Flying lead changes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Flying lead changes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 20:16

Ik ben nu bezig met het trainen van versetal horse en western riding.
Hij doet de wissels wel maar gooit vaak even zijn kontje heel schattig de lucht in. Lijkt wel leuk maar levert wel minpunten op. Hoe kan ik hem dit afleren?
Als ik een keer goed pissig word kan die het ineens wel!!!
Maar ik wil natuurlijk niet iedere keer eerst hem op zijn donder moeten geven.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:14

Wel doen elke keer (nou ja, laten weten dat het fout is dan, op zijn donder is misscien wat sterk uitgedrukt Lachen )
Dat is consequent.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:34

Ja inderdaad wat Rom zegt gewoon consequent zijn en laten merken dat hij dat niet mag.. ook al is het zo schattig Tong uitsteken. Dan leert hij het vanzelf, je zegt zelf dat hij het kan als je een beetje streng bent. Lachen


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:01

Toch zou ik persoonlijk iets oppassen met evt straffen, het kan best zijn dat hij het nog steeds moeilijk vind en er sterker in moet worden. Als je dan dit gedrag gaat straffen kan het juist uiteindelijk averechts werken.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:44

Dat je paard met z'n kont omhoog komt, heeft waarschijnlijk te maken met het gebrek aan tempo. Zeker als je een paard dit wil leren moet je wel een beetje vaart hebben, zodat de lead change een meer voorwaartse beweging heeft.
Na weken c.q. maanden kun je verwachten dat je paard met minder tempo een net changement kan uitvoeren.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:53

Het kan ook dat je iets te sterk inkomt met je hulpen, als je met de leadchange sterker inkomt dan normaal geeft dat verzet. Ik betrap mezelf er ook op dat ik met moeilijkere oefeningen ´meer doe´dan nodig. Gebrek aan tempo is idd ook een mogelijkheid

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:52

cornelie schreef:
Toch zou ik persoonlijk iets oppassen met evt straffen, het kan best zijn dat hij het nog steeds moeilijk vind en er sterker in moet worden. Als je dan dit gedrag gaat straffen kan het juist uiteindelijk averechts werken.

Daarom nuanceerder ik "op zijn donder" geven ook Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:02

Wanneer ik een beetje strenger ben dan normaal tegen mijn paard gaat ze meestal veel beter en rustiger lopen en gaan dat soort dingen altijd veel beter. Dan zit ik zelf ook lekkerder en gaat alles veel makkelijker. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker