snelheidsovertreders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

snelheidsovertreders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 13:09

LET OP!!

Nieuwe politie-videocamera’s!
Er worden video camera’s geplaatst die niet meer met het oog of op de stinger te herkennen zijn. Op grond van de nieuwe wetgeving kunnen hierdoor nog meer overtreders van de maximum snelheid worden verbaliseert.
Ook het dicht op de voorganger rijden en het rechts inhalen kunnen hiermee geregistreerd worden. Met deze videobeelden zullen overtreders nu nog zwaarder en sneller worden bestraft. (D.W.Z. BINNEN 4 DAGEN EEN PROCESVERBAAL IN DE BUS.)

Ze staan op de volgende wegen / plaatsen bij kilometerpaaltje:

heeft iemand deze mail ook gehad?zou dit waar zijn of weer zo'n vage mail.
zo ja dan ga ik hier toch maar wat km paaltjes in de gaten houden kreeg er ook een overzicht bij met waar ze dan 'flitsen'

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:11

Ja, ik heb hem ook wel eens gehad, maar als het echt waar zou zijn had ik nu straatarm moeten zijn...

Ehmja??

juval

Berichten: 13180
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:34

waarom zou je te hard en te dicht op je voorganger willen rijden?????

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:40

Er bestaat wel trajectmeting. Dan hebben ze camera's boven op de weg gezet die telkens zien: heeee, daar is Nimber! En dan zelf heel intelligent berekenen dat je over 10 km wel erg hard gereden hebt. Of juist niet. Dit is veel 'eerlijker', je hoeft nl maar 1x op je gas te staan of je bent geflitst, terwijl je hier gemiddeld te hard gereden moet hebben over een bepaald traject. Geloof wel dat je dan geen compensatie of hoe dat ook heet krijgt, gelijk de volle mep dokken. Heb overigens nog geen bon gehad en hier in de buurt hebben ze die test opgestart, dus tsja...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:42

Dat mailtje gaat al zeker twee jaar in het rond (als het niet langer is).
Weet niet of het waar is, maar heb er mijn twijfels over.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:46

Ik ben laatst geflitst, ik reed 3 kilometer te hard !
Nou das banketstaaf !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:48

Hier in duitsland is het beter! hahaha
op de snelweg zo hard als je wilt, en buiten de snel weg tot 40 km te hard een euro per km te hard, en daarboven je rijbewijs kwijt voor 3 maanden. Beter toch?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:53

Die trajectregistratie waar Laui het over heeft, die hebben ze ook op de A1 tussen Deventer en Apeldoorn. Dat is dus het stuk waar jij elke dag langskomt, Kim. Als je vanaf Deventer komt, dan herken je 'm aan de kleine blauwe lampjes achter de borden boven de rijstroken van de tegengestelde richting. Alleen heb ik me laten vertellen dat trajectcontrole reglementair nog niet is toegestaan, dus dat de snelheidsovertredingen die daar worden geregistreerd niet beboet moegen worden. Geen idee wat daar nou van waar is, ik houd me maar zoveel mogelijk aan de maximum snelheid en zeker op dat punt daar op de A1. Overigens zit er ook eentje vlakbij Drachten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:56

Er zou er ook 1 zitten op de A2 heb ik me laten vertellen. Nou houd ik wel van een beetje doorrijden maar ik heb nog nooit een bekeuring gehad vanwege een trajectcontrole.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:56

Ik zei tussen Deventer en Apeldoorn, maar bedoelde natuurlijk tussen Apeldoorn en Deventer. Een klein maar essentieel detail. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:02

Voor zover ik weet zijn ze wel toegestaan. Als ze nu ook elders (dacht ook dat ik ze zag langs de a 28 richting Grunn) zitten, dan lijkt het me toch geen proef meer, of wel?
Weet wel dat ze in de Randstad echt als paddestoelen uit de grond schieten, maar als nog niemand zo'n trajectboete heeft gehad??? Ik rijd gemiddeld meestal écht wel te hard, maar ga niet op van die camera's zitten letten...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:41

Volgens mij zijn er toen in korte tijd een hoop van die dingen aangelegd en er waren ook al boetes uitgeschreven, maar toen bleek later dat er iets wettelijk niet goed zat, dus toen werd het hele spulletje teruggedraaid (en de boetes dus ongegrond verklaard). Althans dat is de versie die ik heb gehoord. De apparatuur hebben ze volgens mij dan maar laten hangen totdat het allemaal wettelijk in orde is.

En BTW ik rijd uiteraard ook wel eens harder dan 120 (vooral het stuk bij Kootwijk is bij mij favoriet, lekker rustig) maar iig niet op plaatsen waarvan ik van tevoren al weet dat er gecontroleerd wordt en waar een snelheidsbeperking is bijv. vanwege wegwerkzaamheden. De flitspaal hier in Utrecht op de brug bij de Ikea heeft mij al eens te pakken gehad met 10 km te hard op de teller.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:56

Die trajectcontrole heeft technisch nooit goed gewerkt, vandaar dat het wettelijk (nog) niet is toegestaan.

In Duitsland wordt een systeem gebruikt dat niet te detecteren valt, de Optospeed, tijdje terug werd daarmee getest in Eindhoven, maar weet niet of dat apparaat al wettelijk goedgekeurd is.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:25

Die traject controlle heeft me nog niets gekost terwijl ik daar al een aantal keren flink te hard heb gereden (overigens weet ik nu waar ze zitten en houd ik me daar zeker aan de snelheid, just in case) maar nog nooit beboet.

Iig is dat mailtje dat je ontvangen hebt een standaard mail die al wat jaartjes in de rondte gaat.

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:28

daniel79 schreef:
In Duitsland wordt een systeem gebruikt dat niet te detecteren valt, de Optospeed, tijdje terug werd daarmee getest in Eindhoven, maar weet niet of dat apparaat al wettelijk goedgekeurd is.

Goeie zaak lijkt me dat Haha!.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:08

Bogus mailtje. Dacht er toevallig gister nog aan zelf. Ieder jaar verschijnt hij weer. Dit is iets wat dus NEP is. Gewoon lekker hard doorkachelen.

zie ook: http://www.tuftufclub.com/hoewat/informatie/grap.html

Bekijk de site in zijn geheel maar eens even voor de grap, (voor de mensen die hem niet kennen)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:59

Op de A4 richting Delft, daar zit toch ook zo'n trajectcontrole voor 80 km per uur? Dat is dat stuk weg door rotterdam heen.
Nou, mijn vriend rijdt daar altijd braaf 80 km. Het schijnt dat ze daar toch wel echt veel bekeuringen uitschrijven.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:03

Marije_jiplover schreef:
Op de A4 richting Delft, daar zit toch ook zo'n trajectcontrole voor 80 km per uur? Dat is dat stuk weg door rotterdam heen.
Nou, mijn vriend rijdt daar altijd braaf 80 km. Het schijnt dat ze daar toch wel echt veel bekeuringen uitschrijven.


Das de A13 bij overschie en jaaaa dat werd van de week op het journaal een Goudmijntje genoemd..........be warned

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:04

Ja, die bedoelde ik. Kom er wel, maar haal al die nummers van die snelwegen altijd door elkaar.
En ik hoorde trouwens ook, dat ze in de Maastunnel in Rotterdam ook trajectmeting doen. En daar mag je maar 50.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:31

eh, is volgens mij onzin. OM welke nieuwe wetgeving gaat het? VOor zover ik weet is er gewoon de wet Mulder, en die is niet aangepast. Dan zou dat wel in de krant staan.

Die link met de tuftufclub is inderdaad wel grappig Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:04

zie mijn bericht boven....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:08

gijsenkim"]
[quote="Marije_jiplover schreef:
Op de A4 richting Delft, daar zit toch ook zo'n trajectcontrole voor 80 km per uur? Dat is dat stuk weg door rotterdam heen.
Nou, mijn vriend rijdt daar altijd braaf 80 km. Het schijnt dat ze daar toch wel echt veel bekeuringen uitschrijven.


Das de A13 bij overschie en jaaaa dat werd van de week op het journaal een Goudmijntje genoemd..........be warned
[/quote]

Er heeft in het volgens mij een artikel in het AD gestaan dat dit geen rechtsgeldige controle was, weet niet meer wanneer ergens in 2002. Daardoor konden mensen die in het verleden een boete voor te hard rijden hadden gehad deze terug vorderen

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:21

Gewoon lekker hard doorkachelen. [qouote]

Verward Heb jij je rijbewijs nou met zegeltjes van de supermarkt bij elkaar gespaard?
Wil je blind/doof blijven voor waarschuwingen voor de gevolgen van dergelijk rijgedrag?
Ga je dan ook jezelf te pletter kachelen voordat je dat een ander doet?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:26

Ik rij lekker door altijd ja. Ik ben van mening dat harder rijden dan toegestaan(tot 150 km/u), op de snelweg, niet voor meer ongelukken zorgt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:36

Prima schreef:
Ik rij lekker door altijd ja. Ik ben van mening dat harder rijden dan toegestaan(tot 150 km/u), op de snelweg, niet voor meer ongelukken zorgt.



Een Koe mening Koe kun je maar zo hebben, maar heb je die mening ook aan statistieken getoetst? Frusty

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, corinec, Gea99, Mallow, Mo_86, mvdende, Shiloh, Wenta, xLauLaUx, xxxmh, YandexBot en 140 bezoekers