altijd zonder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

altijd zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 20:43

hallo, vraagje: issut erg om altijd zonder zadel te rijden?
ik snap wel dat je niet moet gaan zitten hobbelen enzow, maar op mijn verzorgshetlander zit ik heel stevig zonder zadel en haar oude zadel past niet meer, en ik d8, ik rij anders ook vaak zonder zadel en dat gaat supergoed, kannik dat niet altijd doen? kan dat kwaad? ze heeft er tot nu toe totaal geen last van (we zijn al een tijde uit de rnning wegens zwangerschap, maar daarvoor bedoel ik) ze leek het juist fijner te vinden zonder, maarjah, weten jullie misschien of ik voortaan altijd zonder kan rijden? alvast bednakt! doeidoei



Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:59

Wij reden altijd op ze zonder zadel op Peer en Ginger ... maar hun zadel was zoizo al slecht... Ik weet niet op het kwaad kan... maar zolang je niet hobbelt gebeurd er (denk ik) niet veel...

it must be love

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:15

een zadel is niet voor niets uitgevonden. Het verdeelt het gewicht van de ruiter beter over de rug. Sommige mensen zweren erbij (hempfling), en ze zullen er ook echt niet dood aan gaan, maar met zadel schijnt gewoon beter te zijn

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:44

met zadel heb je gewoon een betere druk verdeling. zonder zadel geven je zitbeenknobbels juist druk en dat is dan dus niet verdeeld. je kan best zo af en toe zonder zadel rijdne maar alleen maar zonder zadel daar kunnen drukpunten van ontstaan.... hoeft niet maar het kan wel.

Geniet van de dag

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 08:50

ok, dank je wel allemaal! ik snap wat jullie bedoelen, maar weten jullie misschien een andere oplossing dan met zadel rijden? kan bijvoorbeeld een dikke deken met een reksingel niet helpen? nellie heeft een hele mooie rug, dus je kan er superfijn op zitten, najah, ik hoor ut wel, doeggijezzzz, kusjahzz

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:54

Ik heb ook heel lang op een shetlander zonder zadel gereden en het kan volgens mij, als je echt goed zit, niet veel kwaat. Toch denk ik dat het met zadel wel beter is. Zoals gerritje en stef al zeggen dan wordt de druk beter verdeelt. Maar omdat het zadeltje kapot is en jullie liever zonder zadel rijden is het misscien een idee om een elastisch singeltje kopen en dan dat jullie alleen met een wat dikker dekje op haar rijden. Elastische singels zijn niet zo duur, 10euro ofzo.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:55

haha, je gaf net zelf het antwoordt al. Maar ja, volgens mij kan dat dus wel.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:57

Dekjes gaan vaak schuiven op dat soort ruggen. Een niet passend zadel is helemaal funest.

Ga eens op je handen zitten.. als je duidelijk 2 zitbeenknobbels voelt zou ik het niet al te vaak doen, maar als je een laagje vet hebt zitten kan je rustig lekker rijden Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:01

Misschien is een barebackpad een oplossing?? Ik weet alleen niet of die ook de druk goed verdeeld wordt, heb er namelijk geen ervaring mee, maar daar kan misschien iemand anders wel op antwoorden :p

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:03

ik rij ook altijd zonder zadel op mijn verzorgshet. Hij heeft alleen een pannekoek zadel. en dat is alleen gemaakt op kliene kindjes dus ik kan er niet op rijden. dus rij ik gewoon zonder zadel he

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:50

Ik heb jaaaaaaaren een verzorg welshje gehad en die had niet eens een zadel! dus ik reed altijd zonder zadel op hem. en dat kan echt geen kwaad.als je maar een goede zit hebt en dus niet gaat hobbelen en stuiteren

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers