altijd maar dressuren?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

ben jij het met mijn stelling eens?

ja
20 (23%)
nee
64 (76%)

Totaal aantal stemmen: 84


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

altijd maar dressuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 15:21

even jullie mening gevraagd , bij mij op de rijvereniging rijden 2 mensen, ze rijden allebei fanatiek dressuur en kunnen het ook best goed vind ik Schijnheilig .
Maar daar ziet dan 1 minpuntje aan, ze rijden ALTIJD in de bak dressuur, echt ELKE dag, ik kom er ook welke dag langs als ik van school af kom en dan zijn ze er weer.... Gaaaap .
Zal dat nou niet oersaai voor die paarden worden? Ze komen altijd met trailer, dus hun week ziet er ongeveer zo uit: stal, trailer, bak, trailer, wei, stal, trailer,bak,trailer, wei, stal etc etc.

Nou ben ik dus echt iemand die niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde kan doen dus ik houd heel erg van afwisseling, Appie trouwens ook, die is elke keer weer benieuwd wat ik vandaag weer eens zal gaan doen...
We zijn dan ook niet aan het trainen voor wedstrijden enzo maar ik vind dat elk paard wat afwisseling nodig heeft, van recreatie tot GP paard!
Wat vinden jullie hier nou van? doe jij het ook zo of moet er volgens jouw ook wat afwisseling tussen zitten?

graag jullie mening


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:26

elk paard heeft afwisseling nodig en de ruiter ook.
na 2 dagen in de bak wordt ik al dronken van al die rondjes rijden.

ERUIT! dus Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:28

Ik ben met mijn paard verhuisd van stal en op de andere stal liep hij regelmatig voltige... en op de nieuwe stal niet. Hij werd alleen maar chagerijnig.... en na 4 weken kwamen de dames van het team naar de nieuwe stal en hij werd weer helemaal blij! Dat is zijn ontspanning...
Maar een springpaard wordt ook niet elke dag gesprongen en bij de grote namen in de dressuursport wordt ook af en toe een buitenrit gemaakt enzo...

...Dreaming with my eye's wide open...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:29

Ik rij zeker niet iedere dag dressuur... ik hou van afwisseling en Omar ook. Ik zou hem afstompen als ik iedere dag zou dressuren in de bak. Ik rij veel buiten, heb 1x in de week les, longeer, oefen in de bak en als het enigszins kan maken we graag een sprongetje wat Omar eigenlijk het leukst vindt.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 15:29

even voor degene die "nee" hebben gekozen bij de poll. zouden jullie ook gewoon de rede willen geven? Ik word heus niet boos hoor, ik wil gewoon weten waarom je wel of geen afwisseling nodig vind.
Het is immers je eigen mening, en daar mag je gerust voor uit komen.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:53

ik heb gekozen voor ja.
en ik ben erg benieuwd waarom ze nee kiezen.
wat ik wel vind is dat je in de bak niet alleen maar rondjes rijd, daar doe je bv wel veel verschillende oefeningen, ik denk ook hoe meer je in de bak rijd hoe meer afwisseling in de bak.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:55

Afwisseling voor paard en ruiter kan geen kwaad!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:57

Ik zou zelf niet kiezen voor elke dag dressuur. 4 dagen in de week vind ik genoeg. Ook eens naar buiten, wandelen, een dagje rust of springen 'hoort' vind ik in het rijtje thuis. Dus niet elke dag hetzelfde. Daar zou ik als pony heel chagarijnig van worden.

Let love shine so bright

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:58

Soms wil ik wel is 3 dagen achter elkaar dressuren maar daar wordt Laica harstikke chagerijnig van. Dan wil ze niks en loopt ze ook voor geen meter. Dus meestal rij ik 1 dag en de dag daarna doe ik weer wat anders. Wat varieert van vrijspringen tot lekker wandelen door het bos.
Vaak worden weklustige paarden elke dag gereden en dat is zo jammer. Paarden hebben er op een gegeven moment ook wel genoeg van om elke dag weer hard aan het werk te moeten.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:07

Ik probeer in de winter minstens 1 keer in de week buiten te rijden, daarnaast af en toe werken aan de longe en of los. Zodra het 's avonds langer licht begint te worden ga ik met mooi weer buiten uitstappen en ook eens wat vaker naar buiten.

Nevada vindt werken leuk maar af en toe even ontspannen en wat anders dan werken is toch wel nodig.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:07

ik heb voor ja gekozen
ik rij zelf 6 keer per week in de bak daar van 1 keer les thuis, 1 keer op de ponyclub. (dan moet ik door het bos erheen dus afwisseling) en dan heb ik ook 1 keer per week op de club springles (dus ook door het bos erheen) Vaak spring ik thuis nog 1 keer en dan 2 keer per week zelf dressuur trianen in de bak thuis. En dan 1 keer per week buiten rijden
even op een rijdje

Zo: les club dressuur
ma: meestal naar buiten of dinsdag
di: in de bak of naar buiten
wo: bak
do: springles op de club
vr: les thuis
za: meestal springen thuis anders spring ik woensdag meestal

ik rij misschien veel dressuur maar denk dat ik he ook voldoende afwissel door op verschillende plakken te rijden

niets is onmogelijk voor hen die willen

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:08

afwisseling is juist erg belangrijk. Je paard blijft allert en fris. Dan een keertje een buitenrit dan een keertje aan de longe en dan es een keertje in de bak, of gewoon eens een dagje rust.
Moet je dan eens zien hoe anders die paarden zijn in vergelijking tot elke dag hetzelfde rondje in de bak.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:15

Iedere dag alleen maar dressuur in de bak lijkt me niet leuk voor het paard en ieder paard heeft ook afwisseling nodig.
Ik spring zelf nooit (hooguit 4 x per jaar) maar als ik iedere dag alleen maar dressuur zou rijden in de bak gaat mijn paard protesteren.

Ze heeft er op een gegeven moment genoeg van en wil niet meer graag voor je werken.
Dat verandert al snel als ik tussendoor ook eens een buitenritje maak of haar longeer.

Ik rij dressuur 4 a 5 x per week.
Longeren/buitenrijden 2 a 3 x per week.
Soms heeft ze tussen door een rustdag.......dat ligt er helemaal aan.

Groetjes: Corina


vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:50

afwisselijg is belangrijk om "geestelijk gezond "te blijven je kan niet altijd je paard laten werken en dan 100% inzet vragen
dus met wat ontspanning op zijn tijd (bos ritje) zal je paard beter ze best doen met dressuur dan zonder, denk ik

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:54

geen probleem, 1 dag in de week vrij en met mooi weer wel wekelijks een buitenrit, dagelijks paar uur weidegang (zonder gras) in een groepje en in de winter dagelijks los in de bak, overig is dan 5 tot 6 x in de week dresuur, met 1maal priveles van 1 uur.
Als je de dressuurtraining afwisselend houd, dan stompt een paard niet af!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:59

Afwisseling is vreselijk belangrijk, om het leuk te houden en lekker een ontspannend buitenritje kan heel wat doen met een paard dat vaak intensief aan het werk wordt gezet! Hetzelfde als een paard dat dagen lang op stal staat, die paarden presteren, geloof me, slechter!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 18:57

Jullie snap ik dus wel, maar iedereen die hier nu gereageert heeft heeft (lijkt mij) ook voor "ja" gestemt, en van mensen die "nee" hebben gestemt hoor ik niks!
Dussss, laat het weten! ook als je voor "nee" kiest, argumenten voor je keuze zijn belangrijk!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:35

xxappiexx schreef:
even voor degene die "nee" hebben gekozen bij de poll. zouden jullie ook gewoon de rede willen geven? Ik word heus niet boos hoor, ik wil gewoon weten waarom je wel of geen afwisseling nodig vind.
Het is immers je eigen mening, en daar mag je gerust voor uit komen.


Ik heb nee gekozen, maar ik dacht dat ik nee zei op: "altijd maar dressuren"

ik was het dus wel eens met je stelling, alleen begreep het even verkeerd Frusty

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:37

Als ik 3 dagen achtereen alleen maar in de bak rij, wordt Rocky al chagerijnig... en eigenlijk... ik ook!
Nee, afwisseling is zeker zo belangrijk als het dressuren zelf.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:41

Je stelling staat er een beetje krom.

Je titel is altijd maar dressuren. En dan een poll.
Mensen kiezen dan voor nee terwijl je daadwerkelijke vraag verderop in je bericht staat en naar aanleiding daarna hadden mensen ja moeten zeggen.

Ik denk dus dat daar het probleem van je veel nee'tjes zit!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:47

Ik dressuur zeker niet elke dag, ik longeer, ga naar het strand en rijd af en toe een "rondje dorp" met Piep.
Niet alleen voor hem afwisseling maar ook voor mij Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:49

afwisseling. Bel wordt er alleen maar shaggo van als ik elke dag hetzelfde doe, dan wil ze ook niet meer en wordt ze heel erg lastig.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:55

sorry begreep het ook even verkeerd heb dus ook "nee" gestemd
maar bedoelde dus schijnbaar "ja"

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:34

Ik geloof ook dat de stelling niet helemaal duidelijk was: Ik koos "nee" op "altijd maar dressuren?"...
Afwisseling is dus wel belangrijk. Hoeveel en welke afwisseling is afhankelijk van het paard. Wat de 1 leuk vind, kan de ander vreselijk vinden!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:34

Nope, een paar keer in de week. Hooguit 2 á 3 keer en verder een buitenritje, longeren, in de wei staan en héél soms een sprongetje oefenen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Ubermetrics en 31 bezoekers