks tegen te doen want ze hebben immers de sleutel.jakkie

Wat je ook kan doen is een baan zoeken die niet te ver van huis is en war je tussen de middag de gelegenheid hebt thuis te eten met je hondje.Tja je moet er wat voor over hebben he.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:08

holly schreef:
Ik krijg de kriebels van zo'n uitlaat service.
ik neem aan dat deze mensen de sleutel van je huis krijgen willen ze bij je hondje kunnen om te gaan wandelen?Sta er dan ook effe bij stil dat ze ook gelijk bij alle andere dingen in je huis kunnen.Niks tegen te doen want ze hebben immers de sleutel.jakkie


Ik heb ervaring met zo'n service. Niet voor de hond, maar wel voor de paarden, schapen en katten.
Die persoon krijgt dan idd de sleutel ja. Bij ons worden de binnendeuren van de ruimtes waar de katten niet komen (slaapkamer, bureau,...) en hij ook niets te zoeken heeft, op slot gedaan. En verder idd kan hij overal aan.
Moet ik er wel bijzeggen dat de persoon waar wij ervaring mee hebben, dat doet als zijn vak. Hij heeft een zelfstandig bedrijfje en doet niets anders dan bij mensen honden gaan uitlaten, voor andere dieren gaan zorgen enz.
Ik vind dat je er dan wel vrij gerust mag in zijn dat hij niets gaat doen wat niet mag, of dingen gaat pikken ofzo, want dan krijgt hij natuurlijk een slechte reputatie en is ie zn broodwinning kwijt.
Hij doet zowel opdrachten het ganse jaar door (dus hond uitlaten van mensen die gaan werken) als wisselende opdrachten (dus dieren gaan verzorgen van mensen die op vakantie zijn).
Maar goed, dan heb ik het dus over iemand die daar de kost mee moet verdienen. Met een willekeurig persoon, die het doet als bijbaantje, zou ik me wel minder op mn gemak voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:43

Tja er is wel zo'n uitlaat service volgens mij, hier in Drachten.
En kan je anders niet zorgen dat ie iig naar buiten kan; ik bedoel dmv een hondenluik naar de tuin of een kennel met binnen- en buitenhok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:54

Een hond de hele dag alleen thuis laten is misschien wel zielig. Maar ik vind dat altijd nog beter dan een hond 24 uur p.dag in het asiel laten zitten.
Een uitlaatservice is een prima optie. En misschien kun je in de pauze naar huis toekomen? En wellicht wil je helemaal geen 40 uur werken of misschien kun je een baan vinden [in de paarden] waarbij je hond mee mag Haha!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:11

ik heb zo makkelijke hond, nou is ie al 13 jaar en mijn moeder werkt niet, maar moet wel heel veel weg, weekendje dit en dan hebben ze weer een beurs en gaat ze met mijn vader mee nou ja je kent het wel. dus zit hij ook dagen alleen nou is ie zo makkelijk dat we de achterdeur niet op slot doen (ja ja hij kan deuren openmaken, zo kollig gezicht) en dan laat hij zichzelf uit. nu denken jullie onverantwoord is het ook maar hij kan de tuin niet uit dus er is niks aan de hand, en als ik thuis kom dan scheppen de poep op en niks aan het handje!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:17

Je kunt je hond wat geven waarmee hij wel even bezig is. Wij gaven Bandit in het begin vaak een kong(kweet niet of je die kent, is een kegelachtig geval, hol van binnen, gemaakt van erg sterk spul)
Daar deden we dat leverpastei in en meneer was een hele middag bezig. Of we gaven hem en knie(een bot he Knipoog ) met troep eraan. Daar was Bandit ook dágen mee bezig.

In je middagpauze even terugkomen kan een optie zijn, maar kan ook verkeerd werken. Je hondje denkt dat je thuiskomt en blijft maar je moet eigenlijk al snel weer weg. Is niet leuk. Er is dan kans dat hij gaat huishouden of janksessies houdt.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:26

Ik heb ook een hond en werk nu heb ik iid de mazzel dat hij dus wel alleen kan blijven.
Uitlaatservice ja het kan ook misgaan, zag laats op TV dat iemand van de uitlaatservice een hond was kwijtgeraakt en dat was al in februari en nog steeds niet teruggevonden.
En een pension , ik weet het niet ligt helemaal aan de hond.
Wat voor hond heb je.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:32

Om weer even lekker kort door de bocht te wezen ... waarom neem je een hond als je weet dat je aan het werk gaat ? je kan wel zo'n uitlaatservice laten komen etc etc *andere oplossingen maar het beestje wil zijn of haar baasje het liefst ... Zo spendeer je dus ook bijna of geen tijd met het beest ... als ik dan echt zou moeten kiezen *beter voor het beest zelf* dan zou ik hem naar een baasje doen wat de gehele dag thuis is ... daar heeft het beest veel meer aan dan een baas die de hele dag weg is ...

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:42

Chantalll schreef:
Om weer even lekker kort door de bocht te wezen ... waarom neem je een hond als je weet dat je aan het werk gaat ? je kan wel zo'n uitlaatservice laten komen etc etc *andere oplossingen maar het beestje wil zijn of haar baasje het liefst ... Zo spendeer je dus ook bijna of geen tijd met het beest ... als ik dan echt zou moeten kiezen *beter voor het beest zelf* dan zou ik hem naar een baasje doen wat de gehele dag thuis is ... daar heeft het beest veel meer aan dan een baas die de hele dag weg is ...


Voel me niet aangesproken hoor, maar mijn hond had ik voordat ik ging werken en als pup uit het asiel gehaald hij is nu bijna 12 jaar en ziet er perfect uit en na werk gaat hij uit lekker rennen, bos e.d.
Had ik hem dan terug moeten brengen naar het asiel, DENK HET NIET.
Ik denk dat het ligt aan het type hond die je hebt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:42

Tja, ik heb de luxe dat als ik naar mijn werk ga, ik automatisch langs mijn ouders (en dus de stal) rijd. Daar drop ik ze dan en kunnen ze heel de dag spelen, tot ik klaar ben en de paarden ga doen. Daarna neem ik ze weer mee en liggen ze heel de avond bij me te pitten...

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:45

Ja dat is ideaal, had ik vroeger ook dat mijn ouders hem uitlieten maarja die zijn verhuist naar overijssel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:37

Gaat je hond samen met twee reuen? (een Golden en een Jack Russell).
Zo ja, dan kan ik eventueel nog wel iets voor je betekenen!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:49

Picasso schreef:
Gaat je hond samen met twee reuen? (een Golden en een Jack Russell).
Zo ja, dan kan ik eventueel nog wel iets voor je betekenen!


Beetje stom misschien.

Ik moet even kwijt dat ik dit een leuke reactie vindt + eventueel een oplossing.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:53

neem kinderen Knipoog

Onze hond zit sommige dagen als mijn ouders werken en wij lange schooldagen hebben, ook lang alleen thuis.
En het is eigenlijk gewoon een kwestie van trainen, om te zorgen dat je hond zijn blaas het houdt Knipoog

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:21

Ik werk dicht genoeg bij huis om in de pauze even met hem te gaan wandelen.
Zijn dag ziet er zo uit:
's morgens rond 7 uur kwartiertje uit.
Kom ik rond half 1 thuis, 20 minuutjes wandelen, samen eten en dan ga ik weer weg.
Rond half 5 is Dorus weer thuis, gaat hij weer naar buiten.
's Avonds gaat hij mee naar stal, en daar kan hij dan gemiddeld twee uur rondrennen.
Voor het slapen gaan, nog een kwartiertje uit.
Op woensdag ben ik vrij, en dan gaat hij de hele dag mee (naar stal ed), en in het weekend als we weg gaan gaat hij ook overal mee naar toe.
Zo'n uitlaatservice werkt ook goed, heb ik verschillende mensen over gehoord.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 13:35

Chantalll schreef:
Om weer even lekker kort door de bocht te wezen ... waarom neem je een hond als je weet dat je aan het werk gaat ? je kan wel zo'n uitlaatservice laten komen etc etc *andere oplossingen maar het beestje wil zijn of haar baasje het liefst ... Zo spendeer je dus ook bijna of geen tijd met het beest ... als ik dan echt zou moeten kiezen *beter voor het beest zelf* dan zou ik hem naar een baasje doen wat de gehele dag thuis is ... daar heeft het beest veel meer aan dan een baas die de hele dag weg is ...


Allereerst..... is het allemaal niet zo makkelijk als je zegt... ik had een relatie.. woonde samen.. we namen een hond. Allemaal leuk. Nu bijna anderhalf jaar verder.. woon ik alleen. Helaas is niet alles zo makkelijk als je zegt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 13:38

Picasso schreef:
Gaat je hond samen met twee reuen? (een Golden en een Jack Russell).
Zo ja, dan kan ik eventueel nog wel iets voor je betekenen!


Vertellll vertelllllll vertelllll! Haha!
Chico is zelf ook reu.. en een echte allemansvriend. Tot op heden heb ik met Chico nooit problemen gehad in samenzijn met andere honden. Misschien kunnen we het eens proberen?


En verder... kan ik misschien werken in Groningen. Voor mij dus helaas niet mogelijk om tussendoor naar huis te gaan. Er is nog niets zeker, maar goed, hoe dan ook... ik zal binnenkort wel weer aan het werk zijn.. dus ik blijf in hetzelfde schuitje zitten... Scheve mond

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:15

Wij hebben het ook heerlijk Lachen
Mijn vader vertrekt om half negen en komt om half 6 ongv. weer thuis ik kom om 3 uur thuis.
in de tussentijd neemt onze buurman steeds de honden mee naar de bossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:20

Wat mij betreft kan je hem hier brengen voordat je naar je werk gaat en dan kan ik hem voor je uitlaten samen met mijn honden. En eventueel na de lunch bij je thuis afleveren. Dan is ie maar een half dagje alleen. Dit op voorwaarde natuurlijk dat alles goed gaat met mijn honden. Idee?

Maar we pb-en nog wel effies om wat af te spreken?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:33

Ik persoonlijk vind dat dat niet te combineren valt Lachen
Een hond is een roedeldier en kan niet heeldere dagen alleen thuis blijven .
Hij zal dus echt gezelschap moeten hebben , maar dat ben je blijkbaar al aan het regelen Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:04

Hond en werk is inderdaad moeilijk, daarom hebben wij bewust nog geen hond (ok zit nu thuis maar ga toch wel weer aan het werk zometeen Knipoog ).
Een hele lieve oppas of in dit geval wellicht lieve medebokker is een uitkomst.
Zelf zou ik ook niet voor een hondenoppas service ofzow gebruik maken, beestje moet zijn aandacht voor zichzelf etc, beetje vastigheid.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:24

Lezen Basje ! Ik zet er NIET neer dat je hem terug moet brengen naar het asiel ... Ik vind alleen dat je absoluut geen hond moet nemen als je full-time aan het werk bent maar zoals Honey al zegt ze had hem al en tsjah dan is er niks aan te doen ... dus DENK eerst eens na voordat je zo kwaad gaat reageren ...