Om informatie gevraagd bij vorige (Duitse) eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 21:58

Op Bolivia's papier staan de fokker en twee andere ex-eigenaren. Die heb ik nu eindelijk na een jaar Verward deze brief gestuurd. Ik zal eerlijk zijn, mijn Duits is 100 x slechter dan wat hieronder staat want mijn schoonzusje heeft het vertaald (en dat (ikke) heeft dan gestudeerd Frusty

Mein name ist Manon Roos und im Juni 2000 habe ich ein Westfaler Pferd gekauft das jemals auch von ihnen gewesen ist.

Es geht ihr gut. Sie ist sehr brav und ruhig. Sie hat einige Schwierigkeiten mit ihrem rechtem Hinterbein und mit Durchlässigkeit. Es gibt nur 2 Jahre daß ich reite und das ist nicht immer einfach für mich. Ein erfahren Reiter dagegen hat keine Schwierigkeiten sie zu reiten.

Mit diesem Schreiben möchte ich gerne versuchen mehr Erkundigungen über das Vorleben meines Pferdes zu bekommen. Vielleicht könntest Sie mir damit hilfen. Deshalb schicke ich Ihnen ihr Abstammungsnachweis und Foto so daß Sie ihr erkennen könnte.

Ich möchte Ihnen fragen wie lange diese Stutte von Ihnen gewesen ist und was Sie mit ihr getan haben (was Reiten betrifft). Ich möchte auch gern wissen wie sie als Fohlen gelebt hat. Hat sie allein gelebt oder mit ihrer Mutter oder mit anderen Fohlen in einer Herde? Wissen Sie vielleicht ob sie innen oder außen gelebt hat?

Weißen Sie etwas über Probleme in ihrer Vorleben (medizinisch oder was ihr Betragen betrifft). Spezifisch bin ich daran interessiert ob Sie Probleme gehabt haben om Springen. Sie kann gut springen aber wenn sie ein Hindernis überspringen hat, rennt sie sofort danach sehr schnell weg als ob sie in der Vergangenheit Problemen gehabt hat.
Sie hat innen nimmer angst, aber wann wir außen reiten dann hat sie schnell angst.

Es wird mir freuen wenn Sie mir einige Antwörte oder andere Informationen ergeben könnt. Vielleicht habt Sie auch einige Fotos von ihr.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:03

Leuk Manon, er zitten wel wat taalfouten in, maar dat zal je best vergeven worden.

Ik heb het voor Fitz ook geprobeerd, maar die mensen woonden daar al niet meer.
Heb jij dat wel gecheckt??

Ik heb de fokker toen wel gesproken, die zou nog wat foto's sturen maar helaas.....
hij heeft zich niet aan zijn woord gehouden

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 22:17

Nee ik heb het niet gecheckt, maar ik neem aan dat de fokker er nog wel zit. De andere twee (die ene heeft haar gekocht toen ze 4 jaar en 2 maanden was en die andere 2 jaar later toen ze net 6 was) hoop ik maar gewoon dat ze er nog wonen.

ff off topic, maar mijn Duits is gewoon rampzalig slecht. Ik heb het op het VWO ook eigenlijk maar 2 jaar gehad, maar het is toch te belachelijk voor woorden Frusty

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:38

haha mijn duits is nog veeeeeeeeeeel slechter ik heb namelijk geen idee wat er staat!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:46

Ik waag een poging Party!!
Mein name ist Manon Roos und im Juni 2000 habe ich ein Westfaler Pferd gekauft das jemals auch von ihnen gewesen ist.
<HR>mijn naam is manon roos en in juni 2000 heb ik een westfaler paard gekocht dat waarschijnlijk (jemals??) van u is geweest.
<HR>
Es geht ihr gut. Sie ist sehr brav und ruhig. Sie hat einige Schwierigkeiten mit ihrem rechtem Hinterbein und mit Durchlässigkeit. Es gibt nur 2 Jahre daß ich reite und das ist nicht immer einfach für mich. Ein erfahren Reiter dagegen hat keine Schwierigkeiten sie zu reiten.
<HR>Het gaat heel goed met haar. ze is braaf en rustig.
Ze had enig (schwierigkeiten??) (vrij vertaald, gokje) evenwichtsprobleem met haar rechter been en met (kom ik niet uit. HET IS NU 2 JAAR DAT IK RIJD EN DAT (oeps) het niet meer ??
een ervaren ruiter daarentegen had geen ..probleem met haar bereden.
<HR>

Mit diesem Schreiben möchte ich gerne versuchen mehr Erkundigungen über das Vorleben meines Pferdes zu bekommen. Vielleicht könntest Sie mir damit hilfen. Deshalb schicke ich Ihnen ihr Abstammungsnachweis und Foto so daß Sie ihr erkennen könnte.
<HR>Met deze brief mocht ik u graag verzoeken mij papieren/info over mijn paard voor ik haar had te sturen. misschien kunt u mij daarmee helpen.
Hierbij zend ik een afstammingbewijs en een foto zodat u haar kan herkennen.
<HR>
hihi mijn duits is ook erg slecht maar is wel geinig te doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:03

Spannend hoor, ik ben heel benieuwd of je een reactie terug krijgt!!