Loslippige leidinggevende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Loslippige leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:04

Gisteren kwam ik er achter dat de leidinggevende bij ons op de afdeling nogal scheutig is met het verklappen van vertrouwelijke informatie Boos! Boos! . Toevallig ging het deze keer over mij en betreft het iets wat niet iedereen op de afdeling hoeft te weten, typisch iets wat je mensen zelf wilt vertellen als die behoefte er al is. De persoon waar het bij terecht is gekomen, is redelijk betrouwbaar, maar je weet maar nooit wie er nog meer op de hoogte is.
Nu twijfel ik of ik een mailtje zal sturen naar geachte leidinggevende, naar de coordinator of direct naar hoofd PZ??? De raad van bestuur wil ik er nog even buiten laten voorlopig Haha! .
Andere mogelijkheid is om dat kantoor eens even in te wandelen om verhaal te halen, maar ik weet uit ervaring dat ze dan waarschijnlijk rood aanloopt en van schrik niks meer zegt. Ik ben heus wel boos, maar hoe kan ik dat nou het beste duidelijk maken zonder dat zij zielig gaat doen??


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:10

Ja dat zijn geen leuke dingen... zo hadden wij eens een personeelsfunctionaris die ook iets wat verteld was, maar meteen doorgebriefd had aan degene waar het over ging (terwijl het vertrouwelijk verteld was idd..) Ook zat zij doodleuk met de receptioniste de dikke kont van één van de secretaresses te bespreken en meer avn dat soort vage dingen.

Waarom zou zij zielig gaan doen trouwens? Gewoon haar fout hoor, die moet ze maar onder ogen zien. Ik zou het haar zelf voorleggen met de mededeling dat je er een melding van gemaakt hebt bij PZ (of gaat maken als het nog eens gebeurt).. succes!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:11

Men nemen een honbalknuppel en gaat naar kantoor, daar aangekomen sla je er op los, moet je kijken wat ze dan doet Haha!
Wat bestaan er toch walgelijke mensen op de werkvloer !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:13

Zielig doen is haar tactiek en dat schijnt dus heel goed te werken, maar niet bij mij . Als ik het haar voorleg dan zal dat misschien beter gaan met een melding van PZ, ik zit er niet op te wachten om haar nog eens zoiets te laten doen en mijn vertrouwen is inmiddels onder nul gedaald.

Maar goed, ze willen zoiemand dus graag vertrouwenspersoon laten zijn, op deze manier gaat dat denk ik niet lukken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:15

kojack schreef:
Men nemen een honbalknuppel en gaat naar kantoor, daar aangekomen sla je er op los, moet je kijken wat ze dan doet Haha!
Wat bestaan er toch walgelijke mensen op de werkvloer !


Mwoh, wat dacht je van deze aanpak:

Ik: *deur open* heb je even? *klang! deur weer dicht*
zij: ja
ik: ik hoor dat jij dat en dat met die en die hebt besproken, waarom doe je dat?
zij: uhm, nou, uhm *loopt rood aan*
ik: mag ik weten waarom je zoiets met iemand anders bespreekt?
zij: uhm, nou, uhm

Enzovoort.

Let me tell you, ik heb deze dame al eens eerder ergens op aangesproken en aan het eind kwam ze met allerlei ridicule aantijgingen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:16

ik zou eerst de leidinggevende zelf aanspreken, als hij voor rede vatbaar is tenminste. zo passeer je hem niet en dat is waarschijnlijk wel iets dat ook pz zal waarderen. een cc'tje voor pz kan altijd natuurlijk Knipoog

ik zou het wel op de "lovely-stijl" schrijven, kort, zakelijk, netjes, lief en duidelijk.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:18

Vind het belachelijk dat mensen dat soort info verspreiden......helaas moet ik eerlijk zeggen dat mijn leidinggevende ook best veel info doorspeeld naar me, maar hij weet wel, dat dat niet verder gaat. Ik zou zeker een klachtenbrief sturen, dit kan echt neit Lov!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:19

Hmz, ik zit er sinds gisteren over na te denken, na eerst een woordenboek gepakt en teruggezet te hebben (om mee te gooien ja).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:20

tip: van dale's komen redelijk hard aan! een printer nog harder!

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:26

Ja maar SP, in een printer kun je geen scheldwoorden opzoeken Haha!.

Nu nog even de tekst van het briefje verzinnen. Mailtje met Bcc naar PZ denk ik maar. Even de bewoordingen op een rijtje zetten, dat wat ik nu in mijn hoofd heb, lijkt me niet erg doeltreffend (achterbaks arrogant poedersuiker). Hmmzz, ik verzin wel wat, maar ik betwijfel of het 'lief' wordt Haha!.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:36

Noem haar poedersuikerprutsmuts, heeft ze vast niet van terug!

Is toch geen stijl dit, ik zou het zerker ook doorbrieven aan PZ, zo'n figuur hoort niet op die plaats thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:39

Mijn directe baas vertelt mij ook nog wel eens dingen die niet verder mogen en dat soort informatie mag ook gewoon niet verder, niet als het zakelijk is en ook zeker niet als het persoonlijk is, daar moet je gewoon respect voor hebben.

Maar dan nog iets, degene die het weer aan mij vertelde, voelt zich er nogal banketstaaf over en als ik er dus een punt van ga maken, hoe kan ik dan zorgen dat zij buiten schot blijft? Ze heeft nul komma nul schuld natuurlijk, maar iedereen weet wel hoe dat gaat...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:44

ik zou uiterst beleefd blijven en linia recta naar hoofd PZ stappen dmv een interne memo zou ik haar op de hoogte stellen van mijn "ongenoegen"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:48

Inderdaad, maar ik zit nog te twijfelen of zal kiezen voor " uiterst verwonderd" of "bijzonder teleurgesteld" daar waar ik vernam dat zij met iemand anders over *onderwerp* gesproken had. En uiteraard ben ik nogal ontzet hierover Haha!.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:02

Lovely schreef:
Nu nog even de tekst van het briefje verzinnen. Mailtje met Bcc naar PZ denk ik maar.


Denk inderdaad dat je het zo moet doen en zeker dat BCC tje naar pz, gelijk inlichten.
Heb zelf nu ook een behoorlijk probleem, ontstaan door zoiets en niet meer op te lossen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:15

bijzonder teleurgesteld.............zou ik doen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:04

Onaangenaam verrast Haha!

Niet erg netjes van haar. Beetje jammer dat iemand in zo`n functie zich zo opstelt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:06

Denken dat ze het gemaakt hebben.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:08

Kun je er niet een Cc-tje van maken? Dan weet zij wel dat het hoofd op de hoogte is en is de kans kleiner dat ze het zal herhalen.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:12

"bijzonder teleurgesteld" is beter. Daar plaats je zelf sterker mee. Boos worden is een teken van onmacht. Leg dat gevoel maar bij hun neer. Laat hun zich er maar uitredden ipv dat ze jou kunnen pakken omdat je je onmachtsgevoel al laat zien door je boosheid.

snap je hem nog? Verward

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:42

Belker schreef:
"bijzonder teleurgesteld" is beter. Daar plaats je zelf sterker mee. Boos worden is een teken van onmacht. Leg dat gevoel maar bij hun neer. Laat hun zich er maar uitredden ipv dat ze jou kunnen pakken omdat je je onmachtsgevoel al laat zien door je boosheid.

snap je hem nog? Verward


Ik snap 'm wel, vind ik 'n goede redenering Lachen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:05

Ik weet niet wat de rol van PZ bij jullie is, maar ik ben blij dat dit soort akkefietjes bij ons (P&O) iig niet terecht komen. Lijkt me meer wat om dit direct met je leidinggevende te bespreken. Je moet je leidinggevende hier op aan kunnen spreken en dit niet via PZ en memo's op gaan lossen.
Dat staat garant voor een nog veel moeizamere relatie in de toekomst.
Dat is mijn ervaring iig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:22

Dit hoort een leidinggevende niet te doen en kennelijk doet ze het vaker, en zeker kan ze haar/hem erop aanspreken, denk ook dat ze dat doet.
Beide opties kunnen averechts werken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:24

Ik zou het kort en zakelijk houden via een e-mail. Dan heb je het ook op schrift. Ik zal niet persoonlijk worden, maar ook niet van je hart een moordkuil maken. En dan kijken wat ze ermee doet.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:27

Fitzroy schreef:
Ik weet niet wat de rol van PZ bij jullie is, maar ik ben blij dat dit soort akkefietjes bij ons (P&O) iig niet terecht komen. Lijkt me meer wat om dit direct met je leidinggevende te bespreken. Je moet je leidinggevende hier op aan kunnen spreken en dit niet via PZ en memo's op gaan lossen.
Dat staat garant voor een nog veel moeizamere relatie in de toekomst.
Dat is mijn ervaring iig.


Voordat de leidinggevende aangesteld werd, hadden wij alleen met PZ te maken. Het zal wel anders geregeld zijn, bijvoorbeeld omdat wij als ondersteunende diensten onze eigen PZ afdeling hebben. PZ moet juist wel op de hoogte zijn als een leidinggevende secretaresse dit zomaar denkt te kunnen doen. Besides, ze kunnen mijn verhaal beter direct van mij horen in plaats van van haar, lijkt mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, IASCrawler, Lanoca, ontherun, zivazoef en 39 bezoekers