tinkerkeuring een succes ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 18:44

voor ons in ieder geval Lachen .
vrijdag tegen 5 uur ben ik door mijn vader naar Quinto gebracht met mijn tas vol spullen *LOL* (meer troep meegenomen dan nodig )
daar eerst Quinto maar ff gepoetst enz. (hij hoefde niet mee met de keuring, lieten 4 nakomelingen van crosby alleen keuren) 2 van de veulens die meegingen zijn al verkocht dus die mensen kwamen om half 7 om zelf ook mee te helpen met wassen. de rest was al gewassen. ik heb een poosje op de baby gepast tot de boerin zelf ook klaar was. na het eten was een merrie (moeder van een van de veulens) toch heel sloom enz. en koude oren. deken van crosby maar opgedaan en gaan lopen. dierenarts geweest, lichte vorm van koliek. werd dus laat voordat ik in bed lag (ook mede door een koe die moest kalveren en die we dus in een aparte stal moetsen doen. en dta stomme beest wou niet Boos! ) maar goed laat in bed en vroeg weer op. de zieke merrie was goed opgeknapt en is alsnog meegeweest. de drie merriesveulens hadden eentje een 3e premie en 2 een 2e premie. het hengstveulen van ons had een eerste premie en mocht dus door voor het jeugdkampioenschap. Allart won het van het andere hengstveulen en werd beste stamboekhengstveulen en reserve jeugd kampioen (een jaarling merrie was jeugdkampioen) het was een hele gezellige dag met veel zon. en we zijn dus ook uiterst tevreden weer naar huis gegaan. allart en de rest lekker in de wei gezet. Quinto nog een hele poos geknuffeld en toen zelfs naar huis gegaan.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:46

Wow die keuring was zeker een succes.
Gefeliciteerd!! Party!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:52

ik zou eigenlijk een show gereden hebben vandaag maar ging niet door

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:00

Tjonge wat leuk al die premie's en reserve kampioenschap Party!! Gefeliciteerd joh!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:09

heeeeey super gedaan joh! bijna jammer dat niet alles mee kon he maarja je kon niet alles hebben welk veulen had een 3de premie was ie al verkocht?
allart van wie is dat een veulen?
is dat die 3 kleur?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 19:15

veulen van elviera had een 3e premie, die van dinja en valeska een 2e. van elviera en dinja zijn ze verkocht, allebei zwartbont. die van valeska is het laatste merrie veulentje, een driekleur. (valeska was ook degene met de koliek) en allart is van rocky,dat is inderdaad die mooie driekleur hengst.
tja zonde van die merrieveulens, want ze hadden toch wel wat. maar ja ze lieten zich gewoon niet echt zien. dat kan gebeuren. ze staan in het stamboek en daar gaat het om.
en ik heb verschrikkelijk staan kwijlen bij een schimmeltinkermerrie. die was echt geweldig Kwijl Kwijl Lovers ik was dus echt direct verkocht. heb ook nog een poosje met de voorzittster van het stamboek gekletst. en ik denk dat ik zelf ook maar lid word en volgend jaar met Quinto ook weer opnieuw naar de keuring ga.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:19

leuk man! dus als quint schimmel wordt is dat niet erg??
ene waarom is het veulen van sjaukje niet meegeweest die kan zo mooi gaan had vast ook een 1ste premie gehad

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 19:23

tja ik weet het niet, brigitte had deze 4 ingeschreven en nu hadden we ook niet zo heel veel gestress. misschien dat die van sjoukje nog wel voor de ierse keuring gaat, maar dat is nog ff afwachten.

en inderdaad als Quinto schimmel word is dat niet erg, miranda (voorzitster) vind dat zelf juist heel gaaf en apart. ze kon zich Quinto nog herinneren van de keuring vorig jaar en vond hem onzettend lief en leuk.
_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-08-12 19:24 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:20

He Gefeliciteerd Knipoog
Echt goed hoor, volgende keer kom ik weer kijken...........is het weer een keer in de oranje hal of weet je dat niet?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:21

Wauw, gefeliciteerd hoor! Party!! Party!! Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:13

Goed hoor! Leuk dat het zo'n lekkere dag is geweest voor je!