film - international velvet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

film - international velvet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 23:56

Hallo,

Heeft iemand de film International Velvet aub en wil die eens kopiƫren voor me?
Ben al langs geweest in videotheek, maar daar kennen ze die niet Boos! Boos!

Wil iemand me helpen aub, dank u.


Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:37

Die film is uit de jaren 70?!
Die kent bijna geen hond meer, wie heeft er de laatste jaren nog wat gehoord van ene Tatum O'Neill? Niemand toch?
Ik zou niet weten waar die film nog verkrijgbaar is....
Maar heel af en toe wordt hij nog wel op de nederlandse tv uitgezonden...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:18

Dees schreef:
Die film is uit de jaren 70?!
Die kent bijna geen hond meer, wie heeft er de laatste jaren nog wat gehoord van ene Tatum O'Neill? Niemand toch?


Tatum moest toen nog geboren worden... Haha!
Je bedoelt Elizabeth Taylor denk ik.
Tomm, misschien is die film wel op DVD te verkrijgen, het is een echte klassieker en een van mijn favo's

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:29

Neee, dat was toch echt Tatum hoor, die op dat paard rondreed en, hoe verrassend, aan het einde alles won...
Wellicht heb ik een remake gezien van een film waarin eerder Miss Taylor de sterren van de hemel reed....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:53

Die film zou ik ook nog weleens willen zien,volgens mij waren er 2 delen,het eerste heette national velvet??
Ik dacht ook dat ik de black stallion nooit meer zou vinden,waren laatst allebei de delen op tv Haha!
Ik zal ook eens rondkijken of hij niet op dvd te krijgen is!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:56

Je hebt er twee, een met Elizabeth Taylor en een met Tatum o'neil.
National Velvet en International velvet, een "vervolg".

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:00

Dees schreef:
Neee, dat was toch echt Tatum hoor, die op dat paard rondreed en, hoe verrassend, aan het einde alles won...
Wellicht heb ik een remake gezien van een film waarin eerder Miss Taylor de sterren van de hemel reed....


Ik kende de "versie" niet van Tatum... wel leuk. Toch eens opzoeken die hap. Zelfde paard ook? Hihi... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:16

National Velvet:

http://brokenwheelranch.com/national_velvet.htm

International Velvet:

http://www.rottentomatoes.com/m/Interna ... review.php

http://www.trashfiction.co.uk/international_velvet.html

Wat ik zo geweldig vind aan International Velvet, is dat Tatum hindernisjes springt van een 50cm, terwijl de tegenstanders duidelijk veel hoger springen...

Ik heb me ook zo kostelijk geamuseerd over "the horse in the grey flannel suit", waar op het eind ook duidelijk meerdere paarden voor het springparcours zijn gebruikt.

Alsof paardenmensen het verschil niet zien tussen de ene en de andere schimmel...Haha!

Je suis Charlie.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:04

Hier in de bibliotheek zijn ze verkrijgbaar.
ook The Black Stalion.

Kan je ze niet bok Bol.com bestellen?

PAMIE

Berichten: 52
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:10

Er zijn twee delen gemaakt nationaal velvet met taylor en mickey roney
en internationaal velvet met Tatum O`Neil zijn alle bij te koop bij amazone.com

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:13

Dat is toch die film waarin dat paard doodgaat in het vliegtuig? Had als klein kind nachtmerries over dat stukje, moet nog steeds niet denken aan wat er kan gebeuren als paarden lange vliegreizen moeten maken. Maar goed, die film dus. Is idd jaaaaaren oud. Zoek eens op 'Velvet' hier op Bokt, er is meer over geschreven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:18

Misschien een leuk weetje: Monty Roberts heeft de stunts gedaan in National Velvet *LOL*

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:33

Karin schreef:
Dat is toch die film waarin dat paard doodgaat in het vliegtuig? Had als klein kind nachtmerries over dat stukje, moet nog steeds niet denken aan wat er kan gebeuren als paarden lange vliegreizen moeten maken. Maar goed, die film dus. Is idd jaaaaaren oud. Zoek eens op 'Velvet' hier op Bokt, er is meer over geschreven.


Jep idd dat is met dat stukje

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:44

Ja, er zitten idd nogal wat foutjes in de verfilming. In het boek National Velvet was het een pinto ruin, in het boek International Velvet is het een bruine hengst, en dan is het in de film geloof ik een vos Verward Moet je maar niet te veel opletten, dan ga je je alleen maar ergeren Knipoog

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 15:53

Ik bestel niet graag over internet....
Dus niemand die me een kopie kan bezorgen? Jammer, ik zal de videocassette wel betalen hoor Lachen

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:32

Cassidy schreef:
Ik heb me ook zo kostelijk geamuseerd over "the horse in the grey flannel suit", waar op het eind ook duidelijk meerdere paarden voor het springparcours zijn gebruikt.

Alsof paardenmensen het verschil niet zien tussen de ene en de andere schimmel...Haha!


O gut ja, die heb ik ook gezien, geloof ik...
Was dat niet over dat zielige witte paard dat ergens in een oude schuur stond afgedankt te wezen omdat zijn poenige baasjes er geen heil meer in zagen, en dan komt dat frommesje en die rijdt hem helemaal toppie en dan wil zijn baas hem weer terug..die toch...met die roze en die grijze schimmel?

En was dat amazonetje niet blind? Of was dat weer een andere film?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:35

In The Horsewhisperer zijn ook veel verschillende paarden gebruikt voor 'de hoofdrol'. Een leek ziet het niet, maar ik als knollenmens zag het meteen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:45

Citaat:
In The Horsewhisperer zijn ook veel verschillende paarden gebruikt voor 'de hoofdrol'. Een leek ziet het niet, maar ik als knollenmens zag het meteen.
_________________


ach een niet knollen mens zal heus wel opvallen dat het paard in de ene scene lange manen heeft en in de andere ineens korte manen.
dat vind ik toch wel een hele groffe fout.

Ik heb in iedergeval vandaag weer eens naar de black stallion gekeken, en dat blijft toch de beste paardenfilm die eris, voor jon en OUD! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:49

Manen kun je nog kortwieken, dat zal niet zo opvallen. Storender vind ik het dat het paard in de ene scene een klein kolletje heeft en in de andere scene een effen voorhoofd. Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:37

Cowgirl schreef:
Citaat:

Ik heb in iedergeval vandaag weer eens naar de black stallion gekeken, en dat blijft toch de beste paardenfilm die eris, voor jon en OUD! Haha!


Yep dat is echt een klassieker, schitterende film

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:23

Als het goed is wordt National Velvet eens in de zoveel tijd herhaalt op de zender die ook cartoon network draait, na 12 uur draaien die oude films.

Heb ik al ene stuk of drie keer Velvet voorbij zien komen, met Taylor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:54

De Champ is ook zo,n oude film die ik best nog een keertje zou willen zien,maar ook deze is in geen enkele videotheek meer te krijgen Verward

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:12

Oke, en als we dan het dan toch over oude films hebben; wie kent er nog "Wild hearts can't be broken" (A girl and five brave horses)?
Dat gaat over een meisje die met paarden duikt in een waterbassin... zij wordt wel blind op een gegeven moment. Een van de films die ik ook heel graag nog wel eens wil zien.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:16


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:05

Karin schreef:
Die is nog niet eens zo oud, uit 1991. Ik had er nog nooit van gehoord maar word nu wel benieuwd.


In mijn herinnering zou hij zw /w zijn... ik heb hem ooit een keer gezien (dus niet als kind, haha) en daarna echt nooit meer... jammer, was een leuke film


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Nieknollie, ogidni, Renee1991 en 29 bezoekers