Geruchten vogelpest bijna voorbij (in NL)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Geruchten vogelpest bijna voorbij (in NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 11:27

Ik werk momenteel bij 'n koeriersbedrijf die de opdracht gekregen heeft om tijdens de vogelpest de kleding en allerlei accesoires te bezorgen bij ruimingen voor de ruimers etc. Nou is het ondertussen na 10 weken tijd enorm afgenomen en de hectische dingen zoals in het begin zijn er bij lange na niet meer (gelukkig).

Momenteel zijn er alleen nog maar zogenaamde "welzijnsruimingen" (door het vervoersverbod kunnen sommige boeren hun pluimvee niet laten vervoeren naar afnemers, waardoor de beestjes VEEL te zwaar worden (heb beestjes gezien die 0,6 - 1,2 kg worden, maar die op dat moment over de 2 kg wogen en dat ziet er echt zielig uit) en dan worden die bedrijven geruimd, omdat de beestjes anders amper kunnen leven (stallen die overvol raken dus) etc).
Gister kreeg ik al te horen dat we zo'n beetje voor de laatste week aan 't rijden waren voor de pest, omdat er momenteel geen besmette bedrijven meer zijn. De laatste was 11 dagen geleden (als ik me niet vergis) en na 3 a 4 weken word het pas echt "vrij" gegeven. Dus hopelijk krijgen we de komende paar weken geen uitbraken meer, want dan begint alles weer van vooraf aan, gezien er nog voornamelijk ENORME bedrijven overblijven van ver over de 100.000 beestjes...
Dus nog ff afwachten tot de incubatie tijd verstrijkt, want fijn is anders Boos! , is ook een enorm misselijk gezicht als je zo'n bult kippies van 'n loader in zo'n vrachtwagen ziet vallen Misselijk dan draait je maag wel ff (althans de mijne de 1e 2x).

Is nou ook in Duitsland uitgebroken zo'n 5 dagen terug, dus ook dat kan nog voor 'n risico in NL zorgen... evenals Belgiƫ dat kan doen. Maar de randen zijn al zowat leeg in NL, dus er is (gelukkig) een behoorlijke buffer-zone, maar 'n paar dagen de wind de verkeerde kant op en het kan al gedaan zijn Scheve mond

Dat ze dat CH in eindhoven door laten gaan vind ik zelf beetje dom, ze zeggen wel dat de kans verwaarloosbaar is, maar er is dus wel 'n kans en de pest kan makkelijk op de wagens zitten, maarja ik heb 't hiero (gelukkig) niet voor 't zeggen Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:31

Ik sprak gisteren een AID- er die nauw betrokken is bij de ruimingen en controles en die zei ook dat het momenteel rustig aan het front was.......laten we hopen dat het zo blijft!!!

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 11:33

ja hoorde 't van zowel meerdere AID-ers als 'n RVV-ers Lachen