meeting met Jasper (en afscheid genomen)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

meeting met Jasper (en afscheid genomen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 10:23

Gisteravond ben ik naar aanleiding van [VvdD] Jasper redt het niet meer bij Jasper en zijn eigenares Marjolein langsgeweest. Zoals ik in dat topic al vertelde, hebben Jasper en onze Ameretto dezelfde moeder (Jasper heet op papier Nucamaro, zijn vader is Nucari). Ik had hem nog nooit 'live' gezien, alle andere broertjes en zusje al wel. Toen Marjolein vorige week op Bokt liet weten dat Jasper niet lang meer te leven had, heb ik haar direct een pb gestuurd met de vraag of ik misschien nog even mocht langskomen voor hij zou gaan. Gelukkig reageerde zij daar enthousiast op en we maakten een afspraak voor dinsdag, gisteren dus.

We werden hartelijk ontvangen door Marjolein en haar man, en door de paardjes die nieuwsgierig kwamen kijken naar het bezoek. Jasper schrok zich in eerste instantie rot van mijn krukken, maar toen ik ze had weggezet en op het hek ging leunen, kwam dat allemaal goed. Jasmijn was iets brutaler, die was niet bij ons weg te slaan ('aandacht!').

Natuurlijk ben ik meteen gaan kijken of ik gelijkenissen zag tussen Jasper, Ret en de andere broertjes en zusjes. Het bekende kuiltje achter de schoft kon ik bij Jasper niet ontdekken. Ook de hoge schoft heeft hij niet. Wel hebben hij en Ret exact dezelfde kaarsrechte, dunne staart. En dat terwijl Jasper verder een flinke bos golvende manen heeft. Hij is naar mijn idee 'de pony' van de familie, ook vrij rond gebouwd en wat dat betreft totaal het tegenovergestelde van Ret. Ik heb ooit foto's gezien van hun moeder Dieuwke, en voor zover ik kan beoordelen is Jasper degene die nog het meest op haar lijkt.

Marjolein vertelde me wel een aantal dingen over Jasper waar ik Ret in herkende: Jasper kijkt nogal de kat uit de boom bij vreemden en is meer gericht op andere dieren dan op mensen (hoewel hij aanhankelijker is geworden sinds hij die blessure heeft), en net als Ret is hij gek op water. Ook is hij erg looplustig, altijd de oortjes naar voren onder het zadel. Mede daardoor is het niet eerlijk om hem met zijn chronische peesblessure in leven te houden: hij heeft duidelijk pijn als je hem ziet lopen, hij wil wel rennen maar moet het daarna bezuren, en beter zal het nooit worden.

Ik ben heel blij dat ik Jasper nog even heb mogen zien. Hij en Ret hebben tenslotte als jonkies nog anderhalf jaar lang samen bij hun fokker gestaan: Ret (van '92) werd verkocht toen hij 2.5 was en Jasper (van '93) op z'n 3e (aan Marjolein).

Marjolein, ik vond het erg gezellig gisteravond, ondanks de verdrietige wetenschap dat Jasper niet lang meer zal leven. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies, maar de goede herinneringen zullen ongetwijfeld blijven! De foto's komen in ieder geval zo snel mogelijk naar jullie toe.

En Jasper, nog even en je hebt geen pijn meer. Geniet straks maar van het eeuwig groene gras bij de Rainbow Bridge!

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:39

Lijkt me echt dubbel dat je hem nog even hebt kunnen bekijekn in de wetenschap dat ie er straks niet meer is. Jasper, sterkte!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:57

Idd dubbel denk ik... wel fijn dat je hem nu nog hebt kunnen zien.

Klinkt verder wel als een leuke meeting.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:08

Wat leuk dat je toch Jasper heb kunnen zien! Het moet vreselijk naar zijn om te weten dat hij toch zal moeten gaan. Maar zoals al gezegt was, hij zal heerlijk kunnen rennen zonder pijn over de regenboog brug!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:48

Ik geloof je als je zegt dat het allemaal zoooo dubbel is. Maar het is voor Marjolein ook wel weer leuk dat jij veel dingen herkent. Zodat ze er altijd met iemand over kan praten die wist hoe haar paardje was.

Marjolein heel veel sterkte in deze tijd.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, maliejane en 50 bezoekers