Afvallen *help*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Afvallen *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 13:51

Hallo,

Mijn merrie is momenteel ruim 11 maanden drachtig.
Ze kwam al wat aan de schrale kant drachtig van de begrazing af, maar ze komt maar niet bij. Ze kan 24 uur per dag kuilgras eten, staat ongeveer 1 uur per dag op het gras, krijgt 1 kilo voer. Moet ze meer eten? Wat kan ik er aan doen om haar wat meer body te geven of komt het doordat het veulen veel van haar vraagt? Ze is net 4 jaar geworden en een ijslander.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Marcia


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:01

probeer eens slobber ....kant en klaar verkrijgbaar en ze vinden het heerlijk en het is goed voor dikker wordn.....geef je merrie brok?of gewone


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:45

Als je twijfelt....de dierenarts.
Is ze goed ontwormt?

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 15:05

Mij is altijd verteld dat je de merrie moet ontvormen op de dag dat het veulen geboren wordt, kan het kwaad als ik haar dan nu voor de zekerheid nog een wormenspuit geef? Bedankt voor de tip van het slobber.... Ze krijgt trouwens gewoon voer, doen de drachtige merries het altijd goed op bij ons, alleen zij nu niet dus. Ze staat nu op 2 kilo per dag en het gaat echt heel langzaam het eten ook... Ze heeft heel haar jeugd op de begrazing gestaan tot een paar maanden en toen kreeg ze nooit krachtvoer...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:31

ow ze eet langzaam?misschien ff de tanden checke misschien is een vijlbeurt geen overbodige luxe.......en ontwormen hoeft niet op de dag van de bevalling hoor..gewoon elke 2 mnd

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:07

Je moet wel ontwormen op de dag van de bevalling, zo komt er spul in de biest en krijgt het veulen ook die stoffen tegen wormen binnen. Is veel beter!!!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:08

ow okej dan fijn dat ik dat ook weet...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 00:21

Misschien moet je toch deze merrie met merriebrok gaan voeren. Als nu blijkt dat ze het op het "gewone" voer niet red.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:12

mijnmerrie is dus gister bevallen maar heb ik niet ontwormd in mijn ruiterbewijs boek staat..na 7 of 10 dagen het veulen ontwormen

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 21:52

Dierenarts is geweest en ze is aan het wisselen, vandaar dat ze slecht eet. Verder vind de dierenarts het gelukkig nog meevallen. Ze heeft nog even opgevoeld, omdat ze al 3 weken over tijd is en het veulen ligt goed, leeft nog en kan ieder moment komen... Het voer wat ze nu krijgt is ook voor drachtige merries geschikt, ze komt van de begrazing af en is helemaal geen krachtvoer gewent, dus kan haar niet opeens vol stoppen met heel veel krachtvoer... Heb nu slobber gekocht, zodat ze makkelijker kan eten. Heel lief gezicht, ze mist echt een paar tanden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Hanjan, inge_romeo, Jannie79, JoyenUnory, kerstkransje, Lukasje, MeesMo, Noor17, Padoertje, Poldermenner, SemrushBot, Texas02, Thincla, VivianHesen, xSCWx en 167 bezoekers