de Zweedse Ponyclub & meer van Malle!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

de Zweedse Ponyclub & meer van Malle!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 17:46

Een tijdje geleden ben ik in Zweden geweest, en zoals ik in [VMR] zeg eens eerlijk..lees jij nog de penny?? al zei, zou ik proberen een Zweedse Ponyclub oftewel Min Häst te scoren. Bij deze! Het was het paasnummer, daar zat een boekje met... paaspuzzels bij. Haha!:

Afbeelding Afbeelding


Verder blijken ze in Zweden ook de Penny te hebben:

Afbeelding
Die sleutelhanger is handig voor de trailersleutel! Haha!

en een blad dat Wendy heet en half paardenstrips, half 'gewone' meidenstrips bevat, een soort Fancy met paardenstrips. Maar daar heb ik geen voorbeeld van.


Nog wat buitenlandse Ponyclubs uit de oude doos, in de jaren 80 van vakantie meegenomen:

* Min Hest (uit Denemarken, 1984)
* Pejkó (uit Hongarije, 1989) met de strip van Hyperion door Lena Furberg (*kwijl*)

Afbeelding Afbeelding


Het bewijs dat de Nederlandse en Zweedse Ponyclub parallel aan elkaar werden uitgegeven, althans in een ver verleden. Deze komen beide uit 1988 en bevatten exact dezelfde strips en rubrieken:

Afbeelding Afbeelding


En tenslotte nog een leuk Zweeds stripje over een eland (in het Zweeds heet zoiets een 'älg', vandaar Hälge) dat helaas niet in NL verkrijgbaar is:

Afbeelding

En zo kwam ik erachter dat dit de eland van mijn muismat is, die ik jaren geleden van een vriendin in Stockholm kreeg. Hij kwam me al zo bekend voor. Haha!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:52

Oh, wat leuk! Ponyclub was echt een topblad, met Malle als absolute favoriet. Ze zijn daar wel gek op Pyssels he, als je het zo ziet Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:55

Ja, de ponyclub was een leuk blad vooral idd Malle en de zielige paarden Lena Furberg verhalen, zooo mooi vond ik dat. Ik zou zo weer abonnee worden als hij morgen hier in de winkel lag.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:56

*zucht* Kwijl de ponyclub... jarenlang heb ik mij als knäckebröt gevoeld bij het lezen van die boekjes... Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:14

wat cool!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:27

Oooooh Malle is zoooo leuk.Vind ik nog steeds. Tong uitsteken Lovers

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:32

Ja die paardenbladen hebben ze daar veel! Maar ja ik heb daar niet veel aan want Jäg taller inte Svenska

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:46

ja de ponyclub, hadden we vroeger ook thuis, ik weet dat me zusje (rivjenn hier op bokt) er nog een heleboel heeft
ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de penny gedrukt werd en de verhalen kwamen inderdaad uit Zweden er zit geloof ik 2 maanden tussen de Zweedse en Nederlandse uitgave met hier en daar een aanvulling en weglatingen ( ik heb ze dus op me werk gelezen Haha! )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 19:07

Vanja, je bedoelt vast de Ponyclub i.p.v. de Penny? Want volgens mij kwamen de Pennystrips uit Engeland.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:09

Aaaaaah, Malle Lovers Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:12

Aaaaaaaaah Malle is zo kewl Cool

Ik heb ooit nog eens een weekje ponykamp gewonnen van de Ponyclub, je moest een tekening inkleuren van Malle en dat had ik het beste gedaan *LOL* Mocht ik lekker een weekje naar het Peerdespul in Havelte!!

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:20

Karin, misschien heb je gelijk zou ook wel eens kunnen dat ze uit beide landen komen, in iedergeval werden dezelfde verhalen voor heel veel landen gebruikt
het was wel steeds weer een kriem die penny had ook een iets andere naam op het bedrijf zal ik hier niet herhalen kunnen pennymeisjes niet tegen Haha!
ach Malle ,was toch altijd het eerste wat ik las als de ponyclub op de mat viel
zucht, ik wordt oud Frusty

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:41

Ooooh, ik krijg heimwee naar Malle en de brokkemakers. Waarom hebben ze hem in Zweden nou nog wel en hier niet? Ik had maar wat graag mijn dochter een abonnement op de ponyclub gegeven (en zelf natuurlijk stiekem meelezen) Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:02

Percy schreef:
Ooooh, ik krijg heimwee naar Malle en de brokkemakers. Waarom hebben ze hem in Zweden nou nog wel en hier niet? Ik had maar wat graag mijn dochter een abonnement op de ponyclub gegeven (en zelf natuurlijk stiekem meelezen) Haha!


Hihi ik was ook altijd geabonneerd op de Ponyclub... Malle/Brokkenmakers en die andere verhalen... geweldig vond ik dat altijd.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:08

COOL. Malle roels!

Geweldig die zweedse blaadjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:18

Malle was altijd leuk!

Grappig zo in een vreemde taal!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:22

Jaahhhaaa MALLE!!! Ikke is Malle-fan. Ik heb een hele tijd de ponyclub gekocht voor de malle strips, geweldig.
Ik heb ze ook nog en ik kan het af en toe niet nalaten om ze terug te lezen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:55

Misschien moeten we een actiegroep oprichten: "Wij willen Malle terug" Knipoog Maar serieus: ik vind die Penny echt niets, echt jammer dat mijn dochter niet mee kan genieten van de ponyclub.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:59

Malle is echt mijn held Cool

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 00:01

Ohhh, Malle.... Lovers wat was de ponyclub toch altijd leuk! Wij probeerden vroeger ook altijd Malle na te tekenen. Die Fjorden die zij tekende waren ook helemaal te gek Kwijl !!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 04:08

Karin schreef:
Verder blijken ze in Zweden ook de Penny te hebben


De Penny hebben ze overigens niet alleen in Zweden, maar ook in Denemarken, Noorwegen en Finland.

Ik heb ooit eens eentje toegestuurd gekregen en heb er toendertijd ook een advertentie in geplaatst voor een penvriend(in) Haha! En daar heb ik leuke contacten aan over gehouden Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:36

Percy schreef:
Ooooh, ik krijg heimwee naar Malle en de brokkemakers. Waarom hebben ze hem in Zweden nou nog wel en hier niet? Ik had maar wat graag mijn dochter een abonnement op de ponyclub gegeven (en zelf natuurlijk stiekem meelezen) Haha!


Jaaaaaaaaaaaa Malle en de Brokkemakers! Haha! Absoluut helemaal geweldig. Wat jammer dat de Ponyclub hier niet meer verkrijgbaar is; ik krijg spontaan weer zin in de avonturen van Molly en Malle

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 10:36

ikke schreef:
Jaahhhaaa MALLE!!! Ikke is Malle-fan.


Jeetje Ikke, zelfs jij? Knipoog Cool

Malle is ook mijn grote held. Eind '85 kreeg ik mijn eerste eigen pony'tje, net zo'n eigenwijs schimmelgeval als Malle. Ik heb er toen zelfs nog over gedacht om hem Malle te noemen. Haha!

JumperXL
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:21

Is er ooit een Malle boek verschenen met alle strips er in? of weten jullie dat niet, zo ja, waar is die nog te krijgen of hebben jullie die nog ergens liggen op zolder! OK dan!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:46

Hahaha oh wat leuk dat je die daar ook vind ! en dan ook nog dezelfde alleen dan in een andere taal !! Haha! *LOL*