Wie zijn er nog meer werkeloos?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Wie zijn er nog meer werkeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:04

En wat doe je dan?

Ik ben sinds oktober werkeloos. Ben al tientallen afwijzingen (en een hoop "nooit meer iets van gehoord"-gevallen) verder en heb nog steeds geen uitzicht op een baan. Mijn uitkering is stopgezet na een half jaar, en nu moet ik naar de sociale dienst, met een paard op mijn naam. Dat zijn dus geen centjes voor mij.

Ik ben een eigen bedrijfje gestart, het wil nog niet helemaal van de grond komen maar het begin is er.

Zijn er nog meer mensen die in deze rotsituatie zitten hier op Bokt? En wat doen jullie om toch geld te verdienen?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:07

bubbels schreef:
met een paard op mijn naam. Dat zijn dus geen centjes voor mij.
?

kun je dat paard niet symbolisch overdragen voor een euro aan je pa en ma? hoe komen ze trouwens te weten dta je een paard hebt?

De hond is de betere mens

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:09

Omdat je elke uitgave aan ze moet verantwoorden. Dus als er ineens PLOEP 250 euro weg is krijg je helemaal geen geld meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:11

Ik ben ook werkeloos. Heb wel een klein beetje freelance werk maar het houdt niet over...
Na mijn afstuderen ben ik wel ook aan het solliciteren maar ik heb nu al zo'n 40 brieven geschreven (mail niet meegerekend) maar kom maar niet aan de bak.
Op het moment leven we van het inkomen van ijn vriend en dat gaat ook wel maar ik wil toch liever zelf oko wat meer inkomen. Ik kan nu net nog mijn paard betalen maar over 2 maanden is mijn spaarrekening wel bijna leeg ben ik bang.
Voor een uitkering kom ik niet aan aanmerking omdat ik samenwoon.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:13

Een paard op je naam hoeft geen enkel probleem te zijn met een Abw-uitkering zolang je totale vermogen maar niet boven ongeveer 5000 euro uitkomt (exacte bedragen weet ik niet meer uit mijn hoofd)
Een groter probleem is het dat je een eigen bedrijf hebt, zeker als je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Dan zou je eventueel wel een beroep kunnen doen op het besluit bijstandsverlening zelfstandigen maar dan moet je wel de vooruitzichten hebben dat je bedrijf binnen een redelijke termijn levensvatbaar is en dit wordt getoetst door een onafhankelijke organisatie, meestal het Instituut Midden- en Kleinbedrijf.
Maar waarom loop je niet even bij het CWI binnen en leg je de situatie voor. Zij kunnen je altijd advies geven wat je het beste kunt doen en misschien je zelfs aan een baan helpen. Knipoog
En in Nieuwegein werken er aardige mensen bij het CWI, ik heb er zelf gewerkt Haha!
Laatst bijgewerkt door irene op 15-05-03 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:13

Ik heb ook een aantal maanden zonder werk gezeten. Hier zit ik natuurlijk in een rotstad waar echt amper werk te vinden is.

Ik had ook geen uitkering, maar dat was mijn eigen keus. Ik ben er niet bepaald voor wanneer gezonde mensen die makkelijk kunnen werken een uitkering krijgen. Dat heeft verder ook nog bepaalde redenen maar die zeg ik maar niet want dan ben ik gelijk weer rascist Schijnheilig

Ik had wel een "baantje" voor 6 uurtjes per week, verdiende ik best goed mee. Dat "baantje" heb ik nu nog, bij mijn parttime baan op de manege die ik in mijn schoot geworpen kreeg. Na de zomervakantie weer naar school Gaaaap dan is het weer gedaan met de pret.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:15

maar als je niet bij je ouders woont, je moet de hypotheek of huur toch maar weer betalen elke maand, en zelf voor eten zorgen, dan MOET je wel om een uitkering, dan heb je geen keus.

De hond is de betere mens

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:18

Ik ben werkeloos, maar ben ontzettend hard op zoek alleen is die weerkeloosheid zo groot hier Boos!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:23

Ik heb vier weken in de ziektewet gezeten (gillend gek geworden op het werk ), en drie weken "niet gewerkt", omdat er geen werk meer zou zijn. Het is een lang verhaal, maar het contract wordt iig ontbonden per 1 juni of 1 juli (mag de advocaat met mijn werkgever uitvechten). Al met al zit ik nu zeven weken thuis. Solliciteren uit de krant wordt niet echt wat, voor mij staat er niks in. Nu richt ik me weer op de uitzendbureaus. Maar vanmorgen las ik in de krant dat er 12.500 ambtenaren op straat staan binnenkort, dus die gaan ook allemaal weer solliciteren... dus het wordt alleen maar drukker op de arbeidsmarkt. In financiele problemen zal ik in principe niet raken (man verdient ook nog), maar ik vind het wel heel vervelend. Als je werkt, wil je meer vrije tijd, maar als je 24/7 thuis komt te zitten, is er ook niks aan. En ik doe helemaal niet zoveel als ik dacht te gaan doen. Ik vind er gewoon niks aan. Het huis is netjes, kasten uitgeruimd (5 zakken kleding weggedaan Bloos ) en meer van die rotklussen die normaal altijd blijven liggen, omdat ze zoveel tijd kosten. Ik heb er genoeg van, ik wil weer aan het werk! Frusty

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:23

Waarom stap je niet naar een uitzendbureau bubbels??

Als ik in september zonder werk kom te zitten dan ga ik dat waarschijnlijk doen.. Want ik heb dan ook een paard te verzorgen..

Maar ik vecht uiteraard eerst mijn ontslag aan Schijnheilig En als dat niet naar mijn zin gaat kan ik altijd nog procederen Haha! Want ik heb nu een contract voor onbepaalde tijd, da's niet niks natuurlijk Haha!


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:24

[edit] Drie keer geplaatst Verward , kon het niet meer verwijderen
Laatst bijgewerkt door Elles op 15-05-03 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:24

[edit] Drie keer geplaatst Verward , kon het niet meer verwijderen
Laatst bijgewerkt door Elles op 15-05-03 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:24

Ik woon wel thuis, maar het is niet eerlijk tegenover mijn paard om geld te weigeren om hem te onderhouden. Anders had hij nu zijn speciale beslag niet, en kon de tandarts niet komen. Ik weet van mezelf dat ik bereid ben tot werken en netjes altijd mijn belasting heb betaals waarvan ik nu mijn uitkering krijg. Kortweg; ik heb er recht op!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:26

bubbels schreef:
netjes altijd mijn belasting heb betaals waarvan ik nu mijn uitkering krijg. Kortweg; ik heb er recht op!

ik geef je groot gelijk. dat kan niet eens iedereen zeggen!

De hond is de betere mens

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:26

Ik zit ook nog steeds zonder werk, vanaf december.
Ik heb alleen toendertijd de stomme fout gemaakt zelf ontslag te nemen. Mijn contract zou in januari aflopen, er werden namelijk 2 kantoren gesloten, op 1 van die kantoren zat ik. Die kantoren gingen al in september dicht, dus moesten we met zijn allen op het hoofdkantoor gaan zitten, waar dus te weinig plek en werk was voor iedereen. Ik werd dus 'vriendelijk' verzocht op te rotten, en dat werd me iedere dag even duidelijk gemaakt. Op een gegeven moment heb ik maar gezegd dat ik weg zou gaan, als ze me tot december uit zouden betalen Frusty
Ik had me gewoon ziek moeten melden of zoiets, maar niet gedaan want degene van wie het bedrijf was, was een goede kennis, dus voelde ik me daar schuldig over....

Doordat ik zelf ontslag heb genomen, heb ik dus geen uitkering.
Daarbij zit ik ook nog eens thuis met een psychische aandoening, waardoor mijn hele leven overhoop gegooit wordt. Nog een probleem dus, want zonder werk kun je ook niet in de ziektewet.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:27

Ik heb al zoveel uitzendburo's gehad. Sta er bij een paar ingeschreven, maar er zijn er ook een paar die de tijd niet willen nemen voor me omdat ik geen diplomas heb. Er zijn ook veel HBOers die werk willen en die schrijven ze eerst in, als ze dan een keer de tijd hebben mag ik misschien langskomen. Snif.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:28

Ik ben werkeloos en er is gewoon zoooo weinig te vinden hier in de buurt, vooral als je overdag op school zit. Dan blijven alleen de supermarkten eigenlijk over en dat is nou net waar ik geen zin meer in heb en waarom dat ik een jaar geleden ben gestopt bij de supermarkt waar ik al 3 1/2 jaar had gewerkt...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:29

Zelfs bij de Super willen ze me niet hebben, dan is het best ernstig met je gesteld vind ik. Snif.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:29

bubbels schreef:
Ik heb al zoveel uitzendburo's gehad. Sta er bij een paar ingeschreven, maar er zijn er ook een paar die de tijd niet willen nemen voor me omdat ik geen diplomas heb. Er zijn ook veel HBOers die werk willen en die schrijven ze eerst in, als ze dan een keer de tijd hebben mag ik misschien langskomen. Snif.

Ik sta ook bij verschillende uitzendburo's ingeschreven. En ik ben een HBO-er maar ook daar hebben ze niks voor mij. Ik stap er wel regelmatig even binnen om te vragen hoe het er voor staat.
Bij het CWI ben ik ook geweest maar die mevrouw die me hielp was heel ardig maar kon niks voor me doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:30

Meer dan genoeg werk op het moment in de tuinbouw.
Dit tot ongeveer oktober.
Je zult daar vast wel niet naar opzoek zijn, maar je verdient op die manier wel je eigen geld Lachen
En je blijft een beetje in het werk ritme

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:31

Het ergste vind ik nog de mensen die vinden dat ik lui ben, zeker als er een leuke vacature in de krant staat waar ik dan niet op reageer. Ik weet wat te hoog gegrepen is voor me, en je kunt wel zeggen "wie niet waagt,wie niet wint",maar elke afwijzing is een knauw voor mijn zelfvertrouwen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:31

Tuinbouw doen ze niet aan in mijn buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:33

Waarom zie ik dan altijd in heel Nl kassen staan?
Ik zit ook niet in het westland, maar werk genoeg op dat gebied

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:34

Probeer het eens in de belsector..

Als je enigsinds een telefoonstem hebt dan kan je bij een callcentre gaan werken.. Verdiend goed en is opzich spannend werk Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:35

Ja, maar een uur op weg zijn naar je werk gaat me dan weer net iets te ver. Ik zit echt midden in de industrie, dan moet ik naar Breukelen en dat is een heel eind als je geen auto hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, ComscoreBot, Flux, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, ikkuhh90, LaraCroft, N_B_N, Paloma_Janet, Sanniejtjuh, Sorriso, topsylover, XxMariellexX en 164 bezoekers