Zijn deze tepels normaal?? ZIE FOTO!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Zijn deze tepels normaal?? ZIE FOTO!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 21:04

Kristel is 6 juni uitgerekend. Zoals je op de foto ziet heeft ze al behoorlijke tepels/uiers.
Het wordt haar eerste veulen. Is deze grootte normaal? Aangzein ze nog 3 week te gaan heeft, of lijkt het erop dat het veulen eerder komt ofzo?
Ik heb hier verder geen ervaring mee vandaar mijn vraag.......
Wie weet het misschien?

Afbeelding

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:10

Mmm ziet er al wel aardig uit. Het duidelijkst is om even te kijken of er ook al echt melk inzit dus ff aan een tepel trekken komt er wat uit, en dan bedoel ik echt een straaltje dan zal het niet lang meer duren.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:12

De tepels zullen nog meer gevuld raken en wat meer gaan hangen, het uier zal nog een stukkie voller worden. Ik zie kleine doppies op de tepels zitten, kan een teken van een naderende geboorte zijn, maar het kan ook rustig nog zeker 3 weken duren. Meestal zal het veulen vlot geboren worden, als er daadwerkelijk melk gaat druppen. Hou haar goed in de gaten, je merkt meestal wel dat ze wat draaierig worden, happen naar de buik, kijken naar de buik, onrustig 'op rust' staan (voordurend wisselen van been) enz. Succes de aankomende tijd!!

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 21:14

Ze staat nu nog dag en nacht buiten en ik ga er elke dag even heen maar ben zo bang dat ik er niet bij zal zijn als het gebeurd....als ik et helemaal niet meer vertrouw gaat ze s nachts naar binnen...

Ik vind het wel erg spannend, voor ons beide de eertse keer.hihi

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:20

Hou er maar rekening mee dat je de geboorte mist, kan het altijd nog meevallen, Lachen Merries zijn soms raaaaaaaazendsnel!!!! Het is ook onwijs spannend en heel mooi om mee te maken, als je bij de geboorte kunt zijn. Succes ermee he, hou ons op de hoogte en plaats over een paar dagen nog maar zo'n uierfoto, kunnen we progressie zien.....

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:54

Ik zou het er voor doen, als ze 't gewoon in de wei doen - veel veiliger (als je tenminste geen sloten hebt).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:08

dit is nog niks vergeleken bij een merrie bij ons op stal. Die is eind mei uitgereken, pfff, dat lijkt wel een koe!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:18

volgens mij gaat dit niet meer zo lang duren.er komt zo te zien ook al een beetje melk of iets dergelijks uit!!Succes!!

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 22:19

Kendra, ik snap je reactie niet helemaal....

Ik ben net toch maar even naar Kristel gereden, na jullie reacties Knipoog anders kan ik niet met een geust hartje slapen, en nu wel.

Ze stond er rustig bij, half slapend al. Ze staat dus buiten en ik geloof dat ze et nog wel naar dr zin heeft daar.

Nu lekker slapen strakkies en morgen weer kijken, als er veranderingen zijn dan zal ik weer een foto plaatsen..
doegie

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:29

Goh wat een uiers al. Die van mij is 7 juni uitgerekend en bij haar zie je nog niks. Zij staat inmiddels wel snachts op stal. Het is niet haar eigen stal en zo kan ze alvast wennen en antistoffen aanmaken. Ze is al wel vrij dikl vind ik. Kun je ook geen foto plaatsen van haar buik? om te vergelijken.

groetjes Inge

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 22:42

hier een foto van de buik:

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 02:11

Zoiets had Jur dus ook 4 weken van te voren al voordat ze eindelijk Wencke eruit perste. 4 weken voor niets gewacht Lachen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:10

Vorig jaar had mijn wpn merrie al 2 maanden van te voren behoorlijke uiers en zo'n 3 weken voor de geboorte leek het aan de achterkant net of ze ballen had, zo erg was het. Dit jaar heeft ze nog niet veel. Ze is 29 mei uitgerekend en ze heeft slechts theezakjes....

mijn fjordje die nog moet werpen had vorig jaar niets, een dag van te voren begon de uier op te komen en een half uur voor de geboorte spoot de melk eruit!! Dit jaar heeft ze weer geen uier en ze is 21 mei uitgeteld.. Zou het op dezelfde manier gaan?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:13

De merrie bij ons op stal heeft zeker 10 dagen met melk op haar benen rondgelopen voor het veulen kwam. Je weet het nooit met die dames Lachen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:01

Nou die van mij is ook een stuk minder dik hoor! Ze blijft alleen altijd een stuk slanker als andere merries. Nou ik ben benieuwd wie er eerder zal bevallen..

groetjes Inge

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:14

die van mij heeft helemaal niet gekegeld niet ovor de bevalling niet onder de bevalling en niet erna...
wl gingen de tepels hangen...

zie kraamstal amadeus van casa cara is geboren

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:51

kan nog voller hoor. het beste kan je het eigenlijk tussen de achterbenen door zien.
als de twee helfden nog appart zijn moet het nog voller, is het zo goed als 1 geheel dan is de uier mooi vol.
Afbeelding
deze foto is genomen smiddags voor het veulen snachts kwam, was 4 dagen te vroeg

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:47

haha de meesten op bokt vonden de uiers van soraya ok nog neit vol genoeg maar tis toch gekomen