equifeet bal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

equifeet bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 22:01

heeft er iemand ervaring met de voerbal die in de divozagids staat?? is hij echt zo fijn?? ik ben heel benieuwd of iemand hem heeft en mij er iets over kan vertellen of het wat is.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:54

op een werkplaats van mij had 1 paard zo'n bal(garfield van kevin olsmeijer)dat paard was zo'n neuroot die vanalles vertoonde aan stalgebreken uit verveling en voor hem hielp die bal wel ja,maar ik denk dat je een paard die zichzelf niet snel verveelt niet zulk uitermate bijzonder veel plezier ermee doet,ik zou zo'n bal voor tink nooit kopen,want die vermaakt zich wel,buiten dat om moet je je realiseren dat je paard een hoop stof/zand binnen krijgt omdat ie de brokjes van de grond oplikt....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:23

ik heb ervaring met deze bal. B'elanna heeft hem gebruikt in de tijd dat ze vanwege het luchtzuigen zoveel mogelijk te doen moest hebben. De bal werkt goed...Lanna had na een uurtje stampen door dat er voedsel uit moest komen. Nadeel: na ongeveer een half jaar had ze een zeer efficiente methodiek ontwikkeld om hem leeg te krijgen...De bal verschoof nog maar zo'n 20 cm en Lanna stofzoog erachter aan Knipoog Eten duurde toen nog maar maximaal 3 kwartier, dan was de bal weer leeg. Omdat ik naar een andere stal verhuisde waar ze de hele dag op de wei kon staan heb ik hem verkocht.


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:06

Is dat die rode? zoja daar heb ik er 2 van liggen, en er is er altijd 1 in gebruik, Piep is er gek mee, en idd ook hij heeft een handigheid erin gekregen om em leeg te krijgen maar er gaan toch altijd wel veel bixjes in het stro en daar is hij dan wel weer even mee bezig.
Kijk alleen wel even goed naar de prijzen, want daar zit nogal wat verschil in en ze zijn allemaal hetzelfde hoor.
Mijn ervaring is dat die van de Paardendrogist het voordeligste was (ik weet alleen de prijs van Divoza niet)

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:35

Die Cloris heeft heb ik ook.. Dat is een snack a ball bij de paardendrogist vandaan. Ik geloof 29.50 euro.. In een paardensportzaak kost hij zeker 45 euro.. (ooteman). Die van Divoza heb ik geen ervaringen mee maar die vond ik ook schreeuwend duur.. en deze functioneerd net zo goed.
Zowel met bix als met musli,,,

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:37

MirandaB schreef:
Die Cloris heeft heb ik ook.. Dat is een snack a ball bij de paardendrogist vandaan. Ik geloof 29.50 euro.. In een paardensportzaak kost hij zeker 45 euro.. (ooteman). Die van Divoza heb ik geen ervaringen mee maar die vond ik ook schreeuwend duur.. en deze functioneerd net zo goed.
Zowel met bix als met musli,,,


Ik heb hem bij Vroegop vandaan daar was hij ook € 45 Boos! . Later zag ik dat hij bij de paardendrogist goedkoper was helaas kon ik hem toen niet meer terugbrengen.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:27

Ik heb zo iets gemaakt van een klein zuurkool vaatje gemaakt.Koste me maar +/- 7 euro en een half uurtje om er een sleuf in te maken.En mijn paard vermaakt zich er goed mee.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:58

Tjal is er helemaal wild van! Ik geef hem alleen lekkers in zijn bal (er wordt gevoerd door de pensionhouders en de hebben geen zin om 4 keer per dag die bal te vullen). Na het rijden doe ik er wat scheppen ongebroken mais in en aan de voorkant wat snoepjes. Tjal staat nu al te stampen op zijn bal als ik zijn spullen aan het opruimen ben, er MOET gewoon lekkers in! Ik heb trouwens ook die rode bal van de paardendrogist, oorsterk en hij werkt 100%!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:24

Ik ga ook zo'n bal halen!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:43

Oja en de doppen kan je wel los kopen hoor, ik heb in het begin een hele nieuwe bal moeten kopen omdat Piropo de dop er vanaf gekregen had en er toen nergens een dop te krijgen was.
Maar Ooteman verkoopt dus losse doppen, de bixbal koop ik niet meer bij hem, maar de dopjes natuurlijk wel Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:51

Stella had er ook een, met nadruk op HAD. Toen de bal éénmaal leeg was, was ze zo kwaad dat ze de bal de hele stal door trapte met las resultaat: een kapotte bal. Hopelijk heb jij niet zo'n miss ongeduld!

Oh ja, tussen haakjes, ik vind het wel een nadeel dat als ze er de hele stal mee doorrollen, ze ook hun eten tussen de stront vandaan moeten plukken. Maar dat is altijd beter dan stalondeugden ontwikkelen en gewoon een kwestie van ontwormen denk ik.

Groetjes Denise.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Googlebot, Josien_, Mandy73_unes, noor14 en 83 bezoekers