spuitplaats? ik dacht het niet ehhh :n...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

spuitplaats? ik dacht het niet ehhh :n...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 22:08

Ik heb sinds een tijdje een (net) 3 jarige merrie die over het algemeen heel braaf en lief is, behalve als ze de spuitplaats in moet Frusty
Nadat ze na een week bij ons op stal in de sloot was gevallen (en dus afgespoten moest) gaat ze voor geen goud de wasplaats meer in. Voordat dit gebeurde had ik al een keer met haar in de spuitplaats gestaan en toen vond ze het wel een beetje eng, maar niet zo....
Nu krijg je haar er echt niet in (ook niet met wortels of slobber) en slaan is absoluut geen optie (gezien de situatie). Toch hebben we wel een beetje het gevoel dat ze ons in de zeik staat te nemen....
Ze is neit bang voor plassen, emmers water over haar benen of sprays, maar die spuitplaats vertikt ze.........
Wie weet hoe ik dit kan oplossen Verward

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:14

Probeer het eens in zijn achteruit!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:27

idd achteruit, en met z'n tweeen wil ook nog wel eens helpen, als de een van voren het paard vasthoud en de andere bijvoorbeeld op zijn kont een beetje drukt ofzo (niet slaan, maar drukken).. (natuurlijk niet proberen hij een trappaard..)

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:41

Is er misschien genoeg ruimte voor 2 paarden, laat dan een ervaren paard voorgaan, begin niet meteen met water maar eerst lekker poetsen en eventueel afsponsen met emmer en spons zodat ze aan het gekletter van water weer kan wennen. Veel succes....

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:33

Probeer er zeker van te zijn dat je er bij voorbaat al niet van uit gaat dat ze er niet in gaat. Dat merkt ze en lukt het zeker niet. Spoel haar anders eens op andere plaatsen af zodat ze weet dat dat niet alleen daar gebeurd.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 20:47

beppies schreef:
eerst lekker poetsen en eventueel afsponsen met emmer en spons zodat ze aan het gekletter van water weer kan wennen. Veel succes....


Ze haat poetsen Frusty Maar opzich is ze niet bang van het watergeluid, maar ik denk gewoon de herinnering aan het sloot-ongeluk Schijnheilig
Maar ik zal het maar eens 'in zn achteruit' proberen *LOL*