Foto's gevraagd van Faram

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Foto's gevraagd van Faram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 08:23

Hallo,

Kan iemand mij voorzien van mooie foto's van Faram. Dit voor mijn vriendin die hem achter haar paard heeft zitten. THANKS alvast.

PS weet dat er topics over zijn maar die foto's doen het niet meer.

'Paint' it 'Black'


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:05

Bel de fokker eens Harm Wink uit het buurtschap Ansen in Ruinen Drente. Die heeft vast veel en ook de hele familie van de hengst, waar hij al generaties lang mee fokt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:01

Ik heb de nodige info van deze Hengst aangezien hij de vader is van mijn paard. Als je me je email adres vai pb stuurt zal ik je alles sturen wat ik heb.

Hij heeft jaren gedekt via de HBC Stal. Hij loopt op dit moment ergens in Belgie en is M springen. Hij dekt niet meer voor het KWPN.

Wat is haar ervaring met het paard?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:25

Info uit Het Complete Hengstenboek (RBI). Mail me maar voor een foto.

Faram 87.5453 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 10-06-1987
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Verrichting 1990
Stap......................8
Draf......................8
Galop....................8
Rijproef.................6.5
Springen vrij..........6.5
Springen ohz.........7
Terreinproef...........7
Karakter................8
Stalgedrag............9
Trainingsrapport...9

Totaal 77 punten (max 100)
Plaatsing: 5e van 30 (16)

Fokker: H. Wink, Assen

Aram x Terma Keur Pref v. Abgar xx Keur x Derma Keur Pref v. Rigoletto Keur x Ginerfa Ster Pref Prest v. Brigadier x Vinerfa v. Obdam x Pinerfa Ster v. Evert x Inerfa Pref v. Donno x Derfola v. onbekend

Andere goedgekeurde hengsten uit fokfam 151
*Armstrong 82.3650 Stb

Fraai gelijnde, rijtypisch gebouwde hengst met veel ras, kwaliteit en uitstraling. Het achterbeen is enigszins lang.

Moederrapport 1987
Terma is een langgelijnde, typisch gebouwde merrie met een mooie schouderpartij. Schoft en schouder vallen op vanwege de goede ontwikkeling en ligging. Ook de croupe heeft de juiste lengte en vorm. Het hoofd is grof. Hoewel de bouw van het beenwerk goed is, zou het toch nog wat kwalitatiever kunnen. De voorstand is toontredend, zodat de bewegingen wel ruim, maar wat incorrect zijn. In draf zagen wij wat weinig gebruik van de voorknie. Twee dochters behaalden in 1986 het ster-predikaat en namen ter Centrale Keuring eervolle plaatsen in. Ook werd nog een veelbelovende jaarling getoond.
Terma legde de IBOP-proef af met AA 94.
Stokmaat: 1.69 m

Verrichting Ermelo 1990
Speels, gehoorzaam met een plezierig aandoende brutaliteit. Vriendelijk en eerlijk maar heeft er moeite mee om de aandacht bij het werk te houden. Hij showt graag. Bij begin onderzoek net zadelmak. Heeft weinig mond en zou meer uit de schouder mogen komen. Geeft zijn ruiter met name in galop een zeer goed gevoel. Stap regelmatig en ruim. Draf ruim voldoende. Galop heeft veel souplesse. Bij het springen toont hij een goede techniek en een vlug voorbeen. In het terrein houdt hij zich tamelijk vast. Veel bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als springpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Rustig stalgedrag.

Afstammelingen 1992 (veulens)
De hengst toonde een collectie veulens die variatie in ontwikkeling vertoonden, van amper voldoende tot voldoende. De geprikte veulens bleken juist voldoende tot voldoende rijtypisch te zijn gebouwd. De uitgezochte veulens waren voldoende rijtypisch gebouwd. Het hoofd is eenvoudig, veelal lang en soms met een gebogen profiellijn. Bij de uitgezochte veulens was het hoofd duidelijk sprekender. De hals is soms wat arm bespierd maar wel lang, goed gevormd en wordt in beweging ook goed gedragen. De schoft is goed van lengte. De schouder bleek bij de geprikte veulens wisselend van lengte te zijn en lag er vrijwel steeds recht in. De schouderligging bij de uitgezochte veulens was beduidend beter. Rug en lendenen geven geen aanleiding tot opmerkingen. Bij de geprikte veulens was de croupe wisselend, doorgaans voldoende, maar soms ook enigszins plat en kort. Ook hier was bij de uitgezochte veulens de croupe duidelijk beter. Het voorbeen is goed gesteld en gebouwd. Het achterbeen is dikwijls sterk gehoekt met een scherpe insteek van het pijpbeen in het spronggewricht, dat nog wel eens wat klein is uitgevallen. Overigens bleek dat in een aantal gevallen het totale fundament royaler zou kunnen zijn. De stap is zonder meer goed, heeft ook ruimte en het achterbeen treedt goed onder. Het drafmechanisme was moeilijk te beoordelen. De veulens 'bluften', staken de staart erop en hielden zich vast in de rug met hoog gehouden hals. De schoudervrijheid was daardoor in veel gevallen beperkt. Enkele veulens draafden evenwel best.
De vergezellende merries waren wisselend van kwaliteit.
Getoond: 32 veulens uit 206 dekkingen.

Wachthengst 2000 (januari)
Naar aanleiding van de beoordeling van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Faram op wacht gezet. De sportprestaties van de nafok van deze hengst waren de doorslaggevende reden om deze hengst op wacht te zetten. Met zijn springindex van 98 (betrouwbaardheid 77 Ziek en dressuurindex van 92 (betrouwbaarheid 75 Ziek is de hengst er niet in geslaagd een positieve bijdrage aan de fokkerij te leveren.

Sportgegevens Jahrbuch Zucht
1998 jaarwinsom 3 nakomelingen DM 2.980
1999 jaarwinsom 3 nakomelingen DM 510

Competitie
1991-1992 Dressuur Cat. A -- 1527.5 punten, 3e plaats
1992-1993 Springen Cat. B -- 62 punten, 5e plaats
1993-1994 Springen Cat. C -- onvolledig

Dekstations
1990-1992 J. Venderbosch, Heelweg/Varsseveld & L. van Vliet, IJsselstein
1993-1995 H. en J. Wilting, Wachtum/Dalen
1996..........Huisma, Houtigehage
1997..........M. Schep, Zwolle
1998..........N. Calis, Enkhuizen
1999..........J. Schep, Zwolle

Fokregistratie
Totaal 466 (+ max 2) veulens uit 654 dekkingen.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:27

Fokker is H. Wink uit Ansen is een buurtschap van Ruinen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:51

uhm misschien heb ik ergens nog wat liggen. We hebben 2 farams uit onze cassanova merrie gefokt. Een is er uit ons oog verdwenen maar is een faram x cassanova ruin van 1.75 en de andere is een merrie van 1.55 (tja ik snap dat verschil ook niet! ) deze loopt z dressuur. De hengst is na mijn weten niet meer voor dekking beschikbaar en is volgens mij ook geen hengst meer. Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:01

Faram kwam uit een grote lange merrie, deze merrie had drie zusters waarvan er een echt klein was en de andere twee gemiddeld. De moeder van deze merries was weer kleiner. De moeder van Faram had haar maat aan Abgar XX te danken. Maar deze gaf even veel kleintjes als grote paarden.
Dus als je in de bloedlijnen van beide stammen gaat zoeken zie je kleine en grote paarden.
Het is maar net welke twee chromosoompjes gematched hebben.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:04

GribaldiFAN schreef:
De hengst is na mijn weten niet meer voor dekking beschikbaar en is volgens mij ook geen hengst meer. Haha!


Toen ik ging zoeken via Google kwam ik in Belgie uit en daar springt hij M en volgende de gegevens nog gewoon Hengst.

Grappig deze mensen heb ik gesproken en spreek ik ook nog regelmatig:
1997..........M. Schep, Zwolle
1998..........N. Calis, Enkhuizen
1999..........J. Schep, Zwolle

Die N. Calis heeft nog een afstammeling van hem die ga ik binnenkort te bekijken. Schijnt een goede te zijn maar het karakter van zijn vader.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:38

Prisca"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
De hengst is na mijn weten niet meer voor dekking beschikbaar en is volgens mij ook geen hengst meer. Haha!


Toen ik ging zoeken via Google kwam ik in Belgie uit en daar springt hij M en volgende de gegevens nog gewoon Hengst.

Grappig deze mensen heb ik gesproken en spreek ik ook nog regelmatig:
1997..........M. Schep, Zwolle
1998..........N. Calis, Enkhuizen
1999..........J. Schep, Zwolle

Die N. Calis heeft nog een afstammeling van hem die ga ik binnenkort te bekijken. Schijnt een goede te zijn maar het karakter van zijn vader.
[/quote]

Tja ik weet het niet zeker, heb het horen zeggen. Onze farams hadden een super karakter, fijnere paarden kun je niet hebben. De grote ruin wordt naar ons weten nog steeds ingezet als politiepaard.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:39

Degene die ik gezien heb waren opzich braaf, wel loperig en snel beledigd, niet echt paarden waar je iedereen een rondje mee het bos instuurt. Qua exterieur vond ik ze op de kop gebouwd en qua beweging konden ze niet overtuigen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:32

Steef schreef:
Degene die ik gezien heb waren opzich braaf, wel loperig en snel beledigd, niet echt paarden waar je iedereen een rondje mee het bos instuurt. Qua exterieur vond ik ze op de kop gebouwd en qua beweging konden ze niet overtuigen.


een stuk of 20 of zo???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pien63 en 7 bezoekers