[AR] wie heeft hier een koetsiersbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

[AR] wie heeft hier een koetsiersbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 10:28

Ik moet komende zaterdag examen doen voor mijn koetsiersbewijs en ben ff benieuwd welke bokkers hun papiertje al hebben en vooral: hoe vonden jullie het examen? Waren de vragen lasitg/ Waren ze streng bij het prsktijkgedeelte? O ja ik heb mijn voet wat gekneusd en loop nu op krukken. Ik heb er al niet zoveel last meer van en optuigen en mennen moet wel gewoon lukken maar als ik grotere aftanden lopen moet pak ik waarschijnlijk toch de krukken. Zou dat een probleem zijn? Volgens een kennis kunnen zelfs invaliden het koetsiersbewijs helen en moet dit kunnen maar ik weet het niet Verward .


linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:48

heee ik moet volgende week zaterdag:)
suc6 he!!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:15

Ik ben in januari geslaagd. Theorie 0 fout, praktijk ook goed Lachen Ik vond het wel meevallen, we hadden een leuke examinator (die er zelfs nog wel om kon lachen toen hij van een ander meisje een tik met de zweep tegen z'n hoofd kreeg Haha!)

Maar veel succes, en je gewoon niet al te druk erover maken, dan komt alles wel goed Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:49

Ik heb hem ook een paar jaar geleden gehaald in combinatie met het mendiploma brons. Theorie vond ik best veel, maar wel te doen. Praktijk vond ik makkelijk, maar dat is met alles wat je wel redelijk onder de knie hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:45

Ik heb hem voor de helft, praktijk gehaald maar 1 fout teveel voor de theorie. Ik denk dat het wel zal gaan, ondanks je kreupelheid, als jij zegt dat optuigen e.d. wel zal lukken dan moet dat niet zo'n probleem zijn. Wel goed leren voor de theorie he?! Niet zo stom als ik zij hoor. Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:48

Ik heb een jaar terug gehaald. Ik had voor theorie 39/40 en 40/40 (verklaring voor de dubbele is gewoon dat ik mijn buurman zijn examen ook heb gemaakt ... beetje niet eerlijk dus Schijnheilig , maar heb toen één vraagje vergeten aan te kruisen). Praktijk ging heel vlot. Vergeet vooral niet optijd je paard te laten draven. Ik had die opmerking dat ik meer moest draven en ik dacht dat de examinator die opdracht ging geven ...

De vragen zijn echt op de cursus gebaseerd, maar hebben een eigen "stijl". Goed lezen vooral dus!!!!! Er zitten ook verkeersregelvragen bij en over beenstanden/afwijkingen, over soorten koetsen, over soorten paarden of pony's ...
GEEF OOK ALTIJD optijd je verkeersteken (iemand van onze groep was hierdoor niet geslaagd), en oefen rechts omkeert maar 's extra, links ook hoor, deze moet je ZEKER uitvoeren of kunnen uitleggen op papier!

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:56

Ik ben nu 2 jaar geleden aan een cursus van Jan vd Broek (NB) begonnen en heb 1,5 jaar geleden gehaald. Of was het een jaar langer geleden? Met de MKZ in ieder geval, want daardoor heeft de cursus een tijdje stil gelegen! Bah.
Is op krukken best te doen hoor.
Ons theorie examen (ook m'n herexamen:( ) is afgenomen door Kees Oudesluis en das wel een goeie.
Voor praktijk hadden we die sjaggie gehaktbal van een... Ach dat zeg ik maar nie.Maar daar was ik wel geslaagd! De verkeerstekens zijn wel het belangrijkste en het omkijken. Die punten zakken de meeste die zakken wel op geloof ik.
Suc6 hoor!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:19

Oh, ook belangrijk, je paard toespreken/belonen en gebruik de zweep, ook om te belonen bijvoorbeeld ... daar kreeg vrijwel iedereen een opmerking over dat het geen stuk decoratie was ... Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:30

Tessebes schreef:
Ik heb hem ook een paar jaar geleden gehaald in combinatie met het mendiploma.

ik ook maar dan in enkelspan en dubbelspan

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:36

Ik wil 'm ontzettend graag gaan halen eigelijk, aangezien mijn pony wel voor de kar beleerd is (en niks liever doet dan dat Lachen )
Maar helaas weet ik niet of dat hier in de buurt is, en of mijn ouders'het ermee eens zijn..
Succes hoor!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 11:24

Bedankt voor de de tips! Ik vroeg me trouwens nog iets af; hoe ging datr eigenlijk met op en aftuigen? Deed je het paardje waarmee je ook mennen ging en tuigde je die op en af of moest je alleen een van de twee doen en met andermans paard?

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:29

ik had een koetsiersbewijs, maar heb het laten verlopen omdat ik de laatste jaren toch niet meer mende, best dom eigenlijk. Ik vond het wel altijd heel leuk om te doen. Ik heb het examen zo'n 10 jaar geleden gedaan en toen vond ik het niet moeilijk. Ik moest mijn eigen pony optuigen, waar ik ook het examen mee heb gereden.

Weet iemand trouwens hoe het werkt als het bewijs is verlopen? zou ik dan opnieuw examen moeten doen als ik weer ga mennen?

gr

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:37

Ik ga het waarschijnlijk halen tijdens de instructieweek Ik kreeg net een brief of ik dat dus wilde Haha! Dan hebben we een soort spoedcursus zeg maar Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:09

juval schreef:
ik had een koetsiersbewijs, maar heb het laten verlopen omdat ik de laatste jaren toch niet meer mende, best dom eigenlijk. Ik vond het wel altijd heel leuk om te doen. Ik heb het examen zo'n 10 jaar geleden gedaan en toen vond ik het niet moeilijk. Ik moest mijn eigen pony optuigen, waar ik ook het examen mee heb gereden.

Weet iemand trouwens hoe het werkt als het bewijs is verlopen? zou ik dan opnieuw examen moeten doen als ik weer ga mennen?

gr


Hoelang geleden had je hem moeten verlengen?

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:09

Tessebes"]
[quote="juval schreef:
ik had een koetsiersbewijs, maar heb het laten verlopen omdat ik de laatste jaren toch niet meer mende, best dom eigenlijk. Ik vond het wel altijd heel leuk om te doen. Ik heb het examen zo'n 10 jaar geleden gedaan en toen vond ik het niet moeilijk. Ik moest mijn eigen pony optuigen, waar ik ook het examen mee heb gereden.

Weet iemand trouwens hoe het werkt als het bewijs is verlopen? zou ik dan opnieuw examen moeten doen als ik weer ga mennen?

gr


Hoelang geleden had je hem moeten verlengen?
[/quote]


tsja, Verward dat is een goede vraag, ik kan het bewijs nu ook zo gauw even niet vinden, maar het is zeker al een jaar of vijf verlopen, en ik denk zelfs langer.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:12

Pjelk schreef:
Bedankt voor de de tips! Ik vroeg me trouwens nog iets af; hoe ging datr eigenlijk met op en aftuigen? Deed je het paardje waarmee je ook mennen ging en tuigde je die op en af of moest je alleen een van de twee doen en met andermans paard?


Ik heb met verschillende paarden gemend, met een hafje, maar ook met een internationaal concourspaard, een lippizaner. We kregen elke een opdracht, de ene optuigen terwijl de ander moest groom spelen, de andere weer aftuigen, of ineens zei hij tegen iemand van "doe jij die z'n broek s' correct". Het werd nauwlettend nagekeken. Wij hadden overigens een Nederlander, Cornelissen.


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:21

Ik heb het een paar weken terug gehaald.
Het viel mij tegen hoeveel mensen op 1 van de 2 delen nog zakte.
Of Theorie of praktijk.. Lag bij ons 50/50.. en natuurlijk ook nog wel de helft die wel slaagde..
Theorie is veel logisch nadenken en het boek goed kennen !! Dingen worden letterlijk overgenomen uit het boek !!!
Praktijk ging bij mij goed, maar de 2 andere die bij mij op de wagen zaten waren gezakt !!! Goed blijven kijken !!! Veel om je heen kijken vooral bij afslaan, rechtsomkeert etc.. En hou je tempo in bepaalde situaties goed in de gaten !!! Was ie bij ons heel streng op.
Ook het meegaan in het verkeer etc..
Als een auto op je staat te wachten, ga dan over in draf zodat de rest van het verkeer weer door kan stromen etc ...
Succes !!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:24

juval"]
[quote="Tessebes"][quote="juval schreef:
ik had een koetsiersbewijs, maar heb het laten verlopen omdat ik de laatste jaren toch niet meer mende, best dom eigenlijk. Ik vond het wel altijd heel leuk om te doen. Ik heb het examen zo'n 10 jaar geleden gedaan en toen vond ik het niet moeilijk. Ik moest mijn eigen pony optuigen, waar ik ook het examen mee heb gereden.

Weet iemand trouwens hoe het werkt als het bewijs is verlopen? zou ik dan opnieuw examen moeten doen als ik weer ga mennen?

gr


Hoelang geleden had je hem moeten verlengen?
[/quote]

tsja, Verward dat is een goede vraag, ik kan het bewijs nu ook zo gauw even niet vinden, maar het is zeker al een jaar of vijf verlopen, en ik denk zelfs langer.
[/quote]

Tsja... das wel erg lang. Ik vrees dat je opnieuw examen zal moeten doen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:55

De eigenaar van Odin heeft hem ook gehaald, hij zei dat hij hem niet moeilijk vond...
Succes! Lachen

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:41

EN.... ben je geslaagd???

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:06

Ha die Pjelk Ik weet uit ervaring dat je met krukken of zelfs met een rolstoel gewoon examen kan doen, als je maar weet hoe alles moet zitten en desnoods met een handje hulp, jij zegt hoe het moet en controleert als een ander het tuig voor je opdoet. Je moet wel een hork van een examinator treffen wil die moeilijk doen. Vaak zijn ze zelfs wat makkelijker dan. Ikzelf heb mijn koetsiersbewijs en mendiploma al weer 5 jaar en ja zelfs mennen in een rolstoel gaat, je moet alleen een goede kar met een lage opstap hebben.

Ik hoop dat je slaagt. Succes met mennen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 19:18

Bedankt voor alle reacties! Hier een beetjeeen late reactie van mijn kant maar ik wou toch even vertellen dat ik geslaagd ben. De theorie haalde ik net met 5 fouten (je mocht er 7 hebben) en op de praktijk had ik maar twee voldoendes en verder was alles goed Party!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 05:05

Gaaf, gefeliciteerd. Ik heb hem ruim 11 jaar geleden gehaald, en weet nog dat ik stijf stond van de zenuwen.

Goedgekeurd onderschrift :)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:19

Ik heb hem vorig jaar gehaald, ben ik erg blij mee Lachen

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:24

En ik ga eind deze zomer op en ben ook heel erg benieuwd hoe het gaat. Vrijdag mijn eerste theorielesje.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers