Wanneer beginnen jullie met wat???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 23967
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Wanneer beginnen jullie met wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 07:47

Wanneer beginnen jullie met wat het veulen te leren? Bijvoorbeeld halstertje om, mee lopen aan het haltertouw, voetjes geven en dergelijke? Ik ben zelf al met halstertje begonnen vrijsnel en Wodka kan ook al voetjes geven (hij tilt ze zelf al op, als ik met mijn hand naar beneden ga, en houdt ze in de goede stand niet te lang trouwens.). En het borstelen en vastzetten, wanneer beginnen jullie daarmee? Ben benieuwd!

Groetjes Ingrid



Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:24

Pride heeft ook al na een dag of 5 een halster aan gehad alleen dat ding was zooooooooo groot dat hij alleen voor zijn borst hing haha
gelukkig ha dik het veulenhalster van meinoedske nog di eis kleiner maar was toch og wat te ruim.
ook ben ik elke dag bezig hem overal te aaien, vooral veel over zijn oren, benen, buik etc en dat gaat zo goed.
gister moest hij alleen o pstal blijven omdat de hengst kwam en hij gaf geen kik terwijl het toch de eerste keer was.
wat een schatje he

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:28

myst had met een week een halstertje om, na een paar dagen ging daar een touwtje aan, en nu loopt ze "braaf" mee.
Van de week heeft ze voor het eerst vast gestaan, en is ze gepoetst terwijl ze vast stond (alleen met een zacht borsteltje)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:07

r staat een vueeln van 3 wkn bij ons maar die mag geen halster omvande eigenaar maar ik kander overal aaienenal voetjes optillen ook kanikder al borstlen en ze loopt zo met mn mee bij mama weg

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:10

Ik heb het Chin Chin veulen ook al wat in handen, het is een draak, dus ik wacht tot ie veel accepteert, aaien van het hoofd en benen enzo.
En dan begin in met het halster.
Hebben die veulens van jullie ook wel eens de oren plat in de nek?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:32

ehm nee odessa niet nee das een schatje

Tancreda4

Berichten: 23967
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 18:26

adriana schreef:
Hebben die veulens van jullie ook wel eens de oren plat in de nek?


Nee niet vaak. Hij keek wel eens erg boos naar me (met oren plat) als ik hem vasthield zodat hij niet kon drinken (broertje moest namelijk goed de ruimte en rust krijgen). En dat vond ie niet zo leuk Tong uitsteken Maar verder niet hoor! Hijs echt super leif!!!!!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:39

2e dag halster,rond 5e dag vast staan en met 1a2 weken voetjes.
Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen voor voetjes geven moet het veulen wel al goed stabiel zijn uiteraard.
En vast vinger in de mond voor wormenspuit en dat soort dingen.
succes

Z1+4

Tancreda4

Berichten: 23967
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 20:21

adriana schreef:
Hebben die veulens van jullie ook wel eens de oren plat in de nek?


Wodka heeft trouwens wel af en toe zijn orgen naar achteren, maar niet omdat ie boos is. Meer van: wat doe jij nou, laat me met rust of wat moet ik hier van denken. Niet boos of gemeen.

Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:28

De tweede dag een halster aan, zo snel mogelijk meelopen naar de wei. Na een week voor de eerste keer even scheiden van de moeder. Omstreeks dezelfde tijd voetjes optillen. Vaststaan na ongeveer twee weken.
Kreeg gisteren m'n eerste trap van meneer (nu 10 dagen oud) toen ik 'em onder de buik poetste, dus ik weet weer waarom ik aan het opvoeden ben.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:03

Hoi!

Mijn kleintje is nu ruim 3 weken oud, maar ik krijg bij hem maar geen halster aan Verward In het begin vooral was hij nogal kopschuw. Nu laat hij wel goed aan z'n hoofdje komen en hij laat ook al vanaf de 2 de dag z'n beentjes opheffen. Eenmaal is het mij gelukt van het halster aan te doen, maar vooraleer ik dicht kreeg ging hij ervandoor Scheve mond Ik zal dus waarschijnlijk nog wat geduld moeten hebben...

Groetjes, Silvia

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:54

misschien eerst met eenhalster touw die kun je voorzichtiger er omhen binden

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:41

Primula schreef:
Hoi!

Mijn kleintje is nu ruim 3 weken oud, maar ik krijg bij hem maar geen halster aan Verward In het begin vooral was hij nogal kopschuw. Nu laat hij wel goed aan z'n hoofdje komen en hij laat ook al vanaf de 2 de dag z'n beentjes opheffen. Eenmaal is het mij gelukt van het halster aan te doen, maar vooraleer ik dicht kreeg ging hij ervandoor Scheve mond Ik zal dus waarschijnlijk nog wat geduld moeten hebben...

Groetjes, Silvia


Laat ook iemand je helpen, met z'n 2en ben je sterker als alleen. Als ie nu al leert dat ie door weg te rennen zijn zin krijgt zal hij dat snel doorhebben. Laat iemand anders hem vasthouden en doe dan het halster om. Laat het gewoon een paar uurtjes om, hij went er vanzelf aan.

Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:55

Drie weken is ook best al oud.. daarom is direct een halstertje aan (of eerst een halstertouw) toch ontzettend handig. Ze worden zo snel sterk!

Tancreda4

Berichten: 23967
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 08:18

Vorig jaar hadden we er eentje van een paar maanden oud die halstertje moest leren! Dat is echt een ramp. Steeds vechten etc, maar later ging het allemaal wel goed. Ze leerde zodra zd het halster had geaccepteerd super snel. Maar ja, beter vroeg beginnen, dan zijn ze nog niet zo sterk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, DIVA2, fleur_yen, ingetje3012, Pellelilly, pony33, Rubio, tienus63 en 10 bezoekers