Hond dood na tik van paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Hond dood na tik van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 21:35

Vanmiddag ging ik de paarden buiten zetten die vervolgens lekker door de wei gingen racen. De honden hebben inmiddels ook door dat dat toch wel heel erg leuk is en wilden er achteraan. Ik heb ze teruggeroepen en op het moment dat ze terugkwamen kwam er een paard aan.

Dat paard kon onze kleine Tank niet meer ontwijken en tikte haar aan. Ze viel om en stond niet meer op.

Ik ben er als een speer naar toe gerend, maar ze was al helemaal blauw en had de tong uit haar bek. Ben begonnen met mond op bek beademing en hartmassage omdat ik dacht dat er nog wat pols te voelen was en ben zo snel als ik kon met hond naar de auto toegerend. In de auto de dierenarts gebeld en al rijdend doorgegaan met beademen. ze werd steeds grauwer op de slijmvliezen en de pols was al niet meer te voelen.

Bij de dierenarts aangekomen hebben we haar direct aan de beademing gelegd en hebben geluisterd of we nog een hartslag konden horen. maar het was al te laat. Toch nog maar door gegaan omdat de dierenarts er al bijna was, maar we hadden gelijk, ze was al DOOD! God ik ben er echt volledig kapot van. Dit is echt zo'n k*t winter. Al zoveel beesten dood en nu ook nog dit. Tank was pas 12 weken oud en een geweldig beestje. Zit nu weer te janken, kan er echt niet meer tegen. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Stralend de dag door.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:42

Vreselijk als ze zo onder je ogen wegglijden. Gelukkig heeft Tank er waarschijnlijk niets van meegekregen. Veel sterkte er mee!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:45

Heel veel sterkte... Dit is echt.....geen woorden voor.
Die van mij rent ook steeds tussen de paarden in, en van de week ging dat ook bijna fout. Maar ik ga er toch beter op letten.. want je ziet maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje.
Sterkte!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:46

Wat vreselijk. Echt heeeeel veel sterkte. En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun hond beademen.
Heel veel sterkte !!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:47

Wat vreselijk voor je zeg.. Honden zien vaak dat gevaar niet van de paarden. Toch heb je gedaan wat je kon, maar helaas heeft het niet mogen baten. Verder weet ik niet wat ik moet zeggen, ik heb ook een hondje van 12 weken oud, daar ben ik ook helemaal gek van. Helaas is bij haar door een ongeluk haar linkeroog volledig blind geraakt. Heel veel sterkte toegewenst. Wat voor hondje was Tank?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:01

Wat verschrikkelijk voor je zeg,ik wens je heel veel sterkte!

Paardentaxi Zeeland

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 22:03

Tank was een mechelse herder.

Afbeelding

Stralend de dag door.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:14

Wat een vreselijk ongeluk... Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:17

agossie, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte!
liefs

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:17

Ai, mijn ergste nachtmerrie!

Héél veel sterkte met dit verlies meid....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:38

Dit is ook mijn ergste nachtmerrie want polleke jaagt ze ook graag na op het moment dat ik de paarden loslaat. Ze heeft ook ooit een trap gehad, en dat deed zeer. we moesten naar de dierenarts en zo, ik in paniek. ze is er heel goed van af gekomen maar denk je dat ze er iets van geleerd heeft? Frusty
Ik heb er wel eens de zweep over gelegd toen ze niet luisterde toen ik haar terugriep, en dan gaan omstanders klagen dat het dierenmishandeling is. sja, wat moet ik dan doen? het is het enige dat werkt. en dat overleeft ze tenminste.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:39

Ah, Tankie Huilen 'T was een leuk hondje............... Je weet het he: veel sterkte en we gaan zoeken voor een waardige opvolger van je kleine dreumes Knipoog

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 22:42

thanks voor de steun. ben net zo'n jankmachine. (echt niets voor mij, normaal ben ik de "stoere" meid)

Stralend de dag door.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:43

aaah wat erg, zo'n ongelukje zit in een klein hoekje. Ik probeer die
van mij ook altijd weg te houden bij de paarden. Maar
de labrador vindt ze altijd erg leuk en probeerd ze dan ook uit te
dagen zodra ik dat zie sleur ik hem er vandaan.

Veel sterkte met het verlies van Tank Huilen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:44

Jeetje wat erg Verdrietig Lijkt me echt verschrikkelijk om je hondje zo kwijt te raken.. heel veel sterkte!

Vandaag even geen achterhaalde quotes


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:51

ivar schreef:
thanks voor de steun. ben net zo'n jankmachine. (echt niets voor mij, normaal ben ik de "stoere" meid)


Nou mag best hoor....... lekker janken kan ook eens een keer geen kwaad Ach gut enneh.............. ik doe gewoon net alsof ik dat niet weet en dat je nog steeds de "stoere" meid bent Knipoog

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:07

bah wat een naar verhaal zeg... arme Tank.. Verdrietig heel veel sterkte ermee!!

*\o/* *\o/*

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:22

Getver wat naar zeg, ik ben er ook vaak bang voor, ik neem ook vaak 1 van mijn honden mee naar stal, ben ook altijd bang dat hij een tik krijgt. Hij rent er niet achteraan, maar kijkt absoluut niet uit.

Pas gooide ik Jordy in de paddock, en de Jack russel pup van een stalgenootje ging er ook achter aan en in zijn staart hangen, heb doodsangsten uitgestaan... Gelukkig bleef Jordy stil staan en mepte niet, zodat ik met een kamikazeduik het hondje kon vangen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:24

ooh wat erg Verdrietig
het gevaar schuilt in een kleinste hoek he.
veel sterkte

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:34

Wat vreselijk om te horen, heel veel sterkte.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:36

Vreselijk zeg! sterkte....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:45

Ow... vreselijk dit Verdrietig heel veel sterkte...

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:46

Ach gossie... heel veel sterkte ermee....:'(

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 01:17

Oh wat erg!! Ik zou helemaal gek worden van paniek als ik mijn hondje zo grauw zou zien liggen. Wat goed van je dat je nog beademd hebt! Doe je dat dan via zijn neusje? Heel erg dat hij er niet meer uitgekomen is. Maar goed, beter zo'n snelle dood als een lange lijdensweg. Al spelende gestorven, mooier kan eigenlijk niet (voor hem dan). Voor jou heel erg moeilijk. Heel veel sterkte en huil maar flink uit hoor!

Belker

Berichten: 15296
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:07

Afschuwelijk. Sterkte de komende tijd.

Fiesta, freiberger, what else?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, corinec, goesju, HighFly_, Moon_light94, MoSt81, nicole_floor, TessaxQuincy en 183 bezoekers