Zouden jullie op vakantie met iemand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Zouden jullie op vakantie met iemand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 17:38

die gek op jou is maar jij niet op hem?

In ons vriendenclubje is een jongen die echt heel lief leuk en aardig is, maar ik heb gewoon geen 'klik' bij hem. Hij is dus op het moment helemaal fan van me, Pling terwijl ik hem duidelijk gezegd heb dat ik niks voor hem voel. Iedereen vindt hem helemaal geweldig maar ja, ik ben eigenwijs Haha! Elke avond in de kroeg eindigt wel weer met dat ie aan mijn vriendinnen vraagt waarom ik hem nou niet wil Scheve mond

Maargoed, hij riep van de week dus of ik met hem mee naar Venetie wilde. Dus ik denk dat het een geintje is, en zeg ja. Nu komt ie er echter elke keer op terug, dat ie gaat boeken enzo.. Verward

Okee, dilemma. Ik wil dolgraag naar Venetie, en vind het ook best leuk met hem, maar ik ben dus verder echt niet geinteresseerd in hem als vriendje. Zou jij in dat geval gaan??

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:43

Nee, vindt ik een beetje gebruik maken van hem. Tenzij hij doorkrijgt dat je ECHT niks met hem wil en je ook goede afspraken daar over maakt als je toch op vakantie gaat.
Maar ik zou het niet doen, en sowieso dadelijk gebeurd er iets tussen jullie op die vakantie ( perfecte omstandigheden natuurlijk ) en dan krijgt hij weer valse hoop, niet doen dus.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:51

Ik weet het ook niet. Ik weet dat jij sterk genoeg in je schoenen staat om hem de hele vakantie op afstand te houden, maar ik denk dat hij valse hoop krijgt en je zou je weleens aan hem kunnen gaan ergeren dan.... Je bent niet zomaar weer thuis....

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:10

Niet doen! Dat wordt niets! Als er nou nog veel meer mensen mee zouden gaan, oke, dan kan het wel. Maar met z'n tweetjes? En net wat Jurga zegt, je bent niet zomaar thuis.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:12

Niet doen. Je geeft die jongen zo alleen maar hoop en dat kan tot vervelende situaties leiden. Ik zou zelf graag relaxed op vakantie willen: ofwel (een beetje) spanning van beide kanten ofwel duidelijk dat je gewoon als vrienden gaat en er niets gebeurt. Maar als ik weet dat een jongen wat van mij moet en ik zeer zeker niet van hem, dan houd ik mezelf ver van dit soort situaties.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:17

'k Zou het niet doen.
Je kunt in een heel lastige situatie verzeild raken, dat wil je vast niet.
Verder zou ik ook erg oppassen met wat je in een spontane bui kunt zeggen: jouw "ja" op een tripje naar Venetie kan voldoende zijn om hem weer veel voeding te geven voor zijn verliefdheid.
Ik weet het, het klinkt ver gezocht en in een spontane bui geef je soms een reactie waarvan je zelf de consequenties niet van kunt of wilt overzien.
Maar pas op met valse hoop geven, een verliefd persoon heeft aan heel weinig genoeg om weer voor maanden gevoed te worden Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:19

Ik zou het niet doen.
Venetie is natuurlijk leuk, maar die jongen vraagt jou met een bepaalde verwachting. Hij hoopt waarschijnlijk om jou op die manier voor zich te winnen. Als jij in dat opzicht niets voor hem voelt, kun je hier beter niet op in gaan.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 00:48

Jemig, lastig hoor. Ik stond aan de andere kant, ik was degene die riep om een reisgenoot voor Engeland, zij was degene die wel weer eens daarheen wilde, dat stukkie Land Rover beurs nam ze op de koop toe. Verder waren we niks van plan. Hhhhmmmm, vorige maand hebben we een huis gekocht.............

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 00:53

Ik zou het ook niet doen, heel leuk een vakantie daarheen, maar om nou daarmee die jongen valse hoop te geven... want je kunt zowat wel raden dat dit nog een soort van desperate attempt is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:17

Niet doen. Daar kan alleen maar bonje van komen. Je weet wat zijn motivatie is voor dit voorstel. Achteraf zullen er verhalen komen dat je misbruik van hem hebt gemaakt en dat is dan nog waar ook, vind ik......

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:19

ikke schreef:
Jemig, lastig hoor. Ik stond aan de andere kant, ik was degene die riep om een reisgenoot voor Engeland, zij was degene die wel weer eens daarheen wilde, dat stukkie Land Rover beurs nam ze op de koop toe. Verder waren we niks van plan. Hhhhmmmm, vorige maand hebben we een huis gekocht.............

Ok, maar jullie waren beide niets van plan. Als het dan wel wat wordt is dat natuurlijk erg mooi. Maar deze jongen vraagt haar omdat hij wel wat haar wil. En zij duidelijk niet. Niet doen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:24

Ik denk dat je er spijt van krijgt als je wel gaat. Jullie verwachtingen moeten wel hetzelfde zijn wil je een leuke vakantie hebben. Je hoort ook zo vaak dat goede vrienden samen op vakantie en dan komen ze als niet vrienden terug. Dit komt dan waarschijnlijk omdat er andere verwachtingen zijn.
Of hij moet echt zelf aangeven dat het vriendschappelijk is, maar dan is het nog moeilijk omdat hij waarschijnlijk wel gevoelens heeft.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:26

Ik zou het niet doen. Op deze manier geef je hem valse hoop.

Ik zou open kaart met hem spelen en hem eerlijk zeggen dat je niets voor hem voelt behalve vriendschap en vraag dan of hij onder die voorwaarde nog steeds wil dat je met hem naar Venetie gaat Verward Leg hem duidelijk uit dat hij er geen grote verwachtingen van moet hebben als je meegaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:48

Nee niet doen. Zoiets heb ik ook meegemaakt en het blijkt toch wel tot ergernis en irritatie te leiden als de ander je de hele dag dromerig aan zit te kijken enzo. Daarnaast kreeg ik ook in alles mijn zin en nog een kopje koffie toe. Voor je het weet gebruikt hij de hele vakantie als een grote versiertoer om je te overtuigen, bla bla bla.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:13

Ik dacht al dat dit een heel ranzig onderwerp ging worden maar het viel mee *haha* Nee, ik zou het ook zeker niet doen...geef je hem alleen valse hoop mee. En mocht je denken: dan vertel ik hem vooraf toch dat ik echt niets met hem wil: hij zal het voortdurend proberen en dat gaat je vast de keel uithangen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:44

Ook ik zeg niet doen!!
Ook al zeg je van te voren 100 x dat je hem "alleen maar" als vriend ziet, ik kan me toch wel voorstellen dat hij zal proberen om je tijdens deze trip van gedachte te doen veranderen Scheve mond !!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:31

Niet doen, ik ga mee met de rest. Zou erg sneu zijn als je die jongen (per ongeluk) valse hoopr geeft. Dan komen jullie beide in een lastige situatie...