Equiral karaktertest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Equiral karaktertest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 12:32

Ik heb dus dat 30 vragen formulier ingevuld en daar wkam uit dat Mabel een waterpaard is.
Wel leuk om zo erover te lezen maar zou de voersamenstelling echt invloed hebben op het karakter?Ik vraag het me af.

Wie heeft er ervaring met dit voer?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty



Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:37

Ik heb het ook gedaan en Raak ook Equiral gegeven. Waarna hij mager werd en glans verloor. En ik ben een voedselmuts. Wil niet zeggen dat ik een alwetend orakel ben maar wel dat ik echt wel goed oppas met wat ik geef.

Zelf nu aan het experimenteren met voer van StHippolyt en moet zeggen dat is fijn spul zeg Haha!. HEb van hen ook de likstenen van Himalaya Salz gekocht. die zijn uit het gebergte uitgebikt en zijn daardoor vrij van vervuiling en vol mineralen. Gek genoeg de eerste steen die Raak lekker vond. Hij trok hem zowat uit mijn toch al niet sterke armen Haha!

'Paint' it 'Black'

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:37

Ja ik heb er ervaring mee, Tjo is er hartstikke allergisch voor dus voor mij gewoon hippostar, werkt ook prima. Ze werd eerder sjagarijnig dan dat ze er op vooruit ging, hihii
Viv
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:38

O ja, ik had destijds ook Equiral gemaild om de ingredienten (volledig) vrij tegeven. Dit omdat ik ook supplementen in wedstrijdseizoen voer en niet wil overdaden. Kreeg ik een of ander banketstaaf terug dat er veel werk in het voer zat en dat de geheimen niet zomaar prijsgegeven mochten worden bla bla bla. Maar ik mocht wel bellen dan konden we praten. Tuurlijk. Ik heb het daar maar bij gelaten.

'Paint' it 'Black'

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 12:42

Er kwam uit dat mabel behoefte heeft aan zout en aangezien ze een liksteen in een dag op heeft hebik bij de paardendrogist zout besteld dat ga ik haar geven want als ik haar even op een andere stal zet begint ze meteen te likken aan die steen... Lachen Ik ga ook geen voer bestellen ben alleen erg benieuwd het lijkt me namelijk niet dat je een karakter kan beinvloeden met voer

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:44

Bij mij idd hetzelfde verhaal, ben dus weer terug gegaan naar hippostar waar ik goede ervaringen mee had. Nooit geen problemen meer gehad, hihiii
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:11

Hay,

Ik heb ook equiral karakter voer gevoerd en bij mijn oude merrie sloeg het heel erg goed aan maar die gaf ik alleen dat voer dus de basis en "vuur". Misschien als je er een ander brok bijvoerd dat dat dan met elkaar "vloekt". Ik geef nieuwe paard nu "vuur en hout" en op stal voeren ze pavo en ook dat gaat heel erg goed.
Maar ieder paard is verschillend... ik hoef dus echt geen havens brok te voeren.
Maar engelse muesli's doen het ook heel erg goed...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:17

Ja vooral de Dodson en Horrel was erg goed. Toch ben ik meer tevreden over de StHippolyt.

'Paint' it 'Black'

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:25

Fasel schreef:
O ja, ik had destijds ook Equiral gemaild om de ingredienten (volledig) vrij tegeven. Dit omdat ik ook supplementen in wedstrijdseizoen voer en niet wil overdaden. Kreeg ik een of ander banketstaafverhaal terug dat er veel werk in het voer zat en dat de geheimen niet zomaar prijsgegeven mochten worden bla bla bla. Maar ik mocht wel bellen dan konden we praten. Tuurlijk. Ik heb het daar maar bij gelaten.

Ik ben bij de stand van hun geweest op het horse event.
Aangezien mijn paard geveoelig reageerd op bepaalde eiwitten, stelde ik de simpele vraag :
Party!! Wat is het eiwit precentage??
Party!! En waaruit zijn de eiwitten gewonnen.
Na eeen uur kreeg ik antwoord eiwit precentage onbekekend ze dachten onegeveer 10% en de eiwitten kwamen uit natuurlijke grondstoffen.
maar dat was dus niet mijn vraag de vraag was welke grondstoffen.....
Antw:natuurlijke zoals spelt......
: Frusty ik heb het toen maar opgeven....

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:37

Nee echt slim zijn ze niet daar. Men zegt dat het voer mede door EMiel Voest ontworpen is. Heel leuk maar ik wil toch de grondstoffen weten anders voer ik iets niet Haha!

'Paint' it 'Black'

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:00

ik heb de karaktertest ook gedaan en er kwam voor Pru dat het een aardepaard is, te lui om te werken dus, dacht het niet!! volgens iemand die er veel meebezig is, is een aarde /metaal paard ,ja dag , zo kan ik het ook,en dan dat voer...dat bij het karakter zou passen, vooal erg duur denk ik Misselijk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:10

Waar kan je die test doen dan?
Voor de gein wil ik dat weleens doen maar hou Par toch voorlopig op gras en simpele kruidenmeusli Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:30

Mijn ervaring is dat het allemaal zo omslachtig is geworden sinds het bij Pavo is ondergebracht.
Op zich zit er natuurlijk wel wat in dat verhaaltje over karakters, een heet paard geef je daarom een muesli zonder haver en een paard wat meer pit kan gebruiken geef je juist wel iets met haver om maar even een heel simpel voorbeeld te stellen.
Maar waarom dat nou zo ontzettend duur moet zijn???
Het is volgens mij ook speciaal ontwikkeld voor mensen met een paard in pension, want de zakjes passen goed in een kofferbak Schijnheilig

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 22:41


Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:44

Oké, ik zoek me rot op de site, maar waar staat de test??? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 22:47

30 vragen formulier maar je moet je eerst registreren en je paard aanmelden...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:51

oke, ik heb me aangemeld en ben nu bij 't forum, maar waar staat de test dan? Ik kan er echt niks over terugvinden. Of ben ik zo blonT? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:51

Paard aanmelden? Moet dat ook apart?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:52

Sjuimpje schreef:
Het is volgens mij ook speciaal ontwikkeld voor mensen met een paard in pension, want de zakjes passen goed in een kofferbak Schijnheilig


Deze snap ik ff niet Verward
Mijn paard stata ook in pension en heeft gewoon een voerton hoor Haha! , maarja misschien sta ik op een erug luxe stal?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:23

Voor die mensen wiens paardwen met standaard stalvoer worden gevoerd en dat niet voldoende vinden. Die mensen voeren namelijk zelf nog bij.

Fiesta, freiberger, what else?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:05

Belker schreef:
Voor die mensen wiens paardwen met standaard stalvoer worden gevoerd en dat niet voldoende vinden. Die mensen voeren namelijk zelf nog bij.


Eeeeh ja dat doe ik ook, maar dat ligt echt niet in de kofferbak hoor, hihi ook dat zit gewoon in een voerton...
Aan alleen biks heeft de mijne niet genoeg helaas... hihiihi
Haha! Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:01

Voor die mensen die graag hun paard verwennen met spulletjes,
dit is pure commercie, het voegt niets toe voor paardeneigenaren
Ik wacht nog steeds op Maarten zijn nieuwe voer Haha!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:05

Ik voer ook karaktervoer van Equiral, volgens mij heeft Emiel Voest alleen geholpen met het definieren van de karakters. Erik Laarakker heeft geholpen met het ontwikkelen van het voer.

Als je het karaktervoer gaat voeren, geef je in ieder geval de Qi dat is het basisvoer. Per kan dag kan je er een kilo karaktervoer bijgeven. Dat is dus niet noodzakelijk want de Qi is een volledig voer.

Het karaktervoer is aangepast op bijvoorbeeld de smaak die een bepaald karakter lekker schijnt te vinden. Ook hebben bepaalde karakters wat meer behoefte aan bepaalde kruiden.

Mijn paard at erg slecht, sinds hij karakter voer krijgt eet hij heel goed en ziet er eindelijk een beetje toonbaar uit.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:26

Equiral Qi is gewoon goed voer. Mijn dravers doen het er prima op, en ze eten het ook graag. De stap naar de karaktervoersoorten gaat me te ver (ook omdat ze allebei een compleet ander karakter hebben Haha! ), maar het basisspul is echt van goede kwaliteit.

Extremely rare and Beyond Compare

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:44

Ik heb die test ook gedaan en Sevin zou een Hout paard zijn en dat zou zurig smaken wat Sevin lekker zou moeten vinden. Nou niet dus. Hij houdt niet van zuur eten, dus ik denk er niet over om het te kopen, zonde van m'n geld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers