Paarden evenementen mogen weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Paarden evenementen mogen weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 20:06

sinds vanavond 18.00 geldt:

Tevens wordt de deelname aan de evenementen verruimd. Zo wordt naast deelname van de éénhoevigen en evenhoevigen uit de compartimenten C, D, F en H, ook deelname toegestaan van éénhoevigen en evenhoevigen afkomstig van bedrijven uit de compartimenten A, B, E en G, voor zover deze afkomstig zijn van plaatsen waar geen AI-gevoelige dieren worden gehouden

bron: www.minlnv.nl


Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:08

Hier is de link met het complete persbericht:
http://www.knhs.nl/knhs/bericht.asp?nid=2589

Had ik al geplaatst bij VP en bij Sticky Knipoog

Evenementen in compartiment F mogen ook weer.
En er zijn ontheffingen verleend voor 2 internationale evenementen in compartiment E.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:15

Het is in ieder geval een begin maar wel een stuk reizen als we op wedstrijd willen. Hopelijk gooien ze snel alles weer een keer open!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:17


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:29

MOOOI Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:35

en wat is er internationaal aan het NK dressuur? BCM heeft zijn belangen goed behartigd, de KNHS laat organisaties weer mooi in de steek! Ik ben wel blij dat ik zelf weer op concours kan, maaar Haanwijk (zie onderschrift) is dus afgelast.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:03

wat een heerlijkheid zeg! Nu zit ik zelf in Den Haag wat gelukkig een goed genied is maar dit is echt een opluchting. Eindelijk zijn ze bij het min. wakker geworden. Ben benieuwd of wedstrijden die nog even zouden duren en al afgelast zijn toch nog doorgang gaan vinden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:07

nee, want wedstrijden in A, B, E en G mogen nog steeds niet doorgaan! We hebben gisteren Haanwijk afgelast (over twee weken).

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:15

Fijn he dat we weer mogen starten, letten jullie wel op het ontsmettingprotocol, A B E en G moeten thuis en bij vertrek op het wedstrijd terrein ontsmetten (zie de site van het ministerie), ik heb alleen het juiste protocol daarvoor nog niet kunnen ontdekken..

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:28

Ik hoop voor jullie dat wedstrijdorganiserende verenigingen daarin mee willen gaan. Ik kan me voorstellen dat als er toch genoeg inschrijvingen uit de overige compartimenten zijn, ze niet echt zitten te wachten op een ontsmettingsprotocol.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:31

Nou wij willen dat als organisatie graag doen, mits er aan de voorwaarden te voldoen is, aan de voorwaarden 2 jaar geleden bij het MKZ was eigenlijk niet te voldoen en zeer kostbaar.
Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar het RVV of ze meer duidelijkheid kunnen geven over de voorwaarden waar wij als organisatie aan moeten voldoen, dus nog even afwachten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:01

Lielle schreef:
en wat is er internationaal aan het NK dressuur?


Die link had ik nog niet gelegd, ik zat me wel af te vragen wat dat INTERnationale concours dan moest zijn. Ik kon er al niet opkomen Schijnheilig

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:33

Nou, dat word dus minimaal 150 km rijden om op concours te mogen. Ik heb al geprobeerd ergens in te schrijven voor juni, nou vergeet het maar. Allemaal vol, of moeite met die ontsmettingsprocedure... Ik dacht slim te zijn en een heel weekend naar mijn schoonouders te gaan, paard mee, en dan daar ergens op concours (paard kan bij hun op stal). Er is voor juli nergens iets meer vrij!
En als ze bang voor besmetting zijn hier in de buurt, dan moeten ze eens beginnen om de vierdaagse bv. af te lassen! Over grote mensenmassa's gesproken...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:41

Jolly, jij woont toch in Limburg? Dan zit je vlakbij compartiment F. Dit is Zuid-Limburg en hier mogen weer wedstrijden georganiseerd worden. Dan hoef je niet zo ver te reizen.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:03

Ik woon in Brabant, vlak bij de grens van Limburg (Boxmeer), dus Zuid-Limburg (F) is nog een behoorlijk eindje rijden. En helaas heb ik al verschillende verenigingen gebeld voor in juni, maar alles is vol of ze laten alsnog geen mensen toe uit E. Ik word er een beetje sikkig van. Ik heb ondertussen mijn paard al meer als een jaar en heb nog maar 5 concoursen kunnen rijden. En met mijn andere paard was het al hetzelfde. Op de een of andere manier zitten we er hier altijd midden in. Verder fijn wonen hier hoor, maar af en toe...