staart wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 18:28

eigenlijk moet jamaica's staart gewassen worden. Hij is geel ipv wit, en ze schuurt een beetje.
EIgenlijk durf ik het niet echt aan. Ok, ze is braaf, maar we kennen elkaar nog niet door en door, en ik weet dus niet wat ze doet. Ook denk ik niet dat ze dit eerder mee gemaakt heeft, dus ben ik een beetje angstig voor wat ze doet (bang dat ze het heel erg eng vindt, zie al beelden van een hangende en schoppende jamaica voor me)
Misschien valt het wel mee, maar toch...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?


Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 18:54

zou je aan liz moeten vragen die heeft rodis staart gewassen Haha!
vanaf de zijkant denk ik. ga je aan haar flank staan en trek je voorzichtig de staart naar je toe. ik heb een keer zo ingevlochten, schots en scheef omdat ik er niet voor stond maar ok jij hoeft geen wedstrijd te rijden *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 19:01

Gewoon eerst eens kijken hoe ze doet als je aan haar staart zit te frunniken, volgende stap is een emmer in de buurt van haar staart en daarna kan je beginnen met de staart uitspoelen met een beetje water (en eventueel biotex)
Succes!
En anders laat je iemand haar vasthouden, dan kan ze niet gaan hangen mocht ze het toch eng vinden!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 19:05

Niet met de slang, gewoon voorzichtig de staart in een emmer warm water hangen, dat voelt minder eng dan koud water.
Als dat al helemaal goed gaat kun je ook gaan soppen!
Wat zal ze mooi worden!!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 19:40

heel voorzichtig, eventueel met z'n 2en dat een vast houdt en 1 bezig is met de staart en heel rustig eerst over de kont aaien enzo en dan de staart in een emmer dompelen en als ze dat goed vind verder gaan.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:40

ehh volgens mij heb ik het een beetje link gedaan als ik jullie reacties zo lees...

ik heb Carina namelijk vastgezet een emmer lauw water gepakt en haar staart erin gedoopt. ik wist dat ze dat nog nooit gehad had maar toch was ze heel braaf.
nu ga ik er gewoon strak achter staan tewijl ze los in de wei loopt... Schijnheilig

het is trouwens en heeeeel verschil stef! tussen haf met gele of een haf met witte staart...

alleen balen als ze daarna lekker in de modder gaan rollen Frusty Boos!

greetzzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:46

Ik doe het ook altijd op de manier van Carina, maar mijn paard heeft ook een witte staart en die wordt echt heel veel gewassen. Anders laat je je pony gewoon even door iemand vasthouden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers