Eindelijk de waarheid over het verleden van Banjer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Eindelijk de waarheid over het verleden van Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 21:45

Ik wil graag iets vertellen wat me heel erg dwars zit... ik hoop dat jullie mij kunnen vergeven als het een te lang verhaal wordt.....

Zoals sommigen waarschijnlijk wel weten is Banjer nou niet bepaald leuk en makkelijk met rijden.... en sinds gister (moederdag) ben ik er achter hoe dat komt....

Toen ze 2 jaar (!!!!!!) was is ze naar een niet zo vriendelijke inrij-stal gebracht... (ben nog aan het onderzoeken welke) en daar hebben ze
haar op een niet al te vriendelijke manier getracht in te rijden / haar karakter te breken.... dat inrijden is mislukt, het karakter breken ook....
maar ze heeft er dus wel een gigantische deuk in haar zelfvertrouwen en vertrouwen in het algemeen aan over gehouden.....

Toen ik dit hoorde stond ik te janken... van woede op degene die haar dit heeft aangedaan.... en woede op mezelf dat ik de verkeerde
methodes heb geprobeerd te gebruiken.... en ook een beetje van opluchting... omdat ik nu eindelijk weet wat mijn meissie al die tijd al dwars zit....

Bedankt voor jullie tijd!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:49

Tja wat moet je zeggen dan he......Ik kan niks anders zeggen dan dat je blij moet wezen dat je het nu weet zodat jij in ieder geval wel op een goede manier met dit paard om kan gaan. Het is altijd klote als je dit soort dingen over je paard te weten komt maar nu is het aan jou om het beessie weer vertrouwen te geven! Nu kan je in iedergeval sommige acties van haar beter begrijpen en dat is ook wel wat waard toch?

in iedergeval succes voor de toekomst

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:50

Het gebeurt vaker dan je je voor kunt stellen.
Inderdaad balen als dat is gebeurdt. Kost veel tijd en aandacht om ze weer wat meer zelfvertrouwen te geven.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:56

Gelukkig maar dat je nu weet wat t is met je paardje, nu kunnen jullie er samen aan werken dat ze haar vertrouwen weer terugkrijgt. Heel veel succes samen en go for it

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:07

Tjee wat erg, gelukkig weet je nu in ieder geval wat er is gebeurd. Jolynn was bij het zadelmak maken zo bang dat ze ging liggen toen ze een zadel op haar rug kreeg. Ik was ook erg blij dat ik dat had gehoord want het verklaart wel het een en ander.

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:27

Dat mensen zo stom kunnen zijn he! Boos!
Maar gelukkig dat ze nu (eindelijk) goed terecht is gekomen.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:54

Nu je weet wat haar al die tijd heeft dwarsgezeten (en nog steeds zit!) kun je er samen met haar aan gaan werken om haar haar zelfvertrouwen terug te geven.
Ik hoop dat het je lukt!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 22:57

bedankt voor jullie reacties!

Donja: 23 juni komt Loeky Groeneveld (www.ozzy.nl) om Banjer's aura te lezen en te healen.... ik denk dat dat een heel stuk zal helpen...

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 23:00

Helaas,helaas is dit geen uitzondering.Mijn eigen paard is toen hij 1 was gekocht door de toenmalige eigenaar(een veulen met goed afstamming is nog te betalen vonden ze) alleen vergaten ze dat het dan nog even wachten is voordat je je dressuur ambities er op los kan laten.

Dat wachten konden ze ook niet dus op 2 jarige leeftijd zijn ze met hem begonnen.Waarom de basis overslaan als het paard aanleg zou moeten hebben voor de passage en de piaf? aan de voorkant vast houden en achter een zweep er langs!!!!Paard achterover geslagen

Toen begon het verzet en hebben ze hem bij een proffessional???(instructeur van een paardenclub en geeft prive les en traint paarden) gestald
Had helaas de zelfde ideeen en werd van kwaad tot erger.Paard kreeg er in zijn stal van langs(hij moest leren wie de baas was Huilen )

Resultaat?Meisje durfde op zijn derde niets meer met hem te doen,want hij sloeg,beet,viel mensen aan en tilde ze zelfs op als je je rug naar hem toe keerde.Daarna heeft ze nog geprobeerd om anderen erop te krijgen(want het was toch zo een goed paard Lips are sealed ).

Deze mensen haakte snel af en paard heeft daarna tot zijn vijfde stil gestaan en in de verkoop.Na verkoop werd hij weer terug gebracht want hij sloeg de dierenarts en beet de nieuwe eigenaren.

Van de grote toekomst die ze in gedachte hadden is dus niets terecht gekomen,het paard is wel getekend voor de rest van zijn leven en de tijd en geduld die het kost om er weer een sociaal, vrolijk paard wat vertrouwen durft te hebben in de mens van te maken is vele malen groter dan de tijd die het had gekost om hem netjes en rustig in te rijden.

Haasten spoed is zelden goed

Ook dit is helaas geen uitzondering, ik zal jullie de andere verhalen besparen

ikke

Berichten: 37545
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 23:54

Waarom kan ik mijn paard niet met een zweep rijden? Waarom liep ze vroeger dwars door een trens heen?
Zomaar twee vragen die ik mezelf al 17 jaar stel. Ik weet het niet. Ze was 11 toen ik haar ontmoette, 12 toen ik haar kocht en ondertussen 29, maar met een zweep is ze nog altijd niet te rijden.
Het paardje van mijn vriendin vindt mij alleen maar leuk omdat er met regelmaat lekkers uit mij komt, met dank aan de malloot, die dit paardje aan mensenangst heeft geholpen, ik weet wie het gedaan heeft, hopelijk komen we elkaar nooit tegen, ik sta op voorhand niet geheel in voor de gevolgen
Het is niet erg om fouten te maken uit onwetendheid, herstel ze onmiddellijk zodra je beter weet. Je kunt nu handelen vanuit de kennis van het verleden, je weet welke schade je te herstellen hebt. Veel succes.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:42

He Vera, wat klote... Banjer mag blij met je zijn! Ze heeft nu tenminste iemand ide goedvoor haar zorgt! Hoe oud was ze eigenlijk toen ze bij Florianne vandaan kwam?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:19

hoi Wendy.......

Ik ken geen Florianne... ik weet alleen dat ze is gefokt bij Huub Duivenvoorde, en dat ze voordat ze naar Mariƫlle ging van ene Tamara Goozen is geweest... maar die naam weet ik niet zeker......

Ik heb haar sinds ze 4 is.... en ik geloof dat ze een jaartje bij Mariƫlle is geweest ongeveer.....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:28

toevoeging.... is Floor niet de eigenaresse van Gloria, de moeder van Banjer???

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:40

Wt erg voor je pony/paard!
Lijkt me ook echt vreselijk om dit te weten, hoewel het mischine nog vreselijker is om het NIEt te weten. Nu weet je misschien beter hoe je met je diertje om kan gaan.
Heel veel succes nog verder met je pony/paard!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:08

Ja, maar ik wist niet zeker hoe lang ze Gloria als had... Nu snap ik hem Haha!
Nu maar hopen dat het beter gaat met Banjer Ach gut

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:18

Wel fijn dat je nu een verklaring hebt voor het gedrag van je paard. Hoe ben je erachter gekomen wat er precies is gebeurt?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:04

Hai,
ik ken banjer nog heel vaag van vroeger,toen ie nog bij huub stond.Gloria ken ik wel beter.Ik heb ook met mijn paard bij huub gestaan toen banjer daar stond.Kan marielle me ook nog herinneren.Mijn paard stond tegenover santos(Weet niet meer precies of ie zo hete).
Maar ik ben daar al weer een paar jaar weg.
Veel sterkte met banjer.
groeten baudy

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 13:43

hey Baudy.... leuk dat je Banjer kent!!! De vader heet Sancho geloof ik... Lachen

Ik ga van de zomer weer een keer langs bij Huub....

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:50

Nou, wees maar lief voor je paardje hoor ! Ach gut Nou weet je in ieder geval wat er aan de hand is als er weer eens iets gebeurd wat je niet helemaal begrijpt. Ik snap niet hoe sommige mensen zo met hun paarden om kunnen gaan.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:32

Is banjer dan naar die trainingsstal geweest toen ze van tamara was.Ik vind huub niet het type om hem naar een trainingsstal te sturen.Of ik weet zeker dat ie dat nooit zou doen.Ik dacht dat banjer zijn hele leven voor ie naar marielle ging bij huub heeft gestaan.
baudy

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:36

SmithsGirl schreef:
Ik wil graag iets vertellen wat me heel erg dwars zit... ik hoop dat jullie mij kunnen vergeven als het een te lang verhaal wordt.....

Zoals sommigen waarschijnlijk wel weten is Banjer nou niet bepaald leuk en makkelijk met rijden.... en sinds gister (moederdag) ben ik er achter hoe dat komt....

Toen ze 2 jaar (!!!!!!) was is ze naar een niet zo vriendelijke inrij-stal gebracht... (ben nog aan het onderzoeken welke) en daar hebben ze
haar op een niet al te vriendelijke manier getracht in te rijden / haar karakter te breken.... dat inrijden is mislukt, het karakter breken ook....
maar ze heeft er dus wel een gigantische deuk in haar zelfvertrouwen en vertrouwen in het algemeen aan over gehouden.....

Toen ik dit hoorde stond ik te janken... van woede op degene die haar dit heeft aangedaan.... en woede op mezelf dat ik de verkeerde
methodes heb geprobeerd te gebruiken.... en ook een beetje van opluchting... omdat ik nu eindelijk weet wat mijn meissie al die tijd al dwars zit....

Bedankt voor jullie tijd!


Ik weet precies hoe je je voelt. Lees de topic over Raak, mij en de paragnost onder Medisch maar.

Hoe ben jij hier allemaal achter gekomen?

Sterkte en knuf aan je paard.

salinero

Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:26

Ik snap niet hoe een mens zo wreed voor een paard kan zijn!!!
Gelukkig heeft Bnjer het nu goed bij je. Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt.
Weet je wat ook het probleem is bij Tinkers en Fjorden enzo?Ze zien er al zo stevig uit als ze 2 jaar zijn en sommige mensen denken dat ze ze dan wel even kunnn inrijden. Jong geleerd is oud gedaan toch? Denken ze.
Ik ben het echter niet met ze eens Boos! !!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 11:02

ik heb 23 juni een afspraak met Loeky Groenevelt... zij gaat het aura van Banjer reden en healen.... (ze heeft in de Bit gestaan... www.ozzy.nl) ik zal jullie uiteraard hiervan op de hoogte houden.....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:20

Ik had al via de mailinglist gereageerd.
Het is zwaar klote, maar je hebt nu een reden voor haar gedrag en nu weet je hoe je moet handelen, je weet waar het vandaan komt.

Ben ook zeer benieuwd hoe je hier nu achter bent gekomen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 11:29

een vrouwtje dat ik ken (en vertrouw) is heel toevallig ook wezen kijken bij Banjer, om te kopen... ongeveer een half jaar voordat ik haar kocht.

Degene van wie ik Banjer gekocht heb, is blijkbaar tegen haar eerlijker geweest dan tegen mij....

Ik hoor op dit moment andere verhalen... maar die ben ik nog aan het na-trekken,.....