Polypad of Anky technical pad?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Polypad of Anky technical pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 18:44

Ik heb laatst een equitexpad overgenomen, maar heb toch het idee dat hij te dik is onder mijn zadel Boos!
Dus nu moet ik weer op zoek naar het perfecte shabrakje.
Welke is beter? De Polypad of de Anky?
Of is er een ander soort dekje wat je me echt aan kunt raden?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:57

Ik heb een PolyPad en ben d'r erg te vreden mee. Als ze niet zo verschrikkelijk duur waren had ik er meer dan 1 gehad. Ik gebruik hem bijna alleen met springen en als ik het bos in ga(ook springen dus).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:37

ANKY!
Want tja, het is Anky hè?


Haha!
Polypads slijten naar mijn idee iets sneller, verder verkleuren ze in de was, ze hebben niet zo'n super ademendstofje aan de binnenkant welke je paard zo fijn droog houdt en ze zijn gewoon veel mooier!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:39

Die lichtblauwe van Anky, of die grijze. Ik vind het alleen jammer dat het merk er zo duidelijk op staat. Dat zou ik er af halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:43

Onlangs polypad gekocht en ben heel tevreden. Op al mijn chabrakjes zie je na het rijden toch donkere plekken van het zadel waar het extra heeft gedrukt en ik gebruikte altijd een gelpad nog onder het zadel.

Met de polypad, niks te zien, na een week gebruikt te hebben nog helemaal schoon.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 16:56

De stand is 2-2. Nou weet ik het nog steeds niet. Ga eerst die Polypads maar eens in het echt bekijken, die Anky pads heb ik al gezien.
Hmmm, wordt nog moeilijk geloof ik Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:06

Mag ik het nog moeilijker maken en de Divopad voorstellen?
Die is volgens mij een stuk goedkoper, bij ons op stal worden ze volop gebruikt, en ze liggen altijd keurig en zijn snel droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:25

Ik hoorde vandaag dat er binnenkort nieuwe ANKY pads uitgeleverd worden die zijn voorzien van lusjes. Ook is de nieuwe pad in wit verkrijgbaar. Pling

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 17:30

Whahaha, nou over de Divopad had ik slechte verhalen gehoord mbt tot verkleuren en krimpen en zo.
Jippie, de lusjes zouden niet nodig moeten zijn, omdat ze niet zouden verschuiven.
En wit hoeft van mij niet zo, eerder donkerblauw of grijs of donkergroen.
Maar ik heb ze vandaag bij Hypodrama alleen in een of ander flets blauw kleurtje gezien, dat vond ik niet mooi
Maar ik heb nog rustig de tijd om na te denken, ik heb nog gewone dekjes, die kunnen ook nog wel een poosje mee Haha!

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:07

Ik heb er een van het merk Rambo, van die waterdichte dekens, heb het al jaren, erg slijtvast! Was toendertijd 60 gld...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:34

Ik heb er eentje van een onbekend merk in b.rood. Ook licht verschoten in de was en lag absoluut niet goed onder het zadel. Waarom eigenlijk geen gewone sjabrak Billy?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:56

ik heb de perfectie gevonden in de stubben shabrak en dekjes. die poly en anky ken ik niet, maar alleen de naam al, brrr.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:06

Ik heb sinds kort ook twee stubben schabrakken! echt heerlijke dingen, ze doen het super in de wasmachine, blijven perfect onder mijn zadel liggen en nemen heel goed het zweet op !
Maar het allerbeste schabrak blijft nog steeds mijn bont schabrak, maar goed ik ga nu gigantisch off-topic.

Die twee ken ik ook niet, dus durf daar niets over te zeggen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:22

Ik heb een hekel aan van die 'dekbedden' onder het zadel.
Gewoon een simpel katoentje in zadelvorm, die van S&K bevallen erg goed.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 11:44

Zo, die is laat omhooggeschopt Haha!
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor wat anders als de standaard dekjes, maar ben er nog niet uit. Vandaar mijn vraag.
Het kan best zijn dat mijn volgende dekje weer een hele gewone is hoor.
De divopads zijn nu trouwens in de aanbieding, dus die ga ik ook nog even van dichtbij bekijken Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:49

Voldoen de 'standaard' dekjes niet dan?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:04

In de Bit was laatst een test van zadelonderleggers. De Polypad kwam er het beste uit.
Maar ik geloof dat helaas de Anky weer niet in de die test zat Frusty

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 13:14

Dat zeg ik niet Margreet, maar ik ben gewoon aan het rondkijken of er iets beters is. De zweetopname zou nog wat beter mogen wat mij betreft.
En aangezien er meer aanbod is, is het logisch dat je dan verder gaat kijken dan de standaard dingen. Dacht niet dat daar wat mis mee was?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:30

Het is gewoon een vraag Billy, kalm aan.
Je hoort mij niet zeggen dat er wat mis is met 'verder kijken dan je neus lang is'.

Mijn ervaring met zo'n 'dekbed' is dat de zweetopname wel beter is, maar dat ze er ook meer van gaan zweten. Schiet je dus niks mee op, behalve dan een dikke, warme natte lap onder je zadel. Dan liever een dunne, lijkt me comfortabeler (minder warm, zadelvormig, dus zo min mogelijk bedekt).

Moet ik er wel bij zeggen dan paard erg snel en vooral erg veel zweet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:45

Zo dik zijn de Pads van Anky helemaal niet,
en ze zijn aan de binnenkant gevoerd met zo'n apart Anky, zweetdoorlatend, ademend bla bla bla stofje en dat werkt als een speer.
Ze zweten er minder onder als onder een dun katoenen dekje en ik heb aardig wat vergelijkingsmateriaal... Schijnheilig

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:02

Met de Anky pads heb ik geen ervaring.

Poly Pad wel, en ben er super tevreden over....!!!! Heerlijk dik en super mee te rijden, ook neemt de poly pad fijn vocht op, verschuift niet.. en bij mij verkleuren ze ook niet. Zoals hier wel wordt gezegd.