Antoine de Bodt gemeet....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Antoine de Bodt gemeet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:24

Gaf hier in de buurt les gisteren en mocht van de dames die les hadden komen kijken. Antoine was lekker op tijd, dus had nog tijd zat voor een bakkie koffie op het terras. Sympathieke kerel, hebben lekker gebabbeld.

Heb genoten van de lessen. Eindelijk weer eens iemand die terug durft te grijpen naar de echte basis, en die zijn lesklanten eerlijk durft te zeggen dat ze geen barst begrijpen van hoe een paard in elkaar zit (en om het te kunnen moet ge 'm kennen, niet?). Man naar m'n hart! Ook z'n rijstijl beviel me. Heb helemaal niets nieuws gehoord, maar wel veel bevestiging gekregen in hoe ik zelf rij en lesgaf. Ik lette altijd scherp op nagenoeg dezelfde dingen als Antoine, dus dat gaf ook na de lessen nog stof voor een prettig gesprek, waarin ik hem ook heb kunnen overtuigen dat zijn standpunt over westernriding echt niet altijd opgaat Haha!

Al met al een genoegelijke avond gehad.

Thanks ladies!


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:31

begrijp alleen niet hoe je je leerlingen motiveert door te zeggen dat ze er geen barst van begrijpen, maar to each his own.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:36

Hij doet het op z'n eigen charmante Belgische manier en stimuleert mensen op die manier om hun theoretische kennis op te vijzelen....
Van hem pikken mensen dat ook. Als ik het zou zeggen werd ik de bak uitgeschopt en kon ik fluiten naar m'n centen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:43

Daar zijn de meningen over verdeeld Haha! Zo pakte hij de speekselkliertjes van Ozep vast, keek mij heeel indringend aan en zei: "Dit heb JIJ gedaan, dit is HEEEL slecht" *LOL* Ik weet nog steeds niet wat er nou slecht aan was want ik heb het aan vele mensen nagevraagd en die vonden het juist heel positief.
Maar later zei hij wel dat ik en Zep talent hebben voor het GP Cool Dat was wel LieV Knipoog

Leuk dat je terecht kon en er nu ook over mee kan praten!
Zag je duidelijke verbeteringen of waren het niet echt probleemgevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:47

Twee duidelijke probleemgevallen, en in beide gevallen waren de paarden na een uur niet meer te herkennen!

prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:47

De bekendste en meest gehoorde uitspraak van mijn vroegere instructeur was "jullie leren het (toch) nooit!" - en toch bleven we het proberen Haha!. Antoine zal wel volgens ditzelfde principe werken *LOL*

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:48

Hij heeft de laatste trouwens ook zelf gereden, en toen stond baasjelief met een Lovers -blik langs de kant naar haar eigen knollie te zwijmelen....


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:50

Ik kon me er ook goed in vinden al heb ik me er niet echt heel goed in verdiept. Leuk dat je zo positief bent, dat was ik ook wel, al heb ik niet zoveel verstand van rijtechnische zaken....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:55

Ik mag morgen weer aan de bak bij Antoine! Hij is dit weekend weer bij ons. Ik hoop alleen wel dat het beter gaat als de vorige keer!! Toen ging hij voor Pablo en mij een stapje te ver zodat het eindigde in frustratie. Dus ik probeer het morgen nog een keer en dan zien we wel weer. Verslag volgt!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:03

Sonja schreef:
Hij doet het op z'n eigen charmante Belgische manier en stimuleert mensen op die manier om hun theoretische kennis op te vijzelen....
kan je zeggen dat die manier niet bij mij zou werken, maar misschien komt dat ook omdat ik niet zo vatbaar zou zijn voor zijn charmes omdat ik een man ben.

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:07

*grinnik* Nou zoveel charmes heeft hij nou ook weer niet SP! Daar zwicht ik ook niet voor. Maar idd, ik zou er ook niet tegenkunnen, zulke opmerkingen van mijn instructeur, maar zijn methode en werk sta ik wel achter.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:12

Dat van die speekselklieren zei hij bij mij ook, maar daarna kwam hij ook met heel wat positieve dingen. Persoonlijk vind ik het onzin van die speekselklieren. Op zich zou het kunnen dat het de schuld van de ruiter is, maar heel veel paarden hebben ook van nature wat overvulde klieren denk ik. Je ziet het ook vaak als ze op de wei staan.

Maar met zijn systeem vind ik niets mis, al blijf ik lekker bij mijn eigen instructrice! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:14

Mijn merrie is al in geen maanden meer opgezeten, verder is ze nooit fanatiek gereden en is ze ook heel weinig bereden.
Haar speekselklieren liggen precies zoals bij Ozep...

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:25

Sjuimpje"]
Daar zijn de meningen over verdeeld Haha! Zo pakte hij de speekselkliertjes van Ozep vast, keek mij heeel indringend aan en zei: "Dit heb JIJ gedaan, dit is HEEEL slecht" *LOL* Ik weet nog steeds niet wat er nou slecht aan was want ik heb het aan vele mensen nagevraagd en die vonden het juist heel positief.
[/quote]

Ditzelfde schreef jij toen in die hele discussie toen over AdB:

[quote="Sjuimpje schreef:
Verder merkte hij op dat hij de klieren achter zijn kaken te veel ontwikkeld vond, dat waren de speekselklieren en dat was een hele slechte ontwikkeling dat die zo te zien waren. Dat zou komen omdat hij niet genoeg ontspant in de kaken.
Persoonlijk vind ik dat nogal vaag...


Waarop ik antwoorde:

Naarmate het paard meer achter de loodlijn loopt en tevens de nek niet meer het hoogste punt is, zullen de speekselklieren er meer uitgeduwd worden. Dus als de nek het hoogste punt van de hals is en de neus iets voor de loodlijn loopt zullen de speekselklieren vanzelf minder zichtbaar zijn (pure mechanica).

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:30

Toch rijd ik mijn eigen paard absoluut niet in de oprichting en heeft ze dikke speekselklieren. Oorzaak? Fjord! De hele dag met die kop omlaag!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:37

Sonja schreef:
Toch rijd ik mijn eigen paard absoluut niet in de oprichting en heeft ze dikke speekselklieren. Oorzaak? Fjord! De hele dag met die kop omlaag!


Ik zeg ook niet dat dit altijd opgaat, maar het kan een oorzaak zijn...

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:44

Dat heb ik toen inderdaad ook gelezen Appie,
alleen waarom zou het slecht zijn dat die speekselklieren zichtbaar zijn?

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:45

Hai,
ik ben een van de twee die gisteren les heeft gehad van antoine.Hij heeft inderdaad nog ff op mijn paardje gereden.Ik een uur lang zweten en het niet voor elkaar krijgen,hij doet het in een paar minuten.Ik stond inderdaad Lovers langs de kant.
Ik weet dat antoine gewoon volgens de oude stempel les geeft,en dat het voor vele nix nieuws is.Voor mij wel,ondanks dat ik al 15 jaar rij heb ik me nooit zo in het technische gedeelte verdiept.
Het fijne van hem vind ik dat ie gewoon zegt wat ie vindt.Ik deed weer van alles fout.En dat krijg je ook echt van hem te horen.Logisch toch.Hij gaat toch niet zeggen dat ik het goed doe als het fout gaat.Maar je moet open staan voor kritiek,en je niet beledigd voelen als je dat krijgt.Ik denk dat dat een probleem is van veel ruiters.Ze vinden dat ze het goed doen.
Het was een leerzame en gezellige avond.Vond het erg leuk dat er gezellig publiek was,mogen vaker komen.
groeten baudy

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:49

Sjuimpje schreef:
Dat heb ik toen inderdaad ook gelezen Appie,
alleen waarom zou het slecht zijn dat die speekselklieren zichtbaar zijn?


Dat is toch al aan mijn antwoord af te lezen?

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:50

Sonja, ik ben blij dat je als westernruiter (okee, met dressuurbasis) ook zo hebt genoten van de les van AdB. Ben je nog van plan om zelf eens een lesje met je eigen paard bij hem te volgen?

Ik hoop ooit eens een les bij hem te kunnen volgen, maar kan helaas vanwege mijn schouder niet zo heel veel druk op de hand hebben (en mijn paard ligt in het begin zwaar op de hand) . Misschien ooit eens...

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:52

Sonja: ik ben benieuwd wat hij dit keer over de westernbitjes te zeggen had. De meeting waar ik bij geweest ben, was hij er niet over te spreken iig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:01

Appie"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Dat heb ik toen inderdaad ook gelezen Appie,
alleen waarom zou het slecht zijn dat die speekselklieren zichtbaar zijn?


Dat is toch al aan mijn antwoord af te lezen?
[/quote]
Nee,
ik train mijn paarden vrij rond en diep, wellicht dat daardoor de speekselklieren zichtbaar zijn, daaruit zou je dus moeten concluderen dat diep rijden slecht is terwijl er zat deskundigen zijn die dat weerleggen.
Dan nog, waarom heeft mijn ongetrainde paard waar ik in een jaar tijd 7 keer opgezeten heb het ook?

Baudy,
wat was het probleem van jouw paard?

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:06

Sjuimpje schreef:
Nee,
ik train mijn paarden vrij rond en diep, wellicht dat daardoor de speekselklieren zichtbaar zijn, daaruit zou je dus moeten concluderen dat diep rijden slecht is terwijl er zat deskundigen zijn die dat weerleggen.
Dan nog, waarom heeft mijn ongetrainde paard waar ik in een jaar tijd 7 keer opgezeten heb het ook?


Nogmaals, ik zeg niet dat het altijd opgaat.
Maar er is een verschil tussen diep rijden en goed diep rijden...

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:07

Citaat:
Sonja: ik ben benieuwd wat hij dit keer over de westernbitjes te zeggen had. De meeting waar ik bij geweest ben, was hij er niet over te spreken iig.


dat komt waarschijnlijk omdat de bitten veel te dun zijn om met meer druk te rijden zoals hij wil zien.

Ik had er toen ook een die met een shank kwam aanzetten.
Die kon nooit met de nodige druk rijden, uiteindelijk kreeg ze het pard wel beter aan het lopen hoor maar op de minste teugeldruk gooide hij die kop omhoog. Nog een teken dat het paard volgens mij niet echt aan het bit was.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:09

Hij loopt heel extreem weg over beide schouders,zowel links als rechtsom.En dat doet ie zijn hele leven al.Hij is 10 jaar.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Facebook en 104 bezoekers