Wie heeft/kent veulens van Rhodium?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Wie heeft/kent veulens van Rhodium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 13:25

Aangezien Rhodium (Ferro x Ramiro x Voltaire) het najaarsonderzoek heeft gedaan, is hij later begonnen met dekken en heeft hij vorig jaar nog geen veulens laten zien.
Wie heeft of kent veulens van Rhodium?
Hoe zag dat eruit? Type, beweging enz enz?


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:49

fabienne schreef:
Aangezien Rhodium (Ferro x Ramiro x Voltaire) het najaarsonderzoek heeft gedaan, is hij later begonnen met dekken en heeft hij vorig jaar nog geen veulens laten zien.
Wie heeft of kent veulens van Rhodium?
Hoe zag dat eruit? Type, beweging enz enz?

Aangezien ik binnenkort naar de dalhoeve ga, zal ik er daar vast wel te zien krijgen. Je krijgt van mij dan voluit verslag Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:05

Morgenmiddag hebben we een afspraak bij HP om Rhodium zelf te bekijken Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:18

Er staan idd een hoop veulens van Rhodium bij de Dalhoeve. Ons veulen, een Rhodium uit een Vasco merrie is afgelopen zaterdag geboren. Echt een superluxe veulen, ondanks dat de merrie wat zwaar is, maar de hengst fokt heel luxe door. Ze is donkerbruin, een druipkol snebke en 2 witte achtervoetjes. Ik zal van de week ff foto's maken en dan zal ik ze hier plaatsen ok?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:21

fabienne schreef:
Morgenmiddag hebben we een afspraak bij HP om Rhodium zelf te bekijken Haha!

Dat is maar een eindje van jullie af, laat je ook even weten wat je ervan vindt?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:22

Er is er een drachtig bij ons op stal van Rhodium.
Als het veulen geboren is plaats ik wel foto's.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:22

Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar een fokker toe (fokker van oa. Landeur en de Krack C x Rubinstein), en daar hebben ze als het goed is ook een Rhodium. Ik zal wel even goed opletten!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 17:20

We hebben de hengst vanmiddag even aan het werk gezien! Hij kan echt heel super lopen! Een heel losse soepele gemakkelijke draf en een galop uit het boekje, maar ja daar had hij natuurlijk niet voor niks een 9 (!!!!) voor!!!!! Hij was flink gegroeid, HP dacht dat hij sinds Zwolle, waar hij 1,76 was, nog gegroeid was!!!!!! Maar het blijft toch een elegante verschijning, hij is eerder bloederig dan zwaar! Mooi paard!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:46

Wilde je die hengst op jouw nieuwe merrie zetten Fabienne? Zo ja kijk dan de afstamming van Ramiro goed door en overweeg wat daar zou kunnen gaan overheersen bij een zo vrij direkte inteelt.
Je krijgt een vrij grote Arabische invloed temeer daar Linards ook een Anglo Arabier is.
Maar misschien is dat juist de bedoeling????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 22:17

Ja zo had de fokker van deze merrie dat uitgepuzzeld, daarom is ze nu ook drachtig van Metall. (Ook Ferro x Ramiro, alleen zit daar dan Marinier achter bij Metall en Voltaire bij Rhodium)
Op zich spreekt Rhodium mij ook wel aan, omdat hij wat hoogbeniger is en ondanks zijn erg grote maat toch nog bloederiger dan Metall........alleen ik ben er nog niet helemaal uit, want ik blijf een beetje tegen dat Ferro karakter aanhikken, wat ik toch iedere keer terug zie komen; dit laatste zou kunnen betekenen dat ik een veulen fok wat misschien niet voor mij zelf geschikt is als rijpaard Verward

Dus ik ben nog op zoek naar alternatieven.......
Het hangt natuurlijk ook af van het veulen dat eruit komt nu Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:20

Kijk eerst maar eens naar de Metall ik ben bang dat het o zo sterke Ramiro bloed gaat overheersen en dat dat je met name in een mindere langgelijndheid gaat zien

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:21

Ik zou van dat Ferro nog niet zo sterk terug schrikken als van Ramiro, de kans dat je letterlijk terug fokt is groot, als je voor jezelf fokt en graag van wat ouderwetsere beknoptere paarden houdt maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je dan ook al niet zo waus bent van Ferro...

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:36

Over een kleine 3 weken hopen wij ook een jonge Rhodium op stal te hebben, de moeder is Hamlet X Bentley. Onze achterbuurman heeft ook sinds 3 weken een Rhodium veulen, mooi groot donker hengstveulen met mooie aftekeningen op de benen en een wel heel erg sprekend koppie. Van de Dalhoeve zijn ze al komen kijken en willen hem graag kopen. Ik heb zelf verder nog geen veulens van hem gezien, een kennis van mij heeft er al diverse gezien en ondanks dat hij er kritisch is, is hij vol lof over de veulens, ze kunnen bewegen, zitten goed in elkaar, hebben maat en uitstraling.
Nou ja afwachten maar, mijn eerste zorg is dat alles goed gaat met merrie en veulen en als het dan ook nog een plaat van een veulen is, is dit mooi meegenomen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:42

mn vriendin is helemaal gek van Rhodium en komt ook vaak op de Dalhoeve. ze is bevriend met iemand die daar werkt.
zelf is het niet zo mijn type hengst hoewel hij wel leuk kan lopen heb ik gehoord
ik houd het meer op de foresters Knipoog

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:39

Een superluxe hengstveulen met heel erg veel front en een erg erg mooi hoofd. Gewoon bruin, zonder aftekeningen en erg hoogbenig. Niet overdreven lang. Beweging is goed, houd het voorbeen wel iets vlak, galoppeert erg gemakkelijk, laat bijna nooit draf zien.
Erg rillerig en heet in het begin, maar daar is nu weinig meer van te merken. Denk wel dat Rhodium 'heet' fokt.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:04

Elke schreef:
Er is er een drachtig bij ons op stal van Rhodium.
Als het veulen geboren is plaats ik wel foto's.


Ja, ik ben super benieuwd wat eruit komt Lachen De merrie is van Samber, en idd. drachtig van Rhodium. Dus misschien is er nog wel een kans op bont..?

Dit is ze; Symphonie
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Im000025(9).jpg[/img]

Hele mooie draf... maar de galop Misselijk (heel houterig)
hopelijk geeft Rhodium zijn goede galop door verder is ze zelf niet zo groot (1.65..?) en ze wilden graag een wat groter veulen fokken.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:01

Fabienne, foto's van het Rhodium veulen staan op ITP.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:09

Ik heb vandaag een heel apart hengstveulen gezien van Rhodium. Foto´s zal ik er volgende week wel opzetten (heb ze met het fototoestel van mn werk gemaakt namelijk). Het veulen was een maand oud, en kwam uit een De Niro x Sultan x Epigoon merrie. Die Sultan merrie is de moeder van Landeur (merrie had nu trouwens een Sir Sinclair merrieveulen aan de voet), en de De Niro merrie is dus een halfzus van de moeder van de Krack C x Rubinstein die nu in het verrichtingsonderzoek zit.

Het veulen presenteerde zich zeer goed, prachtig front en hals, heel goed bergopwaarts bewegen (echt vanuit achter). Een heel apart en aansprekend veulen, er waren dan ook al veel kopers voor geweest. Maar de fokker (dus ook de fokker van de Krack x Rub. en Landeur) zei dat dit het beste veulen was dat hij ooit had gefokt en hij stond dus niet te koop. Hij gaat in de opfok en dan (hopelijk) naar de HK. Foto´s komen volgende week.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tamara, diemth en 205 bezoekers