jullie mening..belangrijk voor mijn werkstuk..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

jullie mening..belangrijk voor mijn werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:58

nou ik zal het uitleggen..
ik doe ,met een paar andere een praktische opdracht voot maatschappijleer..
nu moet ik de deelvraag doen: hoe kijkt de nederlandse samenlleving tegen allochtonen jongeren aan?
dus graag jullie mening..
hoe kijk jij tegen allochtone jongeren aan?
verder tips qua sites waar ik iets kan vinden is ook erg welkom!!
bedankt!!!

Groetjes Nicole


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:02

Hangt ervan af welke allochtone jongeren. Van chinezen en indo's (voor zover die buitenlands zijn) hoor ik nooit iets. er is een groep jongeren heel lastig en een groot deel daarvan zijn marokaans. Ze tonen totaal geen respect. Nu gaan mensen natuurlijk steigeren als ik dit zeg, maar steigeren die ook toen ze juichten op 11-9-01 of tijdens de dodenherdenking, toen ze de joden discrimineerden en juichten op straat? Werkelijk, ze doen dingen die ze werkelijk niet kunnen maken. En in de randstad zijn er biblioteken en zwembaden van ellende moeten sluiten, door HUN gedrag.

Nee, kan ik niet waarderen. WAt ik erger vind is dat niemand ze er echt op aanspreekt en als dat al gebeurt, dan blijft het daarbij en het heeft totaal geen impact.

Je hebt ook allochtone jongeren die zich hier omhoog proberen werken d.m.v. baan of opleiding. Daar is ook mijn hoop op gevestigd.

De hond is de betere mens

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 13:05

heej bedankt voor je duidelijke reactie..

Groetjes Nicole


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:55

Ik heb op zich geen moeite met allochtone jongeren. Als ze maar niet lastig gaan doen en herrie schoppen. Ze mogen hier best zijn maar dan moeten ze wel hun gemak houden.
Ik vind mensen die voordat ze met deze mensen in aanraking zijn geweest er een negatief oordeel over vellen veel erger dan allochtone mensen die met de beste bedoelingen zich proberen aan te passen.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:26

Ik kom uit de Randstad, ben het eens met Desiree dat vooral de Marokkanen maar ook antilianen hier het probleem zijn in het centrum, stations en tram.

Maar als ik wat zie wat mij niet aanstaat spreek in absoluut iemand daar op aan wat zijn/haar afkomst ook is.

Denk wel dat het ligt aan de opvoeding, wij werden vroeger in de gaten gehouden als we buiten speelden en als we wat deden wat niet mocht dan werden zowel ouders als kinderen hier op aangesproken.
Hier worden de kinderen op jonge leeftijd naar buiten "gegooid" en ze zoeken het maar uit, dan vind ik het niet raar dat deze kinderen op een leeftijd van 14/16 en nog jonger rare dingen uithalen, want de begeleiding ontbreekt.

En inderdaad je hebt ook allochtonen die zorgen dat ze verder komen in Nederland

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:30

Hier precies hetzelfde probleem, maar ook in de cafe's. Als je iemand verkeerd aankijkt heb je een grote groep marokkanen of turken op je hangen en kom je niet thuis zonder kleerscheuren. Te belachelijk voor woorden en hoe hard het ook mag klinken, (of wie het ook discriminatie noemt), dit moet aangepakt worden, hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor geboren en getogen Nederlanders die zoiets durven te flikken.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:43

Sypheron schreef:
Hier precies hetzelfde probleem, maar ook in de cafe's. Als je iemand verkeerd aankijkt heb je een grote groep marokkanen of turken op je hangen en kom je niet thuis zonder kleerscheuren. Te belachelijk voor woorden en hoe hard het ook mag klinken, (of wie het ook discriminatie noemt), dit moet aangepakt worden, hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor geboren en getogen Nederlanders die zoiets durven te flikken.


Heb je ook gelijk in!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:48

Nou woon ik al een tijdje middenin Amsterdam, maar de problemen die ik hier lees, kom ik zelf zelden tot nooit tegen. In het centrum valt het allemaal wel mee, het is meer een probleem in andere wijken hier in de stad denk ik. Toch is het zo dat ik het overgrote deel van de problematiek gewoon via de media verneem en niet zelf live meemaak in de deze grote zogenaamd gevaarlijke stad. Ik ontken het bestaan van de problemen absoluut niet, maar ze gebeuren dus niet in mijn buurt.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:56

Een heleboel mensen durven bij ons op donderdagavond niet de stad in en loopt er standaard veel politie en bereden politie

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:54

Je moet niet alle allochtonen over een kam scheren. Dat wordt altijd gedaan jongens (maakt niet uit welke soort) kunnen altijd fout zijn en klappen geven. Ik ben zelf ook allochtoon mijn moeder is amerikaans m'n vader nederlands. Ik heb een lichte tint omdat ik van mijn moeders kant een indische opa heb. Ik merk af en toe wel discriminatie van poedersuiker ofzo maar mensen moeten echt beter nadenken met wat ze zeggen. Ik heb gemerkt dat ik met een bijbaantje mezelf moet laten zien en praten. Anders denken ze dat je geen nederlands kan ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:02

Ik heb een hekel aan die gene die zich hier niet aanpassen

Na 3 jaar nog steeds geen Nederlands kunnen spreken.
Vinden dat vrouwen niks kunnen, nog steeds af willen dingen enz.

Ook diegene die het vertikken om naar school te gaan of te gaan werken, mogen ze van mij per direct op het eerste vliegtuig naar huis zetten

Het word hoogtijd dat Nederland is wat strenger word, tegen zowel buitenlanders als nederlanders.
Aanpakken die profiteerende zooi.
De economie gaat langzaam al wat terug, maar op deze manier gaat het echt een keer fout.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:04

Stephanie100, dat doe ik ook niet, nog niet, maar als dat zo doorgaat zal het niet lang meer duren. Als je kijkt in hoeverre de maatschappij is verandert de laaste 10 jaren, hoeveel mensen er gewoon bang zijn om de straat op te gaan. En het is toch wel raar dat hier in Venlo 8 van de 10 vechtpartijen gestart zijn door een allochtoon... Die gasten hebben gewoon een te hoge dunkt van zichzelf en denken dat ze alles kunnen maken.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:10

Ja maar ik vind dat er dan altijd zo wordt gedaan tegen ALLE allochtonen. Het zijn niet alle allochtonen je hebt ook nederlanders die niet naar school gaan en rotzooi trappen. Het is niet alleen en alle allochtonen die overigens nog steeds in de minderheid zijn. En wat betreft school ik doe vwo en wil daarna dierengeneeskunde studeren. Wat zouden jullie er trouwens van vinden een DA die allochtoon is?

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:11

Ik woon in een kleine 'stad' in Drenthe en heb voorheen in Groningen gewoond (= een middelgrote stad?). Ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met (jonge of oudere) allochtonen. Mijn zus woont in de Randstad en haar heb ik ook nog nooit gehoord over slechte ervaringen met allochtonen.

Waar ik me wel aan erger zijn groepen jongeren, kleur/afkomst nvt, die samenscholen en alles wat langs komt voor rotte vis uitmaken.
In het uitgaansleven hier, zijn het vooral autochtone jongeren die problemen maken.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:13

ze zijn idd (nog) in de minderheid

Maar juist daarom kun je wel zien dat er een groot aantal (niet allemaal) flink herrie schopt
want een kleinere bevolkingsgroep, met meer herrie, dat is toch niet veel goeds

Van mij mogen ze buitenlanders die korter dan 5 jaar hier zijn en opgepakt worden door de politie, meteen enkeltje huis geven.
Zo blijven er meteen meer cellen over voor het nederlands gespuis en kunnen ze die langer de bak in gooien.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:28

ik ben die gassies zooooo zat, zooooo zat, zoooooo zat!!!! Ik ben het zooooo zat om op te moeten draaien voor hun onaangepaste, arrogante, DISCRIMINERENDE manier van leven. En inderdaad er zijn best goede maar die moeten helaas onder de kwaden lijden. Kan er niets anders van maken. Van alle ervaringen die ik tot nu toe mee gemaakt heb met allochtonen is maar 10% een goede. De rest had te maken met diefstal, geweld, bedreiging, vernieling of mishandeling....Leuk volk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:38

Stephanie100 schreef:
Ja maar ik vind dat er dan altijd zo wordt gedaan tegen ALLE allochtonen. Het zijn niet alle allochtonen je hebt ook nederlanders die niet naar school gaan en rotzooi trappen. Het is niet alleen en alle allochtonen die overigens nog steeds in de minderheid zijn. En wat betreft school ik doe vwo en wil daarna dierengeneeskunde studeren. Wat zouden jullie er trouwens van vinden een DA die allochtoon is?

Dat heb ik helemaal niet gezegd! Ik zei dat het vooral een groot deel allochtonen is hier! Heb ook een aantal goede allochtonen vrienden hoor..
Daarnaast denk ik precies hetzelfde over geboren en getogen Nederlanders zoals ik al zei..

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:44

Ik heb geen vooroordeel per persoon, ze kunnen best aardig zijn, maar ik hou liever wat afstand.
Alleen s'avonds naar huis vanuit de stad is niet aan te raden, overdag gaan het nog maar s'avonds komen de massa's en alles wat ze roepen is dat ze gediscrimneerd worden.
Hierbij moet ik vermelden dat ik een allochtone vriendin heb en zij is het behoorlijk met mij eens, trouwens heb ik alleen last van jongens, volgens mij worden de meisjes thuis meer in toom gehouden.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:11

Het is inderdaad niet gericht tegen elke allochtoon maar tegen diegene die idd samenscholen en niks beter te doen hebben dan onschuldige mensen lastig vallen en andermans spullen kapot maken.
De meisjes zijn ook niet heilig, thuis zijn ze braaf maar buiten de deur zijn ze geen lieverdjes.

Ik zal daarbij zeggen dat een van mijn beste vrienden uit Iraq komt en het ook volledig met mij eens is.

Kennelijk vinden dus de allochtonen zelf dit gedrag ook niet normaal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:15

Stephanie100"]
Ik heb een lichte tint omdat ik van mijn moeders kant een indische opa heb. Ik merk af en toe wel discriminatie van poedersuikerturk ofzo maar mensen moeten echt beter nadenken met wat ze zeggen.
[/quote]
er is discriminatie en discriminatie. Iemand die je niets verkeerds ziet doen maar met getinte kleur uitschelden, daar kan ik onmogelijk begrip voor opbrengen. Maar mensen die schelden op marokanen omdat die zoveel kunnen flikken hier, dat begrijp ik wel. Maar dat wil niet zeggen dat je elke willekeurige marokaan er op aan mag spreken want ze doen het niet allemaal. Het is wel zo dat een groot aandeel van de probleemjongeren marokaans zijn.

[quote="Stephanie100"]
Wat zouden jullie er trouwens van vinden een DA die allochtoon is?
[/quote]
DAt vind ik nog niet eens relevant. Ik moet gewoon voor mijn beesten een goeie dierenarts hebben.

[quote="Lieke schreef:
Hierbij moet ik vermelden dat ik een allochtone vriendin heb en zij is het behoorlijk met mij eens, trouwens heb ik alleen last van jongens, volgens mij worden de meisjes thuis meer in toom gehouden.

over discriminatie gesproken, moet je kijken hoe ze hun eigen vrouwen discrimineren. WAarom wordt daar niets van gezegd?

De hond is de betere mens

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:43

Wat zouden jullie er trouwens van vinden een DA die allochtoon is?[/quote]

Haha! Mwah, als die in zijn vrije tijd m'n huis niet leeghaalt, tasjes dieft, met messen (dood)klooit, z'n zussen tiranniseert, het openbaar vervoer onveilig maakt, voortdurend roept dat hij gediscrimineerd wordt en noem alles wat eerder vermeld is + nog wat meer maar op, nou dan wil ik 'm wel een kans geven, hoor.
Alstie GOED is.
En niet voor m'n gezicht gaat staan kwatten. Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:56

Tis gewoon jammer dat die grote groep het verpest voor mij. Ik bedoel ik voel mezelf echt nederlands hoor heb alleen een indische opa en dat is aan mij te zien! Maar verder heb ik nergens mee te maken met dingen als stelen of in grote groepen hangen

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:04

ik heb totaal geen problemen met allochtonen! het zijn trouwens mijn beste vrienden!
iedereen heeft een oordeel over ze, ik zeg niet dat dat altijd fout is maar ik neem even een voorbeel toen Pim Fortuyn vermoord werd toen was de eerste reactie van mensen die ik ken nou dat zal wel een buitenlander geweest, zie zelf tis een nederlander!
Ik ben het helemaal mee eens dat sommige allochtonen zwaar irritant zijn maar dat zijn maar 7% procent van alle buitenlanders (dit is statistisch, want een gestoord woord, bewezen)
dus iedereen heeft wel een oordeel over de buitenlanders, maar wij blanken europeanen zijn ook niet van die lieverdjes hoor!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:06

highspirited schreef:
Ik ben het helemaal mee eens dat sommige allochtonen zwaar irritant zijn maar dat zijn maar 7% procent van alle buitenlanders (dit is statistisch, want een gestoord woord, bewezen)


Bewezen? En hoe wil je dat bewijzen?

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:08

Sypheron"]
[quote="highspirited schreef:
Ik ben het helemaal mee eens dat sommige allochtonen zwaar irritant zijn maar dat zijn maar 7% procent van alle buitenlanders (dit is statistisch, want een gestoord woord, bewezen)


Bewezen? En hoe wil je dat bewijzen?
[/quote]

dat is gedaan door zo bureau, maar 7% van de 100% is niet veel. Ook al zijn ze in de minderheid!

tis toevallig dat ik het hier vandaag met school over heb gehad tijdens de les statistiek, dus ik neem aan dat dat bureau in de goede richting zit!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, BoJessie, ComscoreBot, corinec, detos240, Dobby91, Flippertje, Googlebot, GrapeshotBot, Liselot, Marion_, moeshie, MoniqueT, nikia, Petra_O, ReadTheRulez, shirleyp en 67 bezoekers