Hier mensen met Arabieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Hier mensen met Arabieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 12:04

Hallo allemaal!!!

Ik wou graag ff weten of er hier ook mensen zijn met een arabier.
dus volbloed,halfbloed,3kwart maakt niet uit.
Want ik had er ff een paar vraagjes over.
Namelijk de volgende:

Ik zou graag een arabiertje kopen maar ben niet echt van jeej we gaan lekker crossen.
Ik heb het liefst een beetje rustig aan...

Is dat mogelijk met een arabier??

Zijn ze lief van aard?

Naja als ik er nog meer heb dan horen jullie het wel.
Vertel ook ff een leuk verhaaltje over je arabier ofzo altijd leuk!!

Dus als er iemand is met een arabier vertel me alsjeblieft meer!!!!

Alvast bedankt en heel veel Groetjes Evelyne Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:29


Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:55

ik rij sinds kort een arabierhengst, een volle. voor foto's in mijn profiel. Ik rij er gewoon mee in de les (tussen de merries enzo normaal geen probleem) maar moet wel oppassen tussen andere paarden. hij is nogal vlug geirriteerd maar dat ligt een beetje aan zn hengst zijn denk ik. Er zit lekker pit in maar toch blijft hij behoorlijk rustig. ik kan er bijvoorbeeld heel traag mee galoperen het is dus niet zo dat hij onmiddelijk wegrent ofzo. dus hij is heel goed te houden. je kan hem gerust goed vooruit rijden en dan heel gemakkelijk weer terugnemen. Hij is heel lief en gemakkelijk in omgang, soms wel iets nerveuzer ofzo maar dat valt allemaal wel mee. Het is een poolse arabier ofzo en die zijn van nature rustig vind ik. dusja als je nog meer wilt wete je vraagt maar.

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:22

Ik heb echt een precies zo'n arabiertje als jij bedoeld, heel erg rustig en vreselijk lief. Ze bestaan dus zeker! Toen ik op zoek was, heb ik er zelfs op eentje gereden die ik te rustig vond, en ik hou dus echt niet van snelle paarden!
Maar die van mij is niet te koop hoor!!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:25

Hoi,
ik heb een volbloed arabier gehad, en hij was echt heel lief en rustig, op het slome af. Maar hij kon ook heel lekker lopen, in het bos hield hij toch ook wel van crossen. Het was een echt knuffelpaardje en in de omgang was hij supermakkelijk. Het was een ruin.
als je op zoek bent naar een arabier kun je hier eens kijken: http://www.kebuarabians.com/

succes!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:46

Arabieren zijn super en ik raad je zeker aan eentje te kopen!!! Dat ze altijd nerveus en snel zijn is een fabeltje, mijn volbloed is hartstikke koel, al heb ik haar nog niet onder het zadel. Ik denk dat je aan een arabier een echt 'maatje' kunt hebben en je moet gewoon proberen net zo lang te zoeken tot je er eentje hebt die goed bij je past....want zoveel arabieren...zoveel verschillen hoor! Ik zou wel voor een volbloed gaan! *LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:32

Mango hier op bokt heeft sinds kort een arabiertje gekocht die eerst twee jaar in het manegewerk heeft gelopen. Mango is echt superlief en heeft een fijn karakter. Ja, als hij wil, kanie zich razendsnel omdraaien oid, maar er zijn heel veel kwpn-rs die dat ook kunnen. Over het algemeen is het een fijn paard om te rijden en in de omgang.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:43

Mijn volbloed arabieren ruin Omar is ook super koel... je kan een arabier net zo 'heet' maken als je zelf wil. Arabieren zijn erg eenkennig en dat is Omar ook zeer zeker. Het heeft mij ruim een jaar gekost maar nu vertrouwd hij me volkomen.

Arabieren ruinen en hengsten hebben de naam lui te zijn.. Omar kan ook erg lui zijn maar dat is gewoon onwil... hij heeft geen zin om in de bak te rijden en dan moet ik hem echt even wakker schudden Knipoog Ik zou mijn arabier voor geen enkel ander ras inruilen Veel mensen op stal zijn vaak helemaal verbaasd dat ik alleen met hem buitenrij. Hun eigen paarden willen niet alleen het erf af. Arabieren zijn dappere, betrouwbare, eenkennige en super intelligente paarden en je hebt als je op een gelijkwaardige manier met ze omgaat een maatje voor het leven Lovers

Crossen doen we ook wel buiten en dat vindt hij heerlijk maar alleen als ik zeg dat het mag. Omar kun je snel iets aanleren maar afleren is altijd moeilijker Knipoog als ik 1x ergens in rengalop ben gegaan dan denkt hij de volgende keer weer dat dat wel mag en is dan best boos op me als ik dat niet wil.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:40

Ik heb een NRPs met 75% arabisch bloed (egyptisch). hij is heel rustig van aard en wind zich niet snel op. Hij is vrij pittig maar niet op een negatieve manier.
Verder is hij ook vrij eenkennig.
Hij heeft alleen, wat je bij veel arabieren ziet, dat ze alle veranderingen opd e grond eng vinden. Van doorg naar nat is bijv. eng Witte strepen op de weg is eng Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:29

Arabieren zijn vaak wel 'kijkerig' , maar dat komt door hun nieuwschierigheid. Ze staan open voor nieuwe dingen en zijn leergierig. Dus inderdaad, nieuwe dingen op de grond zijn spannend,maar binnen no time zijn ze er weer aan gewend als jij laat merken dat het oke is!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:36

Anna-Jelly schreef:
Hij heeft alleen, wat je bij veel arabieren ziet, dat ze alle veranderingen opd e grond eng vinden. Van doorg naar nat is bijv. eng Witte strepen op de weg is eng Haha!

Vind dit geweldig om te lezen; is dit echt arabieren-eigen??
Bailey vindt plassen op de weg of in de bak echt levensgevaarlijk en zal alles doen om er omheen te gaan of desnoods te springen.
Witte strepen vond hij ook afschrikwekkend, hij weigerde om over zo'n weghobbel met strepen te wandelen, maar ja hij kon er niet omheen dus uiteindelijk is het wel gelukt.

Verder is het gewoon een ontzettend lieve coole arabier, absoluut geen opgewonden standje, wel schrikachtig bij nieuwe dingen en hoewel hij snel leert blijven plassen toch altijd iets engs houden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:42

Ja, die plassen dat vind Yen ook niks. Maar ze moet er door van mij. Op een gegeven moment is het ook niet echt meer dat ze het eng vind, maar is het meer een 'welles nietus' spelletje.....ik heb een eigenwijze arabier! *LOL*

Wat bij die plassen nog wel wil helpen is er eerst zelf in gaan staan......dan willen ze het nog wel voor je doen Knipoog

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:01

hoi,
Ik heb ook een arabiertje!
Het is echt een schat en houdt heel veel van knuffelen.Hij is heel gemakkelijk in omgang.
Met rijden is het wel een echte showbink. Hij is snel en kijkerig maar hij is wel heel slim!
Als je geen snel paard wil zou ik als ik jou was maar geen arabier nemen.
groetjes marlon

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:36

Ben ik dan de enige met een gestoorde arabier? Haha!
Die van mij kan rustig zijn ( als het een graad of 30 is Knipoog ).
Ze is erg kijkerig, aanstellerig en maak jij d'r dan maar wijs dat iets niet eng is. Ook vliegt ze er vaak vandoor ( de laatste tijd gelukkig al een stuk minder) en in het bos is het een echte crospony.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:17

Hi ik ben dus Mango en ik zou hem voor geen ander paardensoort willen inruilen het zijn super beesten!!

eigen karakter, heel lief, aanhankelijk, eigenwijs

Hij heeft echt een superconditie!!

kan heel erg draken maar hij kan ook waanzinnig voor je lopen!!

kijk in mijn profiel staan wat foto's van hem!!!

Hij kan ontzettend hard gaan springen las de beste en ook super dresuren!!

Arabiertjes zijn gewoon de mooiste paarden die er zijn (naar mijn mening hoor iedereen heeft 'gelukkig' een andere smaak)


En inderdaad door plassen lopen nee meneer wil zijn voetjes niet nat maken!
heel kijkerig buiten alles is interessant en witte strepen op de weg ..kan je daar overheen lopen dan.. echt geweldig!!!!

Ik zou ook nooit meer een ander soort kopen !

veel succes

en laat wat foto's zien als je hem/haar hebt gekocht

groetjes dunja

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:23

Nou absoluut dat er Arabieren zijn die heel cool in hun koppie zijn, ik heb er namelijk eentje Knipoog. Het is een Arabische merrie van nu 3 en werkelijk niks is te eng, soms schrikt ze wel, maar gelijk daarna gaat ze op onderzoek uit. Alles moet ze zien en aanraken. Plassen? DAt boeit haar niet zoveel , ze dendert er gewoon doorheen...Het is echt een mafketel, het is dan ook geen dooie, want het is echt een showbinkie (zie mijn profiel), alleen is ze rustig en supermakkelijk als het moet. Natuurlijk heb je ook moeilijke onder Arabieren zitten, mijn vorige, was een hengst en 200% betrouwbaar in omgang, maar tijdens rijden een echte rodeopaard af en toe, maar dan leer je wel weer zitten Knipoog
Ik kan het je absoluut aanraden, voor mij: Eens een Arabier, altijd een Arabier Lovers

Enne...dat ze zo snel zijn valt absoluut mee hoor, ze zijn wel heel wendbaar en lenig, maar daardoor ook heel prettig om op te rijden

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 22:48

Dankjewel dat jullie allemaal gereageerd hebben!!

Ik heb van mijn 5de tot mijn 12de gereden en daarna nog eens hier en daar maar neit echt actief meer.
Mijn moeder en ik hebben ook net een Tinkerhengstje van 11 maanden gekocht en dat is ook erg leuk!!

Mijn droomwens was altijd een eigen arabier of haflinger te hebben.
Ik heb de afgelopen maanden een Haflinger verzorgd maar dat doe ik dus niet meer want daar kon ik dus niet op rijden.
Hij was heeel erg bang.
Ik ben er daarom ook af gevallen.

Ik ben er dus al een tijdje uit wat rijden betreft!
Maar ik wil het supergraag weer oppakken!!
Ik kan dus wel een arabier kopen voor weinig geld maar dan moet ik eerst nog ff hard sparen... Scheve mond

Maar wat raden jullie nou aan...
Een merrie of een ruin??
Ik heb namelijk altijd de ervaring gehad dat ruinen wat rustiger zijn.
Naja als jullie nog wat kwijt willen hierover doe dat dna vooral want dat vindt ik alleen maar leuk!!

Groetjes Evelyne Haha!

Tazzy
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 00:35

heej ik heb vorig jaar actionm gekocht ener zit zeker wel arabieren bloed inmaar het is geen volle Lachen als je een arabier goed aftrain dan kan je er zeker wel rustig mee rijden... je kan een paard naar je eigen hand zette als je hem van jongs af aan opvoed dus je kan hem ook snel verpesten..het blijft een arabier dus ze zijn altijd wel vrij pittig maar als je zelf veel geduld heb dan zal je merken dat het paard daar ook rustiger op zal reageren en het rijden veel aangenamer zal zijn dan wanneer je alleen maar zit te bonke ...Hyper!
ik heb zelf ookmoeten leren omgaan met een pittig paardje alhoewel het af en toe nog steeds moeilijk is.... maar ik het liever een snelle dan eentje die ik vooruit moet schoppe Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:10

Ruinen zijn op zich niet rustiger, maar wel iets stabieler in hun karakter. Merries KUNNEN iets lastiger zijn tijdens hun hengstigheid, maar mijn merrie heeft daar dus helemaal geen last van. Ik zou voor een merrie gaan als ik jou was; ze zijn aanhankelijker en knuffeliger, en je kunt er evt ooit een veulen mee fokken. Je hebt er gewoon iets meer mogelijkheden mee. Ze zijn, denk ik, wel iets duurder id aankoop.

Maar een goedkope arabier??? Pas wel op dat je een goeie koopt hoor! Vraag je altijd af waarom hij/ zij zo goedkoop is en laat evt een aankoopkeurting doen! Succes!

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 14:27

Ja ik weet dat het goed zit daaro hoor!
Het zijn ook geen volle arabieren.
Ze hebben daar een volle arabier hengst en daar fokken ze mee.
Dus ze zetten hem op allerlei merries.

Ik ga eerst maar eens sparen en dan zien we wel verder!!

Wel allemala bednakt voor het reageren enzo!!

Groetjes Evelyne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:17

Leuk dat je een arabier gaat kopen, ik heb deze topic in een adem uitgelezen, ik dacht ook altijd dat t van die wilde dieren waren, maar t tegendeel, wat ik hier ook lees is waar!

Ze zijn: zeer lief

eenkennig, maar daardoor gaaf! ze gaan door t vuur voor je, al zijn ze nog zo bang!

Pittig op zn tijd, maar t is hanteerbaar, ik ben nl ook geen held.
Ik kreeg een jaar geleden een arabier aangeboden, russisch gefokt, en had mn buik er eigenlijk een beetje vol van, ik was nl bang want ik reed op een heel heet paard.

Maar dit beessie heeft me helemaal over mn angst geholpen, en langs de weg is het oook een kanjer, is voor niks of niiemand bang, doet alles voor me, echt waar!

Nee eens eenarabier, altijd een arabier.

Ik ben heel benieuwd of je er een gaat kopen!
Oja geen halfbloed kopen, dat zijn over het algemeen "krengen"

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:22

Chiqa schreef:
Oja geen halfbloed kopen, dat zijn over het algemeen "krengen"


Waar haal je dat nu vandaan? Verward Daar heb ik nog nooit van gehoord, waarom zouden halfbloeden niet lief zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:07

Nanouk"]
[quote="Chiqa schreef:
Oja geen halfbloed kopen, dat zijn over het algemeen "krengen"


Waar haal je dat nu vandaan? Verward Daar heb ik nog nooit van gehoord, waarom zouden halfbloeden niet lief zijn?
[/quote]

hohoh ik zeg niet dat ze niet lief zijn!! ik zeg met nadruk, aanhalenstekentjes!! dat het over het ALGEMEEN meer krengetjes zijn, is mijn ervaring, sorrie, ik hoor graag anders, maar ik ga voor de volbloed!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:01

ik heb ook een halfbloedje, een kruising tussen een russische arabier en een appaloosa een hengst en hij is echt super!!!
lief makkelijk in de omgang, tuurlijk is hij weleens ondeugend maar dat komt omdat hij nog jong is...

maar 1 ding is 200% zeker!!! hij zal echt NOOIT naar je bijten of slaan...
hij doet alles voor je en is echt super aanhankelijk..

moest dit ff kwijt om de slechte verhalen over een halfbloed uit de wereld te helpen....

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:06

Ik heb een arabier. En een arabier noem ik alleen een paard die papieren heeft van het AVS, en dus 100% Arabisch Volbloed is.
Want zowat elk paard heeft wel een percentage arabisch bloed in zich.

En hoezo heb je het over crossen? Denk jij direct daaraan als je de naam 'arabier' hoort?

Mijn arabier is heel rustig, en gewoon heel netjes opgevoed. Totaal geen crosser of wild beest. Absoluut niet te onderscheiden van een 'normale' sportpony, behalve dan de knik in het hoofd en de papieren die erbij zitten.