moet ik me zorgen maken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

moet ik me zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 19:45

Zondagavond hingen er druppeltjes aan Polly's uiers. Haar kling was al dagen een beetje opgezwollen en ze lag heel vaak languit en andemde dan heel erg stotend.
Ik dacht dus dat het veulentje wel zou komen maar de volgende dag was er niks, ik wou even naar haar uiers kijken en de druppels waren verdwenen!!
Naja goed, pony in de wei en sinds gisteren staat ze ook 's nachts weer buiten. Ze maakt een hele vrolijke indruk is zo nu en dan vreselijk druk (rennen, bokken).

Is het normaal dat dat druppelen weer stopt (het was geen lekkende kraan ofzo maar gewoon druppeltjes)??

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:48

Had talasha ook.
Dan denk je van he waar is alles gebleven en 3 dagen later was het veulen er Knipoog

trefpunt
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:28

Polly schreef:
Zondagavond hingen er druppeltjes aan Polly's uiers. Haar kling was al dagen een beetje opgezwollen en ze lag heel vaak languit en andemde dan heel erg stotend.
Ik dacht dus dat het veulentje wel zou komen maar de volgende dag was er niks, ik wou even naar haar uiers kijken en de druppels waren verdwenen!!
Naja goed, pony in de wei en sinds gisteren staat ze ook 's nachts weer buiten. Ze maakt een hele vrolijke indruk is zo nu en dan vreselijk druk (rennen, bokken).

Is het normaal dat dat druppelen weer stopt (het was geen lekkende kraan ofzo maar gewoon druppeltjes)??


ja hoor, heel normaal, wij hebben een merrie gehad die 4 dagen echt een lopende kraan had vrijdag was het aan het druppelen en zondag was het echt een ongelofelijke straal maandag avond was het toen geboren, veel succes!

trefpunt
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:29

ja heel normaal wij hebben een merrie gehad daar het vrijdag begon te druppelen en zondag liepen er echte stralen uit, maandag avond was het geboren, veel succes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 22:55

dat is het probleem nou juist, ik weet dat als het eenmaal begint dat het dan meestal doorzet. Maar Polly is weer gestopt met kegelen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:26

Ik zou als je het allemaal niet vertrouwd, gewoon even de dierenarts erbij halen.
Succes

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 08:47

maakt niet uit volgens mij hoor want waren het echte harsachtige kegeltjes of gewoon een beetje wittig.
Bij talasha was het zo dat ze een week van te voren al wat wittigs op de spenen had, meestal maar aan 1 kant, donderdags leek ze te kegelen en dat was leter eigenlijk weer weg. zondag morgen stond ze gigantisch te kegelen en dat zag er dsu heel anders uit dan wat ik eerder als kegelen had aangenomen.
Dat ze lang en stotend ademd is gewoon omdat het veulen zwaar is en veel plaats nu inneemt.
ik dacht ook steeds van ja nu komt het, dus niet haha

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:03

Ik heb nu met Josiane mee gemaakt, dat ze 8 dagen heeft gekegelt en ongeveer een dag lang dat de melk eruit liep.