Paardenbloem giftig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Paardenbloem giftig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 17:54

Dat vroeg ik me nou eigenlijk af. Ik dacht altijd dat paardenbloemen giftig waren, maar nu heb ik gezocht op topics over paardenbloemen en daar zeiden dus een paar mensen dat ze giftig waren en anderen zeiden weer dat ze dat juist niet waren?
Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:56

volgens mij maken een paar van die dingen niet uit maar als ze er heel veel van eten wel, dan zijn ze wel giftig!

ik weet het niet zeker, zoiets kan ik me herineren Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:03

Volgensmij zijn paardenbloemen niet giftig hoor voor paarden...
Bij ons staan aardig wat paardenbloemen in de wei en een paar boterbloempjes. Van de boterbloempjes weet ik zeker dat die giftig zijn. Bij ons eten de paarden wel de paardenbloemen op, maar de boterbloemen laten ze altijd staan...

Suzanne F.

Berichten: 49001
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:06

In grote mate wel. Maar in kleine mate is het zeer gezond!! Ze weten vaak zelf wel hoeveel ze ervan kunnen eten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:12

Ook voor menselijke consumptie geschikt: je kunt zelfs paardenbloembladeren door de salade doen! Vork

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:13

paardenbloemen zijn absoluut niet giftig, ze zijn juist hardstikke gezond voor paarden, juist in deze tijd van het jaar met de warmte zijn paarden snel moe, dan eten ze heel graag paardenbloemen, want daar krijgen ze energie van, een paard zal een paardenbloem in de winter zekers laten staan, maar in deze tijd weten ze niet beter, als je ze laat kiezen kiezen ze voor de paardenbloem

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boemel, Trendiction en 25 bezoekers

cron