Loslippige leidinggevende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 00:30

Mee eens

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:56

Ik zou ook kiezen voor een mailtje naar de loslippige muts en dan gewoon CC naar PZ. Dan is gelijk duidelijk dat PZ ook op de hoogte is.
Wees inderdaad voorzichting met je bewoordingen.

'bijzonder teleurgesteld' zou het moeten doen (evenals het 'niet vertrouwelijk omgaan met gegeven informatie' oid).

Succes in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:58

Het lijkt mij toch vanzelfsprekend dat dit soort dingen niet worden besproken met anderen???

Nu zit ik alleen nog na te denken over hoe ik kan zorgen dat die collega die het gehoord heeft (en weer aan mij vertelde) buiten schot blijft verder. Die kan er namelijk niks aan doen en ik vind dat zij ook niet meer in discussie hoeft erover.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:17

Oh dat moet je psychologisch oppakken.

JE loopt binnen en zegt:

Joh, kan ik even met je praten. Ik begrijp dat het een en ander naar buiten is gekomen met betrekking tot bla bla bla. Je bent de enige die het weet maar wil je me helpen te begrijpen waarom? Ik heb het hier nogal moeilijk mee en dacht ik kan beter direct naar jou gaan dan ben ik tenminste rechtstreeks Haha! Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:29

Fitzroy schreef:
Ik weet niet wat de rol van PZ bij jullie is, maar ik ben blij dat dit soort akkefietjes bij ons (P&O) iig niet terecht komen. Lijkt me meer wat om dit direct met je leidinggevende te bespreken. Je moet je leidinggevende hier op aan kunnen spreken en dit niet via PZ en memo's op gaan lossen.
Dat staat garant voor een nog veel moeizamere relatie in de toekomst.
Dat is mijn ervaring iig.


Ik ben het wel met Fitzroy eens!

Ik heb een soortgelijk probleem.. ik dacht eerst dat het misschien dezelfde leidinggevende was.. maar de mijne is een man Knipoog ook een erg loslippig type. Als hij me aan iemand voorsteld die ik nog nooit van mijn leven heb gezien verteld hij mijn hele levensverhaal.. dit is Annemieke en ze zoent graag met haar paard... pardon Verward Lips are sealed die persoon kijkt me dan aan van huh Verward ik zet hem dan ter plekke zelf voor schut en maak dan een zogenaamd geintje door te zeggen dat ik blij ben dat hij niet meer over mijn prive leven weet Schijnheilig

Hij schijnt ook het hele sexleven van een collega die hij ook prive kent op tafel te hebben gegooit op het secretariaat... nou van mij krijgt hij niets meer te horen dan dat ik graag met mijn paard zoen Haha! Wel lastig want laatst moest ik een dag vrij vanwege familie omstandigheden en toen deed hij een beetje moeilijk maar ik wilde hem niet vertellen wat er speelde omdat ik hem niet vertrouw. Als ik hem nu iets zeg dan vertel ik daarbij dat ik verwacht dat hij dit voor zich zal houden. Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt hoor bij een leidinggevende

Ik denk Lovely, dat je de dame in kwestie er gewoon even op moet aanspreken zodra je weer een beetje rustig bent. Ik zou nu nog niet meteen PZ erbij halen.. desnoods vertel je je leidinggevende dat je de volgende keer wel PZ zal informeren. Geef haar te kennen dat je niet wil dat ze persoonlijke info doorgeeft aan derden en je de volgende keer stappen zal ondernemen.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:30

Ik zou zelf voor de persoonlijke benadering kiezen. Vertel haar dat je je niet voor kunt stellen dat iemand in haar functie dit soort dingen aan je collega's vertelt. Je hoeft uiteraard geen naam van de betreffende collega te noemen, die weet ze zelf wel. Waarschijnlijk vraagt ze daar niet eens naar.
Zeg haar dat je verwacht dat zoiets nooit weer zal gebeuren en dat je je anders genoodzaakt ziet om ander stappen te nemen. Het kan 10x een leidinggevende van jou zijn maar ook die hebben hun mond te houden over bepaalde zaken.

Het nadeel van dit soort zaken via een mail af te handelen vind ik dat het op papier soms anders overkomt dan je in werkelijkheid bedoeld. Je moet toch met haar blijven werken en iemand dan tegen je in het harnas jagen is erg vervelend.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:36

Offeh. MEn zegt dat jij dat en dat gezegd hebt maar ik kan me dat helemaal niet voorstellen. Zoiets zou jij nooit doen toch???? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:41

Dit soort akkefietjes horen wel thuis bij PZ, zo zit het bij ons in elkaar. Misschien moet ik gewoon kiezen voor de feitelijkheden en er niet naar gaan vragen, krijg je alleen maar meer gelieg,gedraai en onduidelijkheden van.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:45

Ik zou zelf gaan voor de benadering met de feitelijkheden en ook gelijk PZ informeren. Dit zou ik overigens denk ik per mail doen. Dan weet je precies wat je hebt gemeld en heb je ook haar reactie erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:36

Inmiddels heb ik een duidelijk, maar nog vrij vriendelijk mailtje de deur uit gedaan, met als inhoud alleen datgene wat ik weet en wat ik er zelf van vind.
Er komt vast een reactie Lachen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:37

cc aan PZ?

Ik ben benieuwd Lachen

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:41

Nou, ik ben ook benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:50

Anders ik wel Haha!.
Het bericht is cc naar PZ gegaan, openlijk dus, zodat de leidinggevende dat ook weet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:26

ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Krijgen we nog een verslag?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:58

Jaa, een sappig verhaal doet het altijd goed *LOL* Ik vind dat je het goed aanpakt zo, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:28

Jaja, ik heb reactie gehad op mijn mailtje. Veel excuses en bladiebla en ze zou het nooit meer doen. Mevrouw had zich niet gerealiseerd dat dergelijke informatie dus ook als persoonlijk aangemerkt kan worden en ze had er dus ook niet bij stil gestaan dat je dat soort dingen voor je houdt.

Let wel, ik heb het haar nog gezegd van te voren en al had ik dat niet gedaan, dan is het toch niet zo heel erg veel moeite omdat nog even na te vragen Verward.

Kortom, bijzonder kortzichtig en te weinig rekening gehouden met mijn visie op het verhaal, terwijl het wel over mij gaat. Dom dus.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 07:47

blij dat ze het iig inziet dat het fout was, En nu maar hopen dat het niet meer gebeurt.........

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:26

Oeps! Kom ik weer met mosterd na de maaltijd (niet gezien dat er een 2e pagina was). Blij dat het deze keer ogelost is, maar berg je woordenboek nog maar niet op....

Gum het volgende dus maar uit:

Waar is die coördinator in het verhaal gebleven? Verward
Normaal gesproken (maar jullie hebben kennelijk andere gewoonten; kan ik het effect niet zo goed van inschatten) is dit geen PZ-aangelegenheid.
Redelijk en correct lijkt mij dan: een 'bijzonder teleurgesteld'-meeltje (met zo'n dame ga je niet nog een keer in gesprek) naar leidinggevende met cc aan coördinator.
En hou dat werp-woordenboek achter de hand. Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:38

Huh?? Ik begrijp je bericht niet helemaal botervlieg.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:50

Ik reageerde op 1e (oorspronkelijk) bericht van Lovely + volgende berichten van de eerste pagina.
En zag toen mijn berichtje onderaan (gemiste) pag. 2 verschijnen, toen alles al opgelost was.
Daarom herstelde ik vervolgens met: "oeps! enz."
Duidelijker nu?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:56

Ben heel benieuwd of ze zich daadwerkelijk gaat gedragen nu... Wat een mens, zonder enige vorm van ballen. banketstaaf gewoon met de wind mee, tenminste, te oordelen na het lezen van het hele verhaal. Ik kan daar zo niet tegen, je hebt een mening of je hebt die niet, maar doe dan niet zo halfzacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:22

Inmiddels heb ik ook een reactie van PZ. Ze hebben haar er op aangesproken en haar op het hart gedrukt dat ze niet over persoonlijke aangelegenheden mag praten met anderen. Bovendien dat het niet aan haar is om te beslissen wat wel en niet besproken wordt, maar dat daar wel degelijk rekening gehouden moet worden met degene waar het om gaat (ik dus in dit geval).
Deze mededeling van PZ zal het allicht makkelijker voor haar maken om het te begrijpen Haha!. De coordinator hebben we er maar even buiten gelaten, die heeft het te druk voor dit soort dingen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:27

goehoeeeed....Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:58

En verder 'mest erover'? Haha!