bezuinigen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

bezuinigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 20:20

Nav het topic over de boodschappen en werkeloosheid.
zat ik te denken dat we allemaal dus zuiniger aan moeten doen.

Waar zou jij op besparen. Verward

Zelf zou ik denk ik besparen op kleding.Ben niet zo mode bewust gelukkig en die oude spijkerbroek kan best nog mee.

Ook een goedkopere supermarkt.
En niet meer te vaak te flitteren met de auto dat kost alleen maar diesel.
(maar is misschien niet zo gezellig )

ben benieuwd,misschien heb je nog goede tips om zuinig te zijn.

leef je droom, droom niet je leven.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:21

ik zou bezuinigen op alles behalve de paarden Haha!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:28

dat is een goeie
Kleren heb ik nog nooit niks om gegeven, dus daar ben ik niet duur in.
Even zo met vakantie en uitjes.

Misschien wat vaker met de fiets naar het paard, naar het werk doe ik al braaf Lachen

Maar als het echt erg zou zijn, dan zou bv Chello weg moeten
Dus niet altijd maar kunnen i-netten
En gewoon meer op aanbiedingen letten.

Voor de rest weet ik het zo snel niet.
We leven geloof ik niet overdreven luxe

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:32

Abonnementen die maar doorlopen omdat je te lui bent om het op te zeggen.
Bijvoorbeeld de tv-gids (www.tvgids.nl is een goed alternatief Knipoog ), tijdschrift zus, tijdschrift zo, lidmaatschap van clubs waar je eigenlijk weinig meer mee doet, lotto's waar je automatisch aan deelneemt, enz.
We hebben ook geen vaste telefoonaansluiting, wel internet, en allebei een mobieltje. Mijn vriend heeft een goedkoop abonnement waar ik ook mee bel als hij thuis is. Zelf haal ik heel af en toe beltegoed.
Met boodschappen doen idd kun je ook een boel besparen als je oplet waar je koopt, met kleding net zo, in de uitverkoop.
Hoef je echt geen arme sloeber voor te zijn, maar je houdt juist meer geld over voor leuke dingen

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:37

Al een tijdje koop ik goedkopere kleren in minder grote hoeveelheden. En nu met het goede weer breng ik de kinderen op de fiets naar school. Dat scheelt me iets van 25 euro in de week. Alleen vanmiddag kregen we een hoosbui op ons hoofd, voor mijn dochter van 5 geen punt. Die zat luidkeels op haar fiets te zingen dat het zo lekker was op natgeregend te worden, mama vond het iets minder Haha!
Verder koop ik de eigen merk shampoo's van het kruidvat, niet meer zoveel "leuke" dingetjes en hou ik het snoepen binnen de perken.

Ook gaan we tegenwoordig vaak lekker op de fiets naar het bos met een koekje en een pakje drinken i.p.v. naar een leuke kindergelegenheid met bijbehorende prijzen. De kinderen vinden het geweldig.

Zo zijn er nog wel een paar dingen, de laatste tijd merk ik het zelfs aan mijn vuilnisbak, die zit minder vol met verpakkingen aan het eind van de week Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:37

Jaaa abonnementen idd. De leesmap bv. Ik neem em iedere week braaf mee naar boven, laat em in de gang liggen, om em de volgende dinsdag ongelezen weer aan de deur te hangen. Niet vergeten de gratis avro-bode eruit halen, want anders staat het zo dom Frusty
Heb ook een abonnement bij ECI. Heb nog nooit iets besteld, dus krijg één keer per zoveel maanden een verrassing in huis, die ik nog in het plastic zo op zolder gooi. Ai, wat ben ik eigenlijk een geldverspiller. En ja, die boodschappen dus, maar daar ga ik wat aan doen Lachen

[edit]dom foutje weggehaald[/edit]
Laatst bijgewerkt door lies op 15-05-03 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

זכור

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:38

Hmmmm, wij kunnen heeeel veeeel besparen op eten buitenshuis, dus snackbar, pizzeria, de Mac enzovoorts.

Voor de rest kunnen we op vakanties zeker veel besparen door last-minutes te kiezen of helemaal niet meer te gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:05

Eerst kijken hoeveel van mijn boodschappenlijstje ik bij de Lidl of Aldi kan halen, dan pas voor wat overblijft naar AH. Wijn, vlees en kaas van het boodschappenlijstje schrappen, want die steken qua prijs altijd met kop en schouders boven de rest op mijn bonnetje uit... en al zeker geen vis meer eten (absurd duur). Impulsaankopen binnen de perken houden. Liever een DVD huren, dan er een kopen voor 20 euro. Alleen onder begeleiding bij Esprit naar binnen, of oogkleppen op als ik voorbij de etalage loop... Haha! Auto zelf wassen in plaats van 10 euro voor de wasstraat uitgeven. Niet naar Spanje met vakantie, maar naar Zierikzee. Hmmmm... mogelijkheden genoeg! Nu het alleen nog even doen... Scheve mond

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:19

Goedkopere supermarkt zoeken. I-net gaat niet weg. Abonnement op de Bit opzeggen, Paard en Sport, startkaart al datsoort dingen.
Priveles krijg ik wel maar daar werk ik tegenwoordig voor Haha! .

Goedkopere auto zoeken, maar dan grijg ik ruzie in huis . Goedkopere auto staat bij ons gelijk aan pony weg doen. }>

Fiesta, freiberger, what else?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:26

Tsja, ik woon nog niet op mezelf, maar merk dat ik sinds de euro er is minder uit te geven heb, of beter gezegd, minder te kopen Haha!
Ik koop minder kleding, eerder twee keer in de maand, nu ongeveer 1 keer in de drie a vier maanden. Ik probeer ook langer met kleding te doen. Verder maar weer een aantal goedkopere h&m shirtjes (a € 5,90) gekocht voor op stal i.p.v. Esprit shirtjes (a € 15,95).

Verder kocht ik standaard één keer per maand de halve Etos leeg, dus bijna elke maand een nieuwe mascara (€ 9,95) en de oude weggooien. Koop minder vaak een lekker luchtje, ben gewoon zuiniger geworden. Heb voor mezelf besloten om dus alleen (voor mij) noodzakelijke dingen te kopen, dus ook geen bit en geen yes meer. Het enige waar ik veel geld aan uitgeef is sigaretten (ik weet het, dom dom dom ) en belkaarten.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:28

Besparen, wat is dat???? Schijnheilig

Ik zou denk ik op kleding gaan besparen; daar ben ik al een beetje mee begonnen. Ik heb namelijk een gruwelijke voorliefde voor Mexx en Espritt kleding, en daar ga ik proberen vanaf te stappen Lips are sealed Het zal erg zwaar gaan worden, daar ben ik van overtuigd *LOL* Schijnheilig Maar ik heb al een stap in de goede richting gezet door een HEMA polo te kopen ipv een Esprit Nerd En ik weet zeker dat we ook wel kunnen besparen op al de snacks die we halen; McDonalds, Snackbar, chinees, pizzeria, etc etc.....

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:16

ik probeer zo veel mogelijk op kleding te besparen. Ook doe ik de boodschappen ik een goedkope supermarkt, ga af en toe naar de markt (goedkope groente en fruit) en let heel goed op aanbiedingen.

verder lunch ik niet op m'n werk maar neem ik brood mee van thuis, dat scheelt ook weer zo'n 5 euro per dag !!

Telefoonkosten zijn ook heel goed te besparen.... wij hebben een tijdje geprobeerd om niet meer mobiel te bellen met onze huistelefoon, maar als je mobiel belt ook met je eigen mobiel belt. Dat scheelt echt bergen !

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:17

Nog een goeie tip : ga nooit met een lege maag boodschappen doen , en maak voor jezelf een budget als je kleding gaat shoppen. ...

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:37

En neem je verzekeringenpakket eens kritisch onder de loep, best kans dat je daar een paar 100 euro per jaar mee kunt besparen.
Lichten uit als je ergens niet bent, niet onnodig veel water gebruiken, het helpt allemaal.

Ja, ja, ik ben aan het consuminderen zoals dat zo mooi heet Haha! En, om eerlijk te zijn, het is eigenlijk best wel leuk!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:26

Wij kunnen niet bezuinigen op auto's. Henk heeft er 1 nodig voor naar zijn werk te gaan. Treinen gaat niet i.v.m. de werktijden. Ik heb een auto nodig, omdat de eerste winkel hier 4 km vandaan is. Openbaar vervoer is hier niet te vinden . Sinds dit jaar hebben we een Lidl in de buurt Party!! . We merken echt wel dat die veel goedkoper is en eigenlijk net zo goed is. Dus bewuster boodschappen doen.
Kleding kopen doen we eigenlijk 1 keer in het jaar of als we echt iets nodig hebben. Henk heeft bedrijfskleding en ik loop meestal in een rijbroek of een oude spijkerbroek.
We hebben bijna overal spaarlampen, de TV staan niet meer op stand-by, de pc gaat geheel uit als we er niet meer achter zitten, de afwasmachine gaat alleen aan als hij helemaal nokkie vol is, de wasmachine gaat ook aan als hij nokkie vol is, de was hangt aan de lijn te drogen, de honden krijgen eigen merk voer (ze doen het er heel best op) de paarden krijgen alleen basis brok en veel eigen hooi. Stro kopen in augustus en dan meteen voor een heel jaar, tenminste als het in de schuur past. Haha!
We durven geen Postcode-loterij/ lotto/ALN/Sponsorloterij op te zeggen, stel je voor............ dan ben je echt ziek.
In de winter de kachel een graadje lager en een trui extra aandoen, huis goed isoleren en deuren dicht houden.
Er wordt niet bezuinigd op dierenarts, hoefsmid, entingen en wormenkuren!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 00:35

Iets minder vaak naar de Jamin en ook niet naar de broodjeswinkel en al zeker niet in combinatie Haha!. Minder bellen kan ook nog. En verder gewoon een beetje meer nadenken, geen dure cadeaus meer weggeven, enzovoort.


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:42

Op kleding kan ik niet meer besparen. Dat koop ik al erg weinig en alleen in de uitverkoop.
Ik heb pas wel een hele zooi abonnementen opgezegd: een tijdschrift, de krant, loterij, dat soort dingen. Dat gaat alsmaar door en kost stiekum meer geld dan je denkt...
Verder doe ik mijn boodschappen in een goedkope supermarkt en probeer ik zoveel mogelijk te letten op aanbiedingen, vooral bij vlees.

* To Belg, or not to Belg *

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:59

Op kleding kan ik het ook niet laten liggen want dat draag ik af tot de gaten er in vallen Nee hoor valt wel mee. Maar ik doe er wel lang mee en geef er weinig om.
Op de impulsinkopen moet ik zeker in kunnen halen... Vooral die voor Sandor.. Die lopen soms behoorlijk uit de kluiten.. Vorige week en een nieuw regendek en een vliegendeken gekocht 90 euro valt toch best mee.. zit ik later terug te rekenen, toch weer 200 gulden.. (kan het niet laten terug te rekenen)...
Ik heb er inderdaad al over gedacht om het internet eruit te gooien.. althans de Kabel.... is ook 46 euro per maand.. Is ook weer 2 lessen.... Schijnheilig
Keuzes... heeeel lastig..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:22

Ik zou bezuinigen op de paarden,
want zoals MirandaB al zegt; een dekje want dat kleurtje had ik nog niet, een nieuw singeltje omdat het hengstje zo'n dun huidje heeft en deze is zo zacht, nieuw setje peesbeschermers en strijklappen omdat Ozep zo snel last heeft van mokachtige plekjes en deze nieuwe hebben een speciale voering, nieuwe wedstrijdblouse omdat die zo leuk past bij het nieuwe giletje wat ik van mijn moeder heb gekregen.
Kortom, de buit van 2 weken: zowat 300 euro.. TJAKKA, dat hakt er dus behoorlijk in Scheve mond Allemaal dingen waar ik ook makkelijk zonder had gekund.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:35

Weet je Sjuimpje, dat noem ik geen besparen op de paarden. Dat is besparen op jezelf. Als ik besparen op de paarden hoor, dan betekend dat voor mij dat je ze de broodnodige verzorging ontzegd, smid, wormenkuren, inentingen en voer. En niet een setje beenbeschermers omdat die weer een ander kleurtje op hebben.

Tja, waar zou ik op besparen? Idd, de lunchroom, en de drankjes in de kantine op stal. Vaker een boterham meenemen. Van supermarkt veranderen (hoewel de AH bij ons tot 10 uur open is, en me de nodige keren van een hongerige avond heeft gered)
Auto kan ik niet wegdoen, van stal veranderen doe ik ook niet zo gauw. Kleding koop ik ook al niet zo vaak. Bellen doe ik nooit, de helft van mijn beltegoed staat er nog na een half jaar. Internet gaat ook niet weg, ik heb geen TV gids, en de Bit is het enige tijdschrift dat ik geabonneerd heb.

Waar wel heel veel geld (nog steeds) naar toe gaat is mijn modelpaardenverzameling. Ik zit eraan te denken om een gedeelte te verkopen. Maar afgezien van het feit dat het aardig vol raakt in huis, raak je de modellen op het ogenblik ook aan de straatstenen niet kwijt...of krijg je er veel minder voor dan je er voor hebt gegeven.

Gelukkig rook in niet en geef het niet uit aan dure kleren.

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:16

wij bezuinigen ook. We pinnen per week 100 euro, en als dat op is, is het ook op. Wat er overblijft gaat in een pot, voor leuke dingen. Er is een lijstje gemaakt met wanneer we welke kosten ongeveer krijgen, dus ook een hoefsmid en DA schema erbij.
Verder zijn we van sigaretten overgestapt op shag, en dat scheelt zo'n 30 euro per week!
Verder veel C merken bij de supermarkt

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:41

stef schreef:
wij bezuinigen ook. We pinnen per week 100 euro, en als dat op is, is het ook op. Wat er overblijft gaat in een pot, voor leuke dingen. Er is een lijstje gemaakt met wanneer we welke kosten ongeveer krijgen, dus ook een hoefsmid en DA schema erbij.
Verder zijn we van sigaretten overgestapt op shag, en dat scheelt zo'n 30 euro per week!
Verder veel C merken bij de supermarkt


Is die 100 euro dan alleen voor boodschappen of ook voor kleding, cadeautjes en vervanging van huishoudelijke dingen?

Ik neem aan dat smid en veearts daar al helemaal niet bij horen.

Ik pin ook ongeveer 100 euro in de week op het moment. Dat is op na supermarkt en paardenbrok. M.a.w. daar kom ik niet mee toe. Maar ik heb natuurlijk twee kinderen.
Tanken is ook een flinke kostenpost, zeker met de tegenwoordige benzineprijzen maar zonder auto kan ik echt niet. Onderhoud van een auto is natuurlijk ook niet goedkoop.
Kleding koop ik minder maar mijn kinderen zullen toch echt elk half jaar in het nieuw gestoken moeten worden want ze groeien er nu eenmaal uit. De jongste krijgt wel kleding van de oudste maar vaak is dat niet goed genoeg meer voor netjes.

En dan hebben we nog de kapper, eigen bijdrage ziektenkosten, elk jaar het hooi en stro, graszaad, kunstmest, plantjes voor in de tuin, gereedschap, vervanging van kapotte spullen etc. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:06

Bewuster boodschappen doen zou al flink schelen. Helaas hebben wij hier geen Lidl in de buurt dus de C1000 is het goedkoopst. Minder idiote dingen als een nieuwe deken omdat het kleurtje zo mooi is zou ook niet verkeerd zijn. En boterhammen mee naar het werk ipv daar lunch bestellen, dat zou ook aardig wat schelen. En als je een keer patat wilt eten kun je dat ook beter zelf maken dan halen want je gaat stijl achterover van die prijzen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:16

Citaat:
Verder zijn we van sigaretten overgestapt op shag, en dat scheelt zo'n 30 euro per week!


Stoppen met roken scheelt nog veel meer en is nog gezonder ook.
Wordt je aparte potje sneller vol en heb je eerder de kans om een dagje pretpark te doen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:31

Er is nog een post waar ik op zou kunnen bezuinigen, namelijk die met wat ik uitgeef in boekwinkels Haha!. Vandaag kon ik het alweer niet laten... weer 2 mooie boeken erbij en er lagen er nog een stuk of 4 thuis ongelezen te zijn. Maar ja, tegen boeken moet je geen nee zeggen toch??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Change3x, Facebook, GoogleAdsense, Googlebot, GrapeshotBot, IASCrawler, MallyBelly en 72 bezoekers