Opfok jaarling/veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Opfok jaarling/veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 14:03

Weet iemand een goed adres waar ik mijn jaarlingmerrie en hengstveulen heen kan brengen. De jaarling heeft al enige tijd met een ander in de wei gelopen maar moet daar aan het eind van het jaar weg. Ik wilde haar eerst naar huis halen maar ik denk dat het beter is als ze nog een jaartje in een koppel gaat. Ook voor mijn hengstveulen zoek ik een adres zodat hij zolang mogelijk hengst kan blijven.
Heeft iemand enig idee waar ik ze het beste naar toe kan brengen en misschien ook een indicatie van prijzen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:02

Even vermelden in welke regio je zoekt misschien? Ik zoek zelf ook een plaatsje, maar bij ons (België) is opfok nog niet uitgevonden ...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:02

hmm, kijk eens in in de strengen? staan soms plaatsen voor opfok in.

enkele jaren geleden stond er zelfs iets over opfok in Polen.

zou dit kunnen : 100 EUR/maand? ontwormen + bekappen inclusief?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:05

sonjabelgium schreef:
Even vermelden in welke regio je zoekt misschien? Ik zoek zelf ook een plaatsje, maar bij ons (België) is opfok nog niet uitgevonden ...


Jawel hoor , in de Ardennen Tong uitsteken
Gergen , groene heuvels , groene weides en bos van zo een slordige 100 hectare's groot .

Maar ik ben het adres vergeten Haha!

En ze zitten ook altijd meteen stampvol , zal eens kijken of ik het nog kan vinden .

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:18

Weet een heel goed adres in Frankrijk. (Allier).
Hele jaar door buiten en ong 150 ha. ter beschikking.
Bos , meertjes etc.
De beheerster is Nederlands. Ong. 90 euro pm.
Ik hoor het wel als je meer wilt weten.
groetjes,

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:43

Loolapelooza"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Even vermelden in welke regio je zoekt misschien? Ik zoek zelf ook een plaatsje, maar bij ons (België) is opfok nog niet uitgevonden ...


Jawel hoor , in de Ardennen Tong uitsteken
Gergen , groene heuvels , groene weides en bos van zo een slordige 100 hectare's groot .

Maar ik ben het adres vergeten Haha!

En ze zitten ook altijd meteen stampvol , zal eens kijken of ik het nog kan vinden .
[/quote]

Da's ook bij de deur als je in West Vlaanderen woont ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:47

www.ruhrhof.com geloof ik, superopfok adres in belgie, waarschijnlijk gaat de mijne of daar naar toe, of naar een stal bij ons in de buurt, die ze vervolgens naar de wadden brengt!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:33

Welke omgeving zoek je? Wij hebben een tweejarige in Schipluiden in opfok staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:24

Ik heb de mijne op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan en dat bevalt erg goed.
Kost 260 euro per 4 maanden en is incl. voer, bekappen, ontwormen en inenten.
Van mei/okt. staan ze in het land en van okt/mei in grote loopstallen.
Adres: de Flearbosk 8, 9215 Vp, de Veenhoop
Tel: 0512-461464
Er staan meerdere paarden van bokkers, zoek anders eens op opfok of burd.

Foto´s staan in m´n profiel.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:06

Loolapelooza"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Even vermelden in welke regio je zoekt misschien? Ik zoek zelf ook een plaatsje, maar bij ons (België) is opfok nog niet uitgevonden ...


Jawel hoor , in de Ardennen Tong uitsteken
Gergen , groene heuvels , groene weides en bos van zo een slordige 100 hectare's groot .

Maar ik ben het adres vergeten Haha!

En ze zitten ook altijd meteen stampvol , zal eens kijken of ik het nog kan vinden .
[/quote]

Jawel hoor, in Sauerbröt, in de oostkantons. zeer bekend!!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:28

de burd is erg goed,daar heeft mijn fjorden merrie ook gestaan!
en het zijn hele aardige mensen.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 13:18

De Burd lijkt me wel wat. Ik heb je foto's bekeken Ilindra en dat ziet er goed uit daar in Friesland. Ik ga ze gauw bellen of ze nog 2 plekjes hebben.

Bedankt!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:41

de ruhrhof is wel echt back to the nature, hoor! Als je paard niet goed mee kan in het koppel heeft hij het daar hard te halen vooral 'swinters. Ze lopen daar echt met honderd paarden of zo bij elkaar. Een brutale doet het daar goed. Mijn pas gecastreerde hengst (bloederige grote slungel) haalde ik daar na een jaar brood en brood mager op. Het leek wel zo'n karrepaard uit India. Ik zou persoonlijk ook gaan voor een adres in Friesland of Zeeland....ik heb eventueel ook nog een adres voor je in Belgie (niet voor de winter s'zomers met z'n tienen op 1 hect. met schuilstal) en in Brabant ook met tien op een hectare natuurland.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:47

Met tien op één hectare is toch maar magertjes hoor ... da's 1000m² per veulen/enter/twenter ... mijn tinker jaarling zou krimpen naar een shetje op zo'n stukje!!!!! Ik voer hem een halve baal hooi per etmaal en hij gaat dagelijks de wei op of gaan grazen aan de hand nog's ook ... mijn ponyjaarling kan ons wei'tje alleen meester en ze is nog maar 116cm groot .... (wei'tje aan ons huis is die grote).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:49

maitu, waar is dat in Brabant?

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:38

Met 10 op een hectare bedoel ik dat ze daar lopen totdat er onvoldoende gras staat, vervolgens schuiven ze door naar de volgende hectare enzovoorts. Ik wilde hiermee aangeven dat de koppels niet zo afgrijselijk groot zijn....
Het adres in Brabant is in Helvoirt (vlakbij de loonse en drunense duinen) 's zomers 72 Euro per maand in de winter 120 euro.
Lielle, dat adres in Belgie is voor jou ook vlakbij.....en dat is toppie (ook bijv. voor oude paarden), het is in Arendonk.
Het problematische van adressen in Brabant en Belgie zijn de vliegen (horzels)....er moeten dat naar mijn mening ook schuilmogelijkheden zijn.
In Friesland en Zeeland groeit een paard dan ook lekkerder....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:10

Het voordeel van Brabant en Belgie is dat ik regelmatig zelf kan gan kijken *LOL* Kun je mij wat meer info PBen?

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:24

komt eraan

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 14:08

Ik heb inmiddels 2 plekjes gereserveerd in Friesland bij De Burd. Is redelijk bij mij in de buurt 1,5 uur rijden.