Mijn kindje is een beetje ziek...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Mijn kindje is een beetje ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 23:09

en ik als bezorgde moeder maak mne natuurlijk een bult zorgen.
Vanmiddag was er niets aan de hand en opeens heeft hij 38,7 en net ging ik kijken en was hij gloeiend heet!
Maar om hem nu wakker te maken vind ik ook zielig maar het is zooo rot.Verdrietig Ik hoop dat hij zich morgen beter voelt en ben bang dat ik niet echt lekker slaap vannacht
Hebben andere mama's dit ook?


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:34

Sterkte Ach gut. Ik weet helaas niet hoe het is, ik heb zelf geen kinderen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen (denk ik). Het is vast zoiets alsof je paard ziek is, dan kan je ook de hele nacht niet slapen omdat je je zo'n zorgen maakt.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:42

Zolang hij niet boven de 40 graden komt is het niet zo'n ramp heb ik begrepen. Kinderen kunnen heel snel verhogen, maar ook heel snel verlagen. Maar ik weet hoe je je voelt hoor! Ach gut
Mijn dochter had afgelopen winter 41 graden koorts en ik heb doodsangsten uitgestaan. Achteraf bleek ze gewoon een simpele oorontsteking te hebben, maar het was heel vervelend.

Hoe oud is je zoon?

זכור

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:48

Heel herkenbaar, al is het al weer wat jaartjes terug dat ze zo klein waren. Met kinderen is het vaak zo, zo hebben ze hele erge koorts en zo is het weg. Dat je erg bezorgd bent, is volkomen normaal Knipoog .
Laatst bijgewerkt door opala op 12-05-03 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:53

Ik kan je alleen zeggen dat mij moeder nog steeds zo is en ik ben er ondertussen toch bijna 20 Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:22

Ja hoor, andere mama's hebben dat zeker ook! :j
Ik maak me ook snel zorgen over mijn dochter als ze niet lekker, of koortsig is. Dat is héél normaal. Mijn dochter heeft een hele tijd darmproblemen gehad waarvoor we ook bij een kinderarts liepen met haar en ze medicijnen moest slikken. Daardoor ben ik soms iets overbezorgd :o . Maar ik denk altijd maar; beter een keer te vaak aan de telefoon hangen bij je arts dan te laat zijn voor wat dan ook. Het is wel zo dat bij kinderen de temperatuur snel oploopt (koorts), maar ook snel weer zakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:23

Je maakt je altijd zorgen...is heel normaal. Mijn oudste heeft een keer koorststuipjes gehad, dan schiet de koorts van hoog naar omlaag of omgekeerd, 2x daarna hield ik hem koel met washandje en bleef het gelukkig weg. Als ze dat niet hebben, kun je een ietwat koeler bad maken om de temperatuur te verlagen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 01:01

Mijn oudste is nu 19 en geloof me, ik wou dat 38,7 graden verhoging (koorts is dat nog niet) het ergste zou zijn, waar ik me ooit zorgen over zou hoeven maken.

Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen..................

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:09

Haha, ja dat is ook wel weer zo. Nu vanochtend zit hij op 39,2 en dus hoger en dat is wel jammer, maar hij eet en speelt en da ziet e fijner uit dan een hijgend slapend mannetje dat heel heet aanvoelt.
Ik denk dat het verkoudheid is, of....tandjes?
Hij is nu 7 maanden, en nog geen tanden te bekennen maar ach komt wel ooit (hoop ik).
Bedankt voor jullie medeleven.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:29

Toch normaal dat je je zorgen maakt?!?! Daarvoor ben je moeder, en zeggen ze ook "moederen over een kind", niet "vaderen" Haha!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:02

Je zegt dat hij met 39,2 nog wel eet en speelt; ik zou me dan niet zoveel zorgen maken! Let er wel op dat hij goed drinkt, want die kleintje drogen heel snel uit !! (niet eten geeft niet, niet drinken wel !!!)
Als hij tegen de avond nog zo´n hoge koorts heeft, zou ik hem zeker een zetpilletje geven!! Je kan nu kuit-wikkels maken; maak doeken (stoffen luiers) nat, met lauw-warm water en doe deze om z´n beentjes, laat ze langzaam afkoelen (evtl. een dekentje er over heen leggen), de koorst zal hierdoor in de regel ook naar beneden gaan. Citroensokjes zijn ook een mogelijkheid; maak een paar sokjes nat met citroensap, verdund met water (ook weer lauw-warm!!) en trek ze je kind aan. Hieroverheen doe je nog een paar dikke(wollen) sokken. dit laat de koorts ook meestal wel zakken! Let op dat je géén koud water neemt, dan is de temperatuur shock té groot!! Sterkte!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 09:52

Inmiddels is het een paar dagen later en hij is nog steeds ziek, ik ga zo naar de huisarts. Hij is apathisch of aan het huilen en ik kan er gewoon niks aan doen...Verdrietig
Hij heeft wisselend hoge koorts die weer wegtrekt en dan opschiet naar over de 40 graden! Citroensokjes hielpen niet zoveel, ik heb het een aantal keer gedaan, de wikkels wel Lachen Maar ook tijdelijk...

Gisteren kreeg ik hem niet wakken, dat was echt heel eng. Ik denk dat hij even heel vast sliep maar hem zo slap te zien liggen hoop ik nooit meer mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:48

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan hoor! Beter een keer teveel met zo'n kleintje dan te weinig! Succes en beterschap!


Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:52

als je kindje jonger is dan een jaar is het bij koorts altijd verstandig om even naar de huisarts te gaan. ook al is het maar een redelijk lage koorts.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:20

38,7 is al wel koorts hoor Fabiënne. Normaal is tot 37 graden, verhoging tot 37,5 en daarboven heet het koorts.
Mijn zusje is vroeger ook heel veel ziek geweest (ging een beetje langs me heen, ik was 7/8). Ze zijn er niet achtergekomen wat het nou was (uiteindelijk liep mijn moeder regelmatig bij de arts), na een paar jaar was ze zo gezond als een vis en dat is ze nog steeds (inmiddels 13). In het eerste jaar zijn het echt net konijntjes, van kerngezond naar doodziek en weer terug in een piep en een zucht. Laat je nog weten wat de huisarts zei?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:23

Het is altijd zo sneu als ze ziek zijn, je bent zo machteloos.. Het kindje van een vriendin van mij heeft een keer een koorststuip gehad en is daardoor even buiten bewust zijn geweest, we zijn nog nooit zo vreselijk geschrokken en oko nog nooit zo blij geweest dat hij weer ging huilen, wat was dat eng en daar is de ambulance ook bij geweest.

Maar heel veel succes en beterschap met jou kereltje!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 11:42

Hij heeft een luchtweginfectie en krijgt antibiotica, de tweede keer al..Boos! Maar als het hiermee niet helpt moeten we voor het weekend bellen en dan evt. naar een kinderarts. Vlogens hem was hij wel vaak ziek, maar ja " sommige kinderen hebben dat nu eenmaal". Tja, daar kan ik dus niet zoveel mee.

Volgens de huisarts was vanaf 38 graden koorts en vanaf 39 moest je een zetpilletje geven en bij 40 bellen. Kan ik 4 keer per dag bellen, haha *LOL*

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:03

Hopelijk slaat de antibiotica aan.

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:35

ik heb toen ik klein was (1 jaar) 2x een koortsstuip gehad (boven de 40 graden koorts) kreeg ook stuiptrekkingen enzo, kreeg een hele blauwe hand Verward maar heb er niks aan overgehouden, maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, succes ermee!!!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

juval

Berichten: 13166
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:58

hoi,
heel veel beterschap! hoe oud is je kindje? Ik heb de zetpilletjes ook altijd in de aanslag als ze zich maar even niet lekker voelen. Het helpt goed. Niet dat ze het dagelijks krijgt hoor, gelukkig is mijn kleine meisje (10 mnd) niet zo vaak ziek.
beterschap voor je jochie!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:03

Het is wel waar dat sommige kinderen vaker ziek zijn dan anderen. Ik had binnen 1 jaar tijd al de kinkhoest gehad met gelijk daaroverheen de waterpokken die in steenpuisten veranderden. M'n moeder was wel schokbestendig, maar daardoor kon ik niet geënt worden.
Bij mijn zusje was ze wat minder schokbestendig, die was nl. allergisch voor melk en hield niets binnen. Ook omdat ze inmiddels wist dat kinkhoest op lange termijn best gevaarlijk kan zijn (permanente beschadiging aan de longen en in mijn geval astma)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:39

Je hebt groot gelijk dat je naar de HA bent gegaan, dat had ik ook gedaan met zo´n kleintje, zeker als het al een paar dagen zo is Scheve mond !
Mijn zoontje (morgen al weer 9 Knipoog ) was er ook zo eentje die altijd ziek was Scheve mond !! Toen hij 2 was, heeft hij een keer 41,4 C gehad en dmv zetpilletjes, citroensokjes en kuit-wikkels, kreeg ik het maar tot 41,2 C naar beneden! Omdat het ook nog eens midden in de nacht was en hij hele rare koortsdromen had, zijn we meteen met hem naar het ziekenhuis gereden; toen was ik ook echt in paniek!
Inmiddels is Tim bijna nooit meer ziek Knipoog ! Hij is er echt "overheen gegroeid" !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:15

Ja, ik weet wat het is! Ik ren al naar de dokter of eerste hulp als mijn dochter koorts heeft. Beter safe than sorry zeggen we dan he! Ik hoop dat je kleine mannetje snel erover heen komt. Is het de griep? Vind het altijd zo erg als kinderen ziek zijn!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:00

Mijn dochter heeft in haar 4-jarige leventje al 7 x een antibiotica kuur gehad. Iedere winter is het weer raak. Ziek, ziek en nog eens ziek. Ze valt van de ene ziekte in de andere. Een simpele verkoudheid betekent bij haar ook direct een oorontsteking die niet weg gaat. Dan krijgt ze antibiotica en knapt meestal snel op. Maar haar weerstand wordt verlaagd door de antibiotica en dan wordt ze weer ziek. En zo beginnen we weer van voor aan.
A.s winter nog even aankijken, als het weer hetzelfde is, krijgt ze buisjes in haar oren.

זכור

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:05

Pauline schreef:
Volgens de huisarts was vanaf 38 graden koorts en vanaf 39 moest je een zetpilletje geven en bij 40 bellen. Kan ik 4 keer per dag bellen, haha *LOL*


Zo is het inderdaad, tot 38 is verhoging en hoger dan 40 kan gevaarlijk worden.
Als je bij elke keer koorts moet bellen kan je wel aan de gang blijven want baby's en kleine kindjes hebben nog wel eens koorts. Zeker als ze naar een kinderdagverblijf gaan want daar steken ze elkaar zo fijn aan. En anders is het raak als ze naar de peuterspeelzaal gaan Lachen

Beterschap voor hem in elk geval, zieke baby's zijn een ramp. Je weet vaak niet waar je goed aan doet, zeker als ze huilen wordt je zelf ook binnen de kortste keren doodmoe.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, CarpeDiem_, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, MarliesSam, Muronia, pinto_1, rider, Roosch, ryukapple, Selina, spookyskippy, VinandoW, xrobbiee, xSagan en 168 bezoekers