Stel...je hebt een tijdmachine...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Stel...je hebt een tijdmachine...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 19:20

Afbeelding

Stel je krijgt de kans om gebruik te maken van een tijdmachine...
Wat zou jij doen?
Terugreizen in de tijd? Of een reis naar de toekomst maken?

Op zoek naar dierbaren, historische gebeurtenissen, of iets anders?

Welk jaartal en welke datum zou jij kiezen?
En vooral natuurlijk, waarom? Lachen


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:27

Wow, dat heb ik nog liever dan een dag vrouw zijn. Knipoog Ik zou 3000 jaar in de toekomst willen kijken en ik zou lekker in de middeleeuwen en barokke tijd wat doorbrengen.......lijkt me helemaal geweldig.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:27

Naar vorig jaar ik zou alle tijd samen met Elise nog een keer willen beleven was echt geweldig Lachen en ik zou een andere opleiding hebben gekomen (alhoewel was wel geweldig gezellig Lachen )


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:31

Hmm, ik denk naar 2008 en dan weer terug. Daarna flink investeren in de bedrijven/technologieen die het helemaal gaan maken Haha! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door BartVB op 14-05-03 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:35

Het lijkt mij erg gaaf om eens een keer terug te gaan naar de tijd van de Romeinen & Grieken.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:38

Groep 8 van de basisschool nog een keertje overdoen, was echt een super gezellig jaar.
En je hebt dan nog zo weinig aan je hoofd

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:38

Ik zou terug in de tijd gaan
Daar zou ik mijn vader willen ontmoeten
Hij is gestorven toen ik 9 was.
Ik zou hem echt willen leren kennen, kijken of ik op hem lijk qua karakter en ideeen.
En als het zou kunnen nam ik hem mee naar nu.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:57

de prehistorie meemaken lijkt me eigenlijk leuker dan de toekomst. verder babbeltje maken met ghandi, boeddha, jezus en nog veel meer.

mijn eigen geboorte meemaken lijkt me ook gaaf.

Amor Vincit Omnia

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:11

Doe mij maar het jaar 2000-2001

en als we toch bezig zijn 26.4.03

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 20:11

Ik zou zelf echt niet weten wat ik zou moeten kiezen...

Mijn zusje of opa nog een keer ontmoeten?
De bevrijding in Nederland in 1945 meemaken?
Zelf de paperclip, wasknijper en de punaise uitvinden?
Bekijken hoe de hunebedden vroeger geplaatst werden?
Een gesprek met Nostradamus?
Samen met Columbus op wereldreis?

Ik hoop dat ik nooit voor de keuze kom te staan, want ik zou geen keuze durven maken denk ik, bang dat ik later toch graag iets anders had willen doen.
Laatst bijgewerkt door Cody op 14-05-03 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:12

Ik wil wel eens een kijkje nemen in het oude Egypte (en dan de 18e dynastie ongeveer, ff babbelen met Toetanchamon Haha! )en het wilde westen in de 19e eeuw . En de tijd van de Romeinen lijkt me ook wel wat, bij de indianen langs (valt wel te combineren met het wilde westen), de middeleeuwen, prehistorie, de tijd van de oermensen (als in de stam van de holenbeer) met columbus mee varen op ontdekkingsreis...
Bij nader inzien wil ik in elke periode wel even een kijkje nemen en als we dan toch bezig zijn reis ik ook nog wel even door naar de toekomst Cool, mits deze niet te schokkend is Bloos .

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:14

Maar mn eigen geboorte...... Nee dank je ga ik me helemaal schuldig voelen tegeover mn moeder

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:14

Naar mijn oma, die is veel te vroeg overleden en ik zou haar dan zeggen dat ze naar het ziekenhuis moet gaan!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:29

ik heb altijd al willen weten hoe die enorme pyramides werden gebouwd... dus ik zou naar die tijd terug gaan...

En naar de oertijd... lijkt me leuk om eens de allereerste voorouder van het paard te zien.... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:39

Er zijn veel dingen die ik wil doen. Ik leef een beetje met het motto: niet omkijken. Maar ik zou heel erg graag terug gaan naar de tijd waarin mijn overgrootopa nog leefde, hoe hij in de oorlog joden ondergedoken had, en hoe hij uiteindelijk stierf. Waaróm dingen zijn zoals ze zijn. Helaas is het grootste gedeelte van de familie namelijk vroegtijdig gestorven en er is ook nauwelijks contact. Ik zou het echt heel erg graag willen weten, het betekent onnoemelijk veel voor mij, want of de verhalen waar zijn weet ik niet eens, dat zou ik mee moeten maken.

In de toekomst reizen wil ik eigenlijk niet, kan nooit goed zijn, maar omkijken is ook niet goed. Er zijn wel meer dingen die ik wil weten uit vroeger perioden, maar het belangrijkste is dan toch mijn overgrootopa.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:51

Terug gaan naar de tijd dat ik lekker in een grotje ging wonen met makke paarden voor de deur.
overdag jagen en eetbare plantjes verzamelen en lekker over het veld rijden met de tamme paarden
voor een tijdje dan want anders ga ik de luxe missen Tong uitsteken
en ik ben ook wel heel benieuwd hoe het er over 1000 jaar uitziet

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:55

Ohw cool! Hoe lang zou ik dat ding tot mijn beschikking kunnen krijgen? Ik zou namelijk zooveeel willen bekijken! Zowel in de geschiedenis als in de toekomst. Misschien wel meer dan ik me nu zo 1,2,3 zou kunnen bedenken.

Ik zou in iedergeval terug willen naar de tijd dat me opa nog leefde, gelukkig, en nog helemaal gezond. De tijd dat ik klein was en onbezorgd, en bij mijn opa en oma in het vakantie huisje ging logeren. Verder zou ik graag de vader van mijn vader willen leren kennen, ik heb hem nl. niet gekend, hij is toen mijn vader 18 was overleden. Ik heb zoveel over die man gehoord, dat ik benieuwd ben hoe hij in levende lijve is!

Verder zou ik een kijkje willen nemen in de tijd van de tweede wereld oorlog, hoe het toen was. Ik zou ook een kijkje nemen bij Hitler. Ik zou met jesus willen praten over bepaalde dingen..

Ook zou ik in de toekomst willen kijken, een jaar of 20 verder.. gewoon om te kijken hoe het dan zou staan met mijn leventje en de wereld. Ik zou ook net als bart kijken naar bedrijven die het goed doen ofzo.Verder nog een eeuw verder, om te kijken of er veel veranderd is.

IK zou.. pff.. bestond dat maar een tijdmachine! Dromen

"What we call human nature, is actually human habit.."

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:57

Laat mij maar lekker zo doorhobbelen.....
Omkijken heeft geen zin en vooruit kijken ook niet, dat gaat toch allemaal nog komen !

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:02

BartVB schreef:
Hmm, ik denk naar 2008 en dan weer terug. Daarna flink investeren in de bedrijven/technologieen die het helemaal gaan maken Haha! Tong uitsteken

Dat was mijn idee ook...
en vooral ogen open houden, en als het kan dingen meenemen....

Dromen makkelijke manier om rijk te worden Tong uitsteken

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:03

Cody schreef:

Zelf de paperclip, wasknijper en de punaise uitvinden? -> Gaaaap, waarom een keer het zelfde uitvinden, de lol is er dan wel af lijkt me Tong uitsteken
Bekijken hoe de hunebedden vroeger geplaatst werden?-> Lijkt me best zwaar, hoe ze het ook gedaan hebben. Zie al genoeg mensen hard werken Dromen
Een gesprek met Nostradamus?->Lijkt me maar een rare knakker eigenlijk en die lopen in deze tijd (helaas) ook genoeg rond Schijnheilig
Samen met Colombus op wereldreis?->Hmm, en een beetje scheurbuik oplopen enzo? Geloof niet dat het zo'n pretje was op zo'n boot Haha!

Niks voor mij dus.......Haha!

Trouwens, in de films loopt het altijd verkeerd af met het tijdreizen. }> Ik hou het wel op deze eeuw

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:05

cicero schreef:
Maar mn eigen geboorte...... Nee dank je ga ik me helemaal schuldig voelen tegeover mn moeder
normaal gesproken ben ik het met je eens, maar in mijn geval is het een historische gebeurtenis die eigenlijk iedereen moet meemaken.

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:08

Ik geloof dat ik bedank voor de eer!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:14

SP, verklaar je nader. Historische gebeurtenis? Bij mij wel, 9 pond in 1 keer... mijn moeder zegt nu (20 jaar later Tong uitsteken) dat het wel mee viel, alle keren, want de pijn vergeet je (niet als je van die bloedjes van dochters hebt midden in de puberteit Scheve mond). Maar goed, ik zou misschien ook wel een kind willen baren, maar ja, ik weet niet hoe dat gaat natuurlijk. Als ik het dan gedaan heb dan weet ik of ik het wel echt wil...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:22

Laui! schreef:
SP, verklaar je nader. Historische gebeurtenis? Bij mij wel, 9 pond in 1 keer... mijn moeder zegt nu (20 jaar later Tong uitsteken) dat het wel mee viel, alle keren, want de pijn vergeet je (niet als je van die bloedjes van dochters hebt midden in de puberteit Scheve mond). Maar goed, ik zou misschien ook wel een kind willen baren, maar ja, ik weet niet hoe dat gaat natuurlijk. Als ik het dan gedaan heb dan weet ik of ik het wel echt wil...


Zolang grote kinderen baren maar nier erfelijk is Haha!

Ik zou ook in de toekomst willen, dan kan ik zoals bart zegt investeren in de grote bedrijven ! En dan kan je zien wat dan een rage is en dan kan je dat gaan uitvinden ofzo ! Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:26

Teruggaan in de tijd vind ik niet zo handig.. Er kan mij net iets te veel fout gaan. Ook weet ik wel wat van welke technologiën het over een aantal jaren gaan maken, helaas weet ik niet precies wanneer en welk bedrijf suksesvol zal zijn. Tot dusver heb ik de meeste technologiën een beetje te vroeg voorspeld.

Daarnaast heb ik er geen zin in om uit te vinden wanneer mijn dierbaren overlijden. Ik hou het liever zoals het is.

Als ik dan een keuze heb, dan kijk ik het liefst eens één dagje vooruit, en dat is dan een dagje voor de lotto. Dan vul ik de cijfers een keertje goed in en dan is het wel genoeg geweest. Gaat wat sneller dan de juiste technologie voorspellen en ik kan dan ook geen rampen veroorzaken.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, Emita, flooooo, katinker, Keizerinnnn, linoleum, Meliaforever, NadjaNadja, noviceh, Perros, puma, Roosch, Roulette_, Sanet, Schuur_, Thrive, Vaiqua, xPabloBokt, xSannee, Yffiejj en 208 bezoekers