pensionstal ellende

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

pensionstal ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 02:07

okee ik heb bijna nog nooit wat geschreven op bokt, maar ik moet toch even mijn ei kwijt. En ik hoop dat ik hierna wel kan slapen Haha!
Ik ben het zo zat dat bij de pensioneigenaar alles om geld draait. Ik heb 2 paarden, 1 paard staat op dit moment in training op een andere stal. Op dit moment loopt het allemaal niet zo lekker op stal, er is veel onrust en er zijn continue wisselingen van mensen en paarden. Op dit moment wordt mijn lege box verhuurt aan duitsers. Er staat dus een ander paard in. Vind ik niet zo heel erg wat ik betaal nu de helft van wat ik normaal betaal voor de stal. Maar wat schertst mijn verbazing, dat paard staat dik dik dik in het stro. En bij zijn eigen klanten kan er niets vanaf. De pension paarden staan dus op 1 zak rode zaagsel + 1 plak stro. Ik heb hier dus meerdere keren discussies met hem over gevoert wat uiteindelijk eindigt in dan zoek je toch wat anders, of ook een leuke bij de AH betaal je AH prijzen en bij de Aldi Aldi prijzen hahaha. Ja henk en bij jou betaal ik AH prijzen voor Aldi kwaliteit. Misselijk
Ik had het zo gehad met dat mijn paarden contineu in hun eigen urine en uitwerpselen staan dat ik zelf zaagsel ben gaan halen en nu dus mijn stallen zelf doe en nog eens extra betaal voor de rapsody. En hij weet gewoon dat hij fout zit, hij kijkt me al 2 dagen niet aan en zegt niets, hij weet gewoon dat de bom barst. En zo spelen er nog zoveel meer dingen mee. Dus kort samengevat tijd om te verhuizen, en als iemand nog stalling zoekt? Ik weet binnenkort nog wel 2 boxjes Haha!
Sorry voor het lange verhaal ik ga nu lekker slapen.
Oh ja moraal van het verhaal pensionhouders kan je niet veranderen dan is het gewoon tijd om te gaan.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 05:48

Uhm... je betaalt de helft voor de stal nu je paard ergens in training staat en hij verhuurt hem tevens aan anderen??? Verward Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen... Hij heeft aan de lege stal geen kosten (geen stalvulling, geen voer, geen werk...) dus de helft van het stalgeld is wel heel makkelijk verdient. Ik zou het echt niet pikken, als ik nog kosten betaal voor een lege stal dan vind ik het niet kunnen dat deze ook nog door verhuurt... Als ik op vakantie ga verhuurt de huisbaas mijn huis voor die periode toch zeker ook niet aan anderen... (beetje vreemde vergelijking misschien, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel). Hmmmm...ik zou het wel weten, ik zou als de sodemieters op zoek gaan naar een andere stal waar ze je wel de verzorging kunnen bieden die jouw paard verdient hoor...Nu betaal jij als het ware voor het lekker dikke pak stro dat het andere paard in jouw stal heeft.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 06:09

wat een eikel....wij hadden ook zo'n stal, ik heb lang gezocht maar sta nu echt bij superaardige mensen (kom bij ons...) alles is echt prima geregeld hier!!! no complains at all!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 06:43

Probeer inderdaad zo snel mogelijk iets anders te zoeken, dat je moet betalen terwijl je paard er niet staat en dat dan ook nog een ander paard in die stal gezet wordt is belachelijk maar het ergste is toch wel rode krullen als er iets ongezond, zijn het rode krullen. Maar dat je er wegkomt veel beter voor je paard en voor jezelf.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:14

Ik zou ook een andere stal zoeken, sommige pensioneigenaren verleizen uit het oog dat jij klant bent en hun boterham kennelijk is hij al binnen.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:59

Hihi, dan komje toch gezellig bij ons op stal! Haha!

Ehmja??

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:03

Ik ken dat. HEb in Lelygat ook op zo'n stal gestaan. Vriendin van me kocht via mij voer en gaf dan het geld aan hem als ik er toevallig niet was. Nou ik moet het nu nog krijgen. Boos! maar mijn paard staat nu tien keer beter en dan kunnen ze het geld lekke rin hun r**t steken.

'Paint' it 'Black'

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:09

wat een bekend verhaal. Ik ben zelf onlangs ook verhuisd naar een andere stal, omdat ik mijn oude stal zo zat was. Voor nieuwe mensen werd er alles gedaan (en voor de mensen die heel goed konden slijmen Lips are sealed ). Maar voor een schone stal, goed voer, goede rijbodem etc etc konden er niet af, maar wel elk jaar fors de prijs verhogen.

En idd pensioneigenaren zijn niet te veranderen en is het tijd om de eer aan jezelf te houden.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:36

myla"]
Op dit moment loopt het allemaal niet zo lekker op stal, er is veel onrust en er zijn continue wisselingen van mensen en paarden.
:
[/quote]
slecht teken. DAt pleit niet voor de stalhouder, op een stal waar alles prettig werkt is weinig verloop van mensen. Als veel mensen komen en gaan, zijn ze ontevreden. Dan moet hij daar iets aan doen.

[quote="myla"]
Op dit moment wordt mijn lege box verhuurt aan duitsers. Er staat dus een ander paard in. Vind ik niet zo heel erg wat ik betaal nu de helft van wat ik normaal betaal voor de stal.
:
[/quote]
de uitzuiger! Anderhalf x stalgeld vragen voor 1 stal! Hij moet jou geen geld meer vragen, hij heeft nu toch een huurder?

[quote="myla schreef:
Maar wat schertst mijn verbazing, dat paard staat dik dik dik in het stro. En bij zijn eigen klanten kan er niets vanaf.
:

klantjes winnen joh! deze moet kennelijk blijven en de huidige klanten heeft hij al binnen. Daar hoeft hij geen moeite mee voor te doen. Denkt hij. Want ze kunnen natuurlijk alsnog vertrekken en dan is hij ze kwijt.

En als ik de rest zo lees, dat je dat allemaal pikt! ga toch ergens anders heen! Het tij zal keren, dat voorspel ik je. Deze houding gaat hem ooit opbreken, er zal ooit een tekort komen aan klantenbestand en dan is het te laat voor hem.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:41

Bij mijn oude stal moesten de bijrijders bijrijdgeld betalen. maandelijks 25 euro (inkomsten derving omdat bijrijders anders hadden gelest (jeah right)) Nu stond Cendor 6 werken ergens anders op het land en ik kom terug moet ik die 6 weken ook doorbetalen...........BELACHELIJK!!! Ik heb het betaald en ik heb tegen hem gezegd dat ik het zo ontzettend zielig voor hem vond dat het zo slecht met hem ging dat hij die 30 euro waar hij natuurlijk geen recht op had zo hard nodig had dat ik het hem met liefde geef. Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij het verstandig uit moet geven!! Twee dagen later was ik weg............

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:46

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Ik zou gelijk op zoek gaan naar een andere stal. Het is echt belachelijk dat je de helft moet betalen en dat die stal dan alsnog verhuurt wordt aan iemand anders. En die rode krullen zijn hartstikke slecht voor ze. Niet nemen hoor! De gezondheid van je paard gaat boven alles toch?

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:47

ik ken het verhaal,
mijn paard moest wegens een ernstige blessure ook op stal blijven voor 2 maanden, in het begin stond die snachts in een stand en overdag in een buitenbox en moest ik zelf uitmesten, en later de hele tijd in een binnenbox. Mijn paard stond ongeveer op het beton, als die zich omdraaide lag er niets meer in. Ze kregenook gewoon het verrotte stro en hooi in de stallen gegooid. Het weiland was verschikkelijk modder tot de knieen. En veelste weinig hooi kregen ze te eten. Mijn paard werd soms gewoon elf niet uitgemest. Ze kreeg aan 3 benen rot straal, ik stond al vanaf de zomer met mok te vechten, en had de laast 3 maanden een dubbel dik been. De meeste stal eigenaren weten net het verschil tussen voor en achterkant. Het is gewoon schandalig. Ik ben toen ook weg gegaan. Eigelijk veelste laat maar goed sta nu super goed en alles is weer gezond.

maar begrijp je volkomen. ik begon ook al extra voer te kopen. Ik denk dat stal eigenaren voortaam voor dat ze paarden gaan houden eens een curses moeten gaan volgen en dat verplicht gaan stellen, want wat je allemaal ziet slaat werkelijk nergens meer op.

niets is onmogelijk voor hen die willen

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:50

Bij ons op stal kun je kiezen als je je paard tijdelijk ergens anders stalt. Als je op vakantie gaat (en je dus gewoon na 1,2 of 3 weken weer terug komt) betaal je gewoon door, maar dan blijft die stal in principe ook leeg en is er weer voor je op het moment dat je terugkomt.
Als je je paard de hele zomer dag en nacht in de wei wil hebben en dus ergens een eigen stuk wei hebt gehuurd, dan kun je of niet doorbetalen, maar dan is er ook geen garantie dat de stal nog vrij is als jij na 5 of 6 maanden weer terug wil (je hebt dan gewoon je stal opgezegd).
Als je wel doorbetaald, dan kan het zijn dat de box niet leeg blijft (als je dus voor de hele zomer naar de wei gaat) maar je hebt wel de garantie dat de stal weer voor jou is als je eind september weer terugkomt.
Duidelijke afspraken, je weet wat je eraan hebt.
En zeg nou zelf, als ik een huurhuis heb, maar een maand op vakantie ga, dan moet ik toch ook gewoon de huur blijven betalen? (ok, je huis wordt niet doorverhuurd, maar als er voor gezorgd wordt dat de stal als je terugkomt weer netjes schoon is, dan maakt dat toch niet zo heel veel uit?)

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:54

Ik snap dat doorbetalen wel een beetje.. het is ook een beetje het recht om terug te keren naar die stal, en voor een goede stal zou ik dat met liefde doen (al zou ik, als de box verhuurd wordt, een kwart redelijker vinden)

Verder moet je idd gewoon op zoek naar iets anders, buiten de slechte verzorging is een slechte sfeer ook funest. Succes met zoeken!!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:00

Dat is dus gewoon onderhuur Boos! Jij betaald nog voor die stal terwijl er een ander paard instaat

Ik zou net zoals hier al gezegd toch op zoek gaan naar een andere stal... onthou wel dat iedere stal zijn voor en nadelen heeft en het vaak alleen maar om het geld gaat... op elke stal is wel wat. Mijn huidige stal is ook behoorlijk commercieel en je moet zelfs betalen voor het water om je paard af te spuiten maar mijn paard heeft het daar goed en dat is voor mij het belangrijkste.

Maak je niet druk en ga gewoon rustig op zoek naar een nieuwe, goede stal.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:15

lekker opzoek gaan naar een betere stal. Tip, ga op verschillende tijdstippen bij de stal van keuze kijken. Praat met de mensen op stal.

Als mijn paard enkel in zijn uitwerpselen zou staan zou ik echt snel weg zijn. Dat is toch geen goede verzorging. Doorbetalen van ene box is vaak wle normaal omdat het jou recht geeft op terug keer in die box. Maar hij zou wel kunnen zeggen als hij leeg blijft betaal je de helft en als ik er een huurder voor heb dan minder. Lijkt mij redelijk . Maar goed denk nu dat je je gewoon moet richten op het zoeken van een nieuwe plek. Succes ermee!

Geniet van de dag

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:15

Inderdaad, op iedere stal is wel wat en je moet goed de balans tussen de voor- en nadelen opmaken...

Maar als ik je verhaal zo lees is die balans al aardig verstoord en zou ik weg gaan. Het is toch een plek waar je dagelijks komt en dan moet je het wel naar je zin hebben! Gewoon op zoek gaan naar iets beters!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:26

Ik heb in februari de stap genomen om naar een andere stal te gaan want ik vond de prijs die ik moest betalen voor stalling niet kloppen met wat ik er voor kreeg.... Je moest zelf mesten en voor de molen waar je je paard zelf in moest zetten moest je 25 € p/m p/p voor betalen en doordat er zoveel wedstrijden werden georganiseerd kon je weinig rijden enzo
Nu ben ik verhuisd naar een stal nou het is daar gewoon een HEMEL op aarde alles wordt gedaan je kunt van alles doen en ik betaal nu maar € 3,- per maand meer in totaal....

Als je het niet meer naar je zin hebt op een stal ga verhuizen want je gaat je ergenis ook mee naar huis nemen....

...Dreaming with my eye's wide open...

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 11:39

Ja dat ik wegga is voor mij zeker. Ik heb nog nooit zulke nare mensen meegemaakt, en ik kan het niet meer om aardig tegen ze te zijn en mooi weer te spelen. Gelukkig is de sfeer onderling op stal wel goed en sta ik niet alleen met alle dingen die spelen. Wat er is nog veel meer, continue het stalgeld omhoog gooien, en het dan niet persoonlijk zeggen maar op het bord schrijven. Je moet smeken of hij a.u.b de bak wilt sproeien. Op oudejaarsdag hebben ze een stalgenoot op straat gezet omdat ze een andere stalgenoot heeft geholpen met verhuizen. Die is kwaad weggaan, dus moest zij ook weg. Probeer maar wat te vinden binnen 1 dag en in de winter. Op dat moment is er ook echt iets geknakt bij me. Dat je op zo n manier met mensen omgaat het is gewoon walgelijk. Er valt totaal niet met ze te praten want ze lopen gewoon weg. Dus als iemand nog leuke stalling weet omgeving schoorl ik hoor het graag.
gr myla

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:39

Juk... als ik dit zo allemaal lees, weet ik weer waarom ik niet weer een pony koop zplang ik niks voor mijzelf aan huis heb.

Weg gaan bij die stal, dit is niks en zeer onbehoorlijk dat je nog stalgeld betaald terwijlk hij je stal aan anderen verhuurd!

;-)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:56

Stalgeld omhoog gooien en dan alleen op het bord zetten en niet persoonlijk vertellen !!! helemaal gestoord die mensen jij en je paard zijn een KLANT van deze staleigenaar ik denk als hij zo door gaat dat hij kan opdoeken want ik zou me dus nooit zo laten behandelen !!!!

WEG GAAN waar woon je onze manege is echt heel leuk en gezellig vraag maar aan Marije-Jiplover er is altijd wel wat op een manege maar onze paarden staan schoon, droog, genoeg voer, genoeg bakken om te rijden wat moet ik nog meer zeggen.....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:05

Ik heb ook ruzie (volgens iedereen) gehad met de opvolger van de staleigenaar en ik had de zelfde dag nog nieuwe stalling gevonden.
Ik geloof dat er in Bergen wel een leuke pensionstal is.. weet alleen de naam niet meer... en HHW?

...Dreaming with my eye's wide open...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:08

myla schreef:
Dus als iemand nog leuke stalling weet omgeving schoorl ik hoor het graag.

Waar ligt Schoorl?
Ik heb echt geen idee waar ik het zoeken moet, sorry.

Groetjes Inge

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 13:55

Schoorl ligt in Noord-Holland. Ik ben al druk aan het rondkijken naar iets anders. Er zijn wel veel stallen in hhw, nieuwe niedorp enz. Maar ik wil graag ook buitenrijden, naar het strand en het duin. En op de meeste stallen staan de paarden de hele winter overdag binnen. En hier staan ze in de winter buiten. Maar ik moet keuzes gaan maken, ik ben nu bezig met mijn e rijbewijs en als ik die heb, dan heb ik meer vrijheid. Ben niet langer van plan om me als een hond te laten behandelen. Nuv waar sta jij dan op stal?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:02

Midwoud is dat een optie voor je daar weet ik een stalletje waar ze heel veel buiten lopen....

...Dreaming with my eye's wide open...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Annienke, BranwenGC, Iris94, MairiMacBran, Mark0919, Vinny12511 en 44 bezoekers