Ik heb mijn handen te hoog en zit scheef... HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hApPyLaRa
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: In Drenthe!

Ik heb mijn handen te hoog en zit scheef... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:21

Hallow Party!! !

Ik heb een probeempje... Mijn intructrice zegt dat mijn houding erg goed is, alleen zit ik met 2 kleine details... Huilen Ik doe namelijk vaak mijn handen wat te hoog en ik ga altijd een beetje naar links hangen... Verward Ik weet niet waarom ik dit doe, het is een automatisme geworden... Weet iemand de makkelijkste manier om zoiets af te leren?? Please, help me! Lachen Kus, Lara


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:51

als je instructrice dat zegt,kan ze je er niet bij helpen?daarvoor geeft ze je toch les?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:17

Veel zonder beugels gaan rijden, heeft bij een vriendin van mij ook geholpen toen ze scheef zat...

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:26

Yep, zonder beugels, en verder jezelf controleren. Ik keek ook altijd naar beneden, totdat ikzelf me ging controleren. Iedere keer tegen mezelf zeggen "hoofd omhoog wies"en dat helpt.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:20

voor het recht zitten inderdaad veel zonder beugels rijden en even controleren of je zadel neit scheef is, daarnaast kan het ook komen dat je scheef gaat zitten doordat je paard aan de ene kant sterker is qua bespiering of het ene been beter onderbrengt dan het ander dus controlerr ook op takt en regelmaat. en verder veel recht vooruit kijken ja dan moet je jezelf op je evenwicht concentreren.

voor je handen kun je zo'n zadel hulpje gebruiken dit is trowuens altijd handig om jezelf te controleren op de handhouding, je kunt het dan met je pinken ligt vast pakken en zo even rond rijden, je zult wel merken dat je snel veranderring merkt.


hApPyLaRa
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: In Drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 20:55

Nou, mijn instruvtrice kan niet helpen nee want ze zegt het heel vaak maar ik begin er echt automatisch weer mee...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:59

Juist dán moet het vaak gezegd worden in je les en zelfs zo voorkomen worden dat je uiteindelijk weer in je oude "fout" gaat zitten. Je instructrice staat je hiervoor óók les te geven. Niet alleen je paard moet leren en afleren, jij ook.... Daar worden instructrices voor betaald... Knipoog

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:17

voor je handen weet ik geen trucje daar meot jij zelf ook aan denken , maar voor je scheef zitten, zitlessen nemen, of zoals andere zeggen zonder beugels of zonder zadel rijden.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:41

zonder beugels/zadel rijden helpt iderdaad erg goed.
je kunt het beste een longeles zonder beugels/zadel nemen, en dan een knoop in je teugels leggen, en je armen over elkaar.
zo leer je alles af!

Samoeray (L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers