Suevvie is onderweg!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Suevvie is onderweg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 11:05

Gisteren werd hij opgehaald met een hele grote vrachtwagen (foto's volgen nog over maximaal 5 dagen, kabeltje van de digi ligt nog in Spanje LOL) die achteruit ons terrein op draaide. Suev stond al klaar met zijn beenbeschermers om, en was heel nieuwsgierig wat er in die vrachtwagen stond Haha!
Toen alles gereed was mocht hij erin en hij draafde er naar toe en liep zo achter mij aan de laadplank op, aan een los touwtje Lovers
Binnen moest hij overdwars dus ik zei "Om" en hup daar stond hij al netjes, zo braaf!!! De chauffeur stond er echt van te kijken hihi Haha! Hij maakte hem vast en deed het schot dicht, toen werd Suev een beetje nerveus maar ik ben bij hem gebleven tot hij rustig stond, wat mijn vriendin weer de kans gaf nog een paar foto's te maken Haha!
Toen ging de klep dicht en mijn vriendin had champagne geregeld voor t afscheid, en toen stonden wij dus buiten nog te praten enzo, en werd hij heel nerveus en nijdig: beetje stampen en met zijn voorbeen maaien. Dus deed de chauffeur het zijluik nog even open, dat hij ons kon zien en toen ging hij daar met zijn hoofd uit staan Lovers en was hij weer rustig. Af en toe een hap hooi Cool
Toen het tijd was om te gaan ging het luik weer dicht, al mijn spullen en Suevvie zijn dinsdag in Nederland. Ik had wel een beetje een rotgevoel, want eerst zeiden ze dat ze zondag al in Nederland zouden zijn, en ik wist dus niets van die verlenging. En toen hij wegreed stond hij weer even te stampen dus ik zag alweer allemaal enge dingen voor me.
Gelukkig heb ik vanmorgen first thing de chauffeur gebeld (gisteravond was ik te laat pas hier in Nederland) en alles ging supergoed met hem, hij was super rustig en lief, en luisterde goed. Hij wilde heel veel knuffelen met de chauffeur Lovers en hij at goed en dronk goed en had niet meer gestampt. Hij heeft zijn eigen voer en hooi dus nu ben ik weer een beetje gerustgesteld Haha! Die man was echt aardig en lief voor Suev. Onderweg halen ze nog meer paarden op en de plek tussen Suev en het volgende paard blijft open, dus hoplijk blijft alles zo goed gaan.
Morgen mag ik hem weer bellen, dat vond hij helemaal niet raar, dus ik ben er nu wel gerust op. T was wel raar hoor, die lege stal ineens en toen moest ik afscheid nemen van mijn beste vriendin Huilen en mijn stalkatje.

Maar ik moet nu aan de leuke dingen denken, hij staat dinsdag hier, en Annemieke en ik gaan zo eerst naar de hyporama om een mooie deken voor hem te kopen. Zoals het weer nu hier is heeft hij hem denk ik niet nodig overdag want daar was het eergisteren ook koud, regen en alleen gisteren was het weer even mooi.

Foto's volgen nog en dinsdag gaat Annemieke de aankomst filmen dus ik hou jullie op de hoogte! Ben best wel trots op mijn kanjer Kwijl Kwijl dat hij zo braaf is en rustig, en helemaal dat hij me zomaar die vrachtwagen in volgde. Echt zooo Lovers Lovers


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:10

ik wist helemaal niet dat je weer naar nederland terug kwam.
wat gaaf zeg!!!

Love the life that you live, live the life that you love

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:14

Gelukkig dat * zo braaf was. Ik ben echt benieuwd hoe hij zal reageren als hij dalijk op zijn nieuwe stal aankomt!
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-02-22 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:15

Fijn dat het zo goed gaat! Ik wist ook niet dat je naar Nederland weer kwam.
Blijf je nu hier wonen of is het voor een soort "vakantie"?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:17

hey
wat leuk dat jullie terugkomen! Lachen
Ben benieuwd naar de foto's.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:28


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:14

Ik heb gisteren nog gedacht aan Suevo en hoe hij nu op die vrachtwagen stond. Fijn dat hij zich zo netjes gedroeg. Wel balen dat hij pas dinsdag komt, maar ja, zo weet je toch zeker dat ze er de tijd voor nemen, toch?

Als ik nou niet zoveel pech had steeds... stond er hier dinsdag ook een vriendje voor mij... Huilen

Ik hoop dat jij, je vriend en Suev snel wennen aan het nieuwe klimaat!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 23:23

Hmm vandaag heeft hij heel de dag in Toulouse op stal gestaan, ivm het rijverbod voor vrachtwagen chauffeurs op zondag in Frankrijk.
Er is nu nog een paard bij en ze halen er nog 3 op, als het goed is zijn ze dinsdagochtend in Nederland *zucht*
Kon de chauffeur vandaag niet bereiken, morgenochtend ga ik hem maar weer eens lastig vallen Tong uitsteken
De stal was al helemaal in orde, het zag er supernetjes uit dus hij kan er zo in!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:43

Wat spannend! Fijn dat het zo'n aardige chauffeur is, en ik hoop dat je je kanjer dinsdag weer "in je armen kan sluiten". Sterkte nog even!

Extremely rare and Beyond Compare

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:10

Yeahhhhh, nog even en HIJ is in Nederland! Waar ga je hem nou stallen eigenlijk?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:41

Nog 1 nachtje slapen....

* To Belg, or not to Belg *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:48

Jeetje, wat zal jij in de spanning zitten zeg! Haal je Mistral ook naar Nederland, of zijn er wat betreft Mistral andere plannen (c.q. koop je hem niet?)

Je suis Charlie.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 10:17

Mistral is helaas daargebleven, hij wilde hem ineens niet meer verkopen. Zelf had ik van de koop afgezien maar Idra had hem heel graag een goed tehuis gegeven. Alles was geregeld, het geld was daar, de papieren konden op tijd in orde worden gemaakt maar puntje bij paaltje wilde hij hem zelf houden.
Ik denk dat het zo beter is, ik heb al zoveel ups en downs gehad met dat veulen en ik sta nu zelf ook onder grote druk ivm de verhuizing en mijn nieuwe flatje dat ik het zo beter vind.
Hij komt in Ridderkerk te staan op Stoeterij de Woude.
Ik ga zo de chauffeur weer even bellen, ik hoop dat hij niet nerveus wordt met nu een of meer andere paarden erij. BRRR ben echt nerveus maar nog een nachtje slapen idd... Lovers

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 10:34

WHAAAAAAAHH!!!
Ik heb hem net gebeld, gisteren had hij dus geen bereik in de bergen dus vandaar kreeg ik hem niet te pakken *zucht van opluchting*
Alles ging goed met hem maar nu stonden er nog meer andere paarden bij, waaronder een hengstige merrie met veulen, dus hij werd als laatste geladen en toen liep hij wel het mannetje te wezen; hij geprobeerd die man mee terug te sleuren naar de andere paarden Haha!
Maar de chauffeur had een paar rondjes met hem gelopen en toen was hij wel vlot de laadklep opgelopen, en hij had wat vicks vaporup in Suevvie's neus gesmeerd zodat hij die merrie niet zo erg zou ruiken Haha!
Hij at erg goed, was nog niet ingevallen *yesss* en onderweg was hij ook rustig, hij had het veel te druk met zijn evenwicht bewaren en hooi te vreten LOL
Ook was bij lucernehooi van Spanje al op, en had hij de laatste 2 dagen een gemengd hooinet gegeven van hun hooi en mijn hooi, zodat hij daar een beetje aan kon wennen. Nu eet hij gewoon volledig NEDERLANDS hooi hihi *blij* Vork
Ik moet nog wel even wat regelen ivm het voer en het aantal voerbeurten op zijn nieuwe stal, want sportbrok mag hij sowiezo niet, alleen eiwitarme voeders. In Spanje worden ze maar een keer per dag krachtvoer gevoerd, hooi kennen ze daar niet, alleen eetstro 2x per dag (heel arm) en kan je dus nagaan als hij nu ineens sportbrok en kuilgras gaat krijgen, en dan nog verdeelt over 3 porties per dag Verward Dan is ook nog eens de opname van de stoffen beter en krijgt hij dus veel meer binnen.
Maar ja, even goed overleggen, daar komen we ook wel weer uit Lachen WOW, ik ben echt opgelucht, morgen issie er gewoon Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:07

spannende tijden...en wat goed dat ze het hooi al aan het mengen zijn...

Maak je foto's als hij is aangekomen? Ik denk dat je over een maandje als hij brok heeft gehad niet weet wat je ziet.
Ik hoop voor je dat het net zo hanteerbaar blijft met de brok hier, als met het arme voer in Spanje. Je zou zomaar een heel ander paard onder je kunnen hebben....Lips are sealed

Je suis Charlie.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 11:55

Hmmm dat wil ik dus niet, hij mag best iets dikker maar hij gaat gewoon op basisbrok en een eiwitarme muesli (hopelijk) en zemelen. Als ruwvoer kuil en in het begin hooi, maar ja, hij zal er zeker anders uit gaan zien.
Hij kon af en toe al heet zijn dus... Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:22

Ik wist ook helemaal niet dat je terug kwam naar Nederland! Leuk hoor Knipoog

Morgen komt Suev dus *als het goed is* aan in Nederland. Ben benieuwd hoe hij het in het kikkerlandje vind Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:41

Zooo spannend zeg Haha!
En het lijken me heel capabele mensen die hem naar hier brengen als ik het zo lees . Bedoel maar , hooi mengen zodat hij het gewoon word ed dat is toch verstandig omgaan met andermans paarden .

Ben benieuwd wanneer hij er is , laat maar meteen horen en vergeet geen foto's van hem te maken bij aankomst op z'n nieuwe stal Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:34

Citaat:
Mistral is helaas daargebleven, hij wilde hem ineens niet meer verkopen. Zelf had ik van de koop afgezien maar Idra had hem heel graag een goed tehuis gegeven. Alles was geregeld, het geld was daar, de papieren konden op tijd in orde worden gemaakt maar puntje bij paaltje wilde hij hem zelf houden.


Inderdaad, maar op paardengebied zit het me dit jaar gewoon echt niet mee!
Maar ik zal hem wel vinden, mijn droompaard, al ga ik er 5 keer voor naar Spanje! Haha!

On Topic: Misschien kan je vragen om niet onmiddellijk sportbrok te voeren, maar gewoon een 'normale' mengeling, daar worden ze niet zo heet van, en het is toch niet dat hij gelijk Z gaat lopen ofzo, dus sportbrok heeft hij echt niet nodig!
Verwen hem morgen maar goed!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:45

Leuk dat je terug naar nederland gaat/bent !
Mijn paard is met de vrachtwagen naar Zweden gegaan, pff wat was ik zenuwachtig zeg ! Ik had net de film The ring gezien en daar kwam ook een stukje in voor met een paard op de boot ! Oh ik ben zo zenuwachtig geweest echt niet normaal! Ik kreeg de volgende dag een telefoontje dat hij goed was aangekomen, wat een opluchting was dat !
Hij had naast een springpaard van Passoa gestaan en kwam als een prof van de vrachtwagen af .
Wel vriendelijk van de chauffeur dat je hem mocht bellen !
Ach voor je het weet staat hij weer voor je neus, dus maak je maar niet zo druk !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:16

Zo te horen gaat het allemaal goed komen met de reis. Leuk hoor & ook zo spannend lijkt mij. Volgens mij geloof je het pas als hij lekker in z'n stalletje staat en straks van het mooie weer mag genieten op de wei (?). Fijn dat het allemaal goed is gegaan tot nu toe! Heel veel plezier en succes morgen!! Ben benieuwd naar de foto's Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 00:50

Dus vandaag komt hij.
Ben benieuwd of hij hier snel kan wennen en naar de foto´s.


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:15

Vandaag is de dag...spannend hoor... Snel fotoos hoor...

keep calm, I'm engaged!!! <3

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:09

Hij zal nu wel aangekomen zijn... rond 11 u was hij beloofd... Spannend... Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:14

Enne is ie er al??? Ik ben wel nieuwsgierig hoor.
Ik hoop dat alles goed is gegaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, valonka en 158 bezoekers